חדשות בעולם

בעקבות הסערה: שגריר בריטניה בארצות הברית התפטר מתפקידו

לאחר הדלפת התבטאויותיו הקשות נגד ממשל טראמפ והעומד בראשו, הודיע שגריר בריטניה בוושינגטון, קים דארוך, על התפטרותו: "בנסיבות הנוכחיות, המסלול האחראי הוא לאפשר מינוי שגריר חדש"

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

שגריר בריטניה בארצות הברית, קים דארוך, התפטר היום (רביעי) מתפקידו, וזאת בעקבות הסערה שפרצה לאחר הדלפתן של תכתובות מייל סודיות בהן מתח ביקורת נוקבת על נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ועל ממשלו.

"המצב הנוכחי אינו מאפשר לי להמשיך בתפקידי כפי שהייתי רוצה", נאמר בהצהרת ההתפטרות שמסר דארוך למשרד החוץ הבריטי. "מאז הדלפת המסמכים הרשמיים מהשגרירות הייתה ספקולציה רבה על מעמדי ועל המשך כהונתי כשגריר. רציתי לשים לכך קץ. למרות שתפקידי לא היה אמור להסתיים לפני סוף השנה, אני מאמין כי בנסיבות הנוכחיות המסלול האחראי הוא לאפשר מינוי שגריר חדש".

ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, שאתמול העניקה לדארוך גיבוי מלא, הביעה צער על התפטרותו של השגריר. "סיר קים שירת כל חייו את עבור בריטניה, ואנחנו חייבים לו חוב עצום של הכרת תודה על כך", אמרה מיי בפרלמנט הבריטי. "אני מקווה שהפרלמנט יחשוב על החשיבות שבהגנה על ערכינו ועקרונותינו, בפרט כאשר הם נמצאים תחת לחץ", הוסיפה.

דבריה של מיי באו על רקע התבטאותו אמש של בוריס ג'ונסון, המועמד המוביל להחליפה בתפקיד ראש הממשלה. בעימות מצולם שנערך בין המתמודדים במפלגה השמרנית על כסאה של מיי, סירב ג'ונסון להתחייב כי יותיר את דארוך במשרתו. מקורות בממשלה הבריטית מסרו ל"פייננשל טיימס", כי דארוך קיבל את החלטתו להתפטר לאחר אמירתו זו של ג'ונסון, ממנה השתמע, לדבריהם, כי הוא "מוכן להשליך עובדי מדינה תחת גלגלי האוטובוס".

כזכור, ה"דיילי מייל" הבריטי חשף בסוף השבוע כי דארוך עשה שימוש בביטויים קשים נגד הבית הלבן והעומד בראשו, במסמכים דיפלומטיים אותם שלח ללונדון החל מ- 2017. בין היתר, הוא תיאר את טראמפ כ"כושל" ו"חסר ביטחון", וכי כהונתו עלולה להוביל ל"חרפה ונפילה". השגריר המליץ למכותביו בלונדון כי בשיחות עם טראמפ עליהם לפשט את המסרים שלהם ולהעבירם "בצורה פשוטה, אפילו בוטה".

דארוך הוסיף כי בממשל האמריקני שורר "כאוס", וכי מדובר בממשל "בלתי מתפקד בצורה ייחודית" שהעימותים הפנימיים שבתוכו משולים ל"קרבות סכינים". בציטוט נוקב במיוחד נאמר: "אנחנו לא באמת מאמינים שהממשל הזה יהפוך ליותר נורמלי ומתפקד, או שיהיה פחות בלתי צפוי, פחות מפולג ופחות מגושם מבחינה דיפלומטית". עם זאת, דארוך הדגיש כי אין לזלזל בטראמפ, שלדבריו אולי יצליח "לעלות מתוך הלהבות, מוכה אבל שלם".

דארוך בן ה- 65 החל את הקריירה הדיפלומטית שלו לפני 42 שנים, במהלכן התמחה בנושאים של ביטחון לאומי ומדיניות החוץ של האיחוד האירופי. ב- 2007 הוא מונה לנציגה הקבוע של בריטניה באיחוד, ובין השנים 2015-2012 כיהן כיועץ לביטחון לאומי של ראש הממשלה דאז, דיוויד קמרון. בינואר 2016 הוא החל את כהונתו כשגריר בארצות הברית.

הנשיא טראמפ הגיב על הדלפת המיילים בסדרה של ציוצים זועמים בטוויטר, בהם כינה את דארוך "משוגע" ו"איש טיפש מאוד". הוא אמר כי השגריר "צריך לדבר עם המדינה שלו ועם ראש הממשלה מיי על שיחות הברקזיט הכושלות שלהם, ולא לכעוס על הביקורת שלי על הדרך הגרועה בה הן נוהלו. לא נעבוד אתו יותר". טראמפ אף מתח בדבריו ביקורת קשה על מיי: "אמרתי לה איך לעשות את ההסכם הזה, אבל היא הלכה בדרך המטופשת שלה ולא הצליחה לעשות את זה. אסון. החדשות הטובות לממלכה המאוחדת הן שבקרוב יהיה להם ראש ממשלה חדש".

תגיות:בריטניהדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה