חדשות בארץ

בשל גילם הצעיר: בית הדין הצבאי לא גזר מאסר עולם על רוצחי החייל

בית הדין הצבאי גזר על רוצחי סמ"ר ינאי ויסמן הי"ד בפיגוע במתחם רמי לוי בבנימין ב-2016, עונש מאסר של 32 ו-35 שנים, והודיע כי בשל היותם קטינים בעת ביצוע הפיגוע לא יישלחו למאסר עולם. הפרקליטות צפויה לערער על ההחלטה

תלולית העפר על קברו הטרי של ויסמן הי"ד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)תלולית העפר על קברו הטרי של ויסמן הי"ד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר היום (רביעי) 35 ו-32 שנות מאסר על שני המחבלים שביצעו את הפיגוע במתחם "רמי לוי" בשער בנימין ב-18 בפברואר 2016, והביאו למותו של סמ"ר טוביה ינאי ויסמן הי"ד, ולפציעתו של אזרח נוסף. בנוסף, השניים יחויבו בפיצוי בגובה 2.5 מיליון שקל. חרף דרישתה של הפרקליטות הצבאית, החליטה השופטת כי בשל היותם של הנאשמים קטינים בזמן הפיגוע, ובשל "נסיבות אישיות", נמנעה מלשלוח את המחבלים למאסר עולם. צפוי כי התביעה תגיש ערעור על פסק הדין.

לפי פסק הדין, שני המחבלים, יחד עם מחבל נוסף, תכננו מבעוד מועד את הפיגוע ב-2016, ובשל כך השלושה הורשעו בעבירה של גרימת מוות בכוונה, המקבילה בדין האזרחי לעבירת רצח, נוסף עבירות חמורות נוספות. על המחבל השלישי נגזר בדצמבר 35 שנות מאסר, החלטה שעליה ערערה אז התביעה הצבאית אשר דרשה מאסר עולם. דובר צה"ל ציין כי חברי החוליה הצטיידו בסכינים והגיעו למקום במטרה לבצע את הפיגוע. הם פצעו תחילה באורח קשה את ויסמן, ששהה באותה עת עם רעייתו ובתו, שהוזעק למקום עם הישמע זעקות העובד הפצוע וצעקות המחבלים. חרף פציעתו האנושה, המשיך ויסמן להיאבק בגבורה עם המפגעים, והביא לעצירה מיידית של הפיגוע, בסיוע של אזרחים נוספים ששהו באזור.

כוח רפואי שהוזעק למקום ניסה להציל את חייו של הלוחם, אולם מחמת פציעתו האנושה, מותו נקבע  במקום דקות לאחר שסיים את מאבקו. לאחר מותו, החליט אלוף פיקוד המרכז, רוני נומה, להעניק לויסמן צל"ש על שהראה "אומץ לב ודוגמה אישית" כאשר נלחם "בידיים חשופות" במחבלים, בעת "שהוא מותיר בדד את רעייתו ואת בתו התינוקת". את הצל"ש קיבלה אלמנתו יעל.

תגיות:ינאי ויסמןבית המשפט הצבאימאסר עולםפיגוע טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה