חדשות בארץ

לפיד על יעלון: "הוא אומר הכל – מזיק או מועיל"

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, הגיב על ההקלטה בה נשמע חברו למפלגה, משה יעלון, אומר כי לפיד הוא היחיד בכחול לבן שרוצה ברוטציה: "אני דווקא אוהב את בוגי, הוא אומר כל מה שהוא חושב – מזיק או מועיל, לא מעניין אותו". יעלון: "אנו לא מפלגה של יס-מנים, אך ההתעסקות ברוטציה לא רלוונטית"

גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ, לפיד, יעלון ואשכנזי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

סוגיית הרוטציה בכחול לבן בין בני גנץ ויאיר לפיד אינה יורדת מהכותרות, על אף שבמפלגה הבהירו כי הרוטציה בעינה. לפיד – מספר 2 בכחול לבן – התייחס הבוקר (רביעי) להקלטה שפורסמה בחדשות 12, בה נשמע חברו למפלגה, משה יעלון, אומר כי לפיד הוא היחיד בכחול לבן שרוצה ברוטציה.

בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל עקץ לפיד את יעלון כשאמר: "אני דווקא אוהב את בוגי, הוא אחד האנשים הישרים שאני מכיר. הוא אומר כל מה שהוא חושב – מזיק או מועיל, לא מעניין אותו". בהמשך דבריו הדגיש לפיד כי "בוגי הוא שותף וחבר, ואנחנו מסתדרים מצוין", והוסיף: "הרוטציה הביאה 35 מנדטים, והבוחרים ידעו על מה הם מצביעים".

מאוחר יותר הגיב יעלון, מספר 3 בכחול לבן, על דבריו של לפיד, בראיון לרזי ברקאי בגלי צה"ל: "אנחנו לא מפלגה של יס-מנים. בני גנץ לא הקיף את עצמו ביס-מנים שיהיו כבשים. אנחנו אנשים דעתניים. לפני שקיבלנו את ההחלטה ללכת ביחד בכחול לבן – השמענו דעות, ולא הסתרתי את דעותיי. מרגע שהחלטנו שהולכים ביחד, כשגנץ עומד בראש המפלגה ומקבלים את כל התנאים באותה הדרך – זו הדרך שבה אנחנו הולכים".

בתשובה לדברי המראיין, שניסה להקשות עליו בסוגיה, הבהיר יעלון: "אני לא נכנס לעניין הרוטציה יותר. זה היה רלוונטי עד לישיבה שקיימנו לפני מספר שבועות. ישבנו ארבעתנו כאנשים מבוגרים וקיבלנו החלטה שלא פותחים את העניין. מהרגע שקיבלנו החלטה – אנחנו הולכים ביחד, מתוך הבנה שמה שחשוב זה להחליף את השלטון. ההתעסקות ברוטציה – לא רלוונטית".

בחשבון הטוויטר שלו הוסיף יעלון לאחר מכן כי "כל אלה שמחפשים סדקים בכחול לבן, ימצאו מולם קיר ברזל של שותפות ושליחות. יאיר לפיד שותפי וחברי, הוא בן ברית מנוסה לדרכנו המשותפת לטובת מדינת ישראל. אין לי ספק שיאיר יהיה ראש ממשלה מצוין בבוא יום מימוש הרוטציה, כפי שהתחייבנו לציבור בוחרינו ולכלל אזרחי ישראל".

מספר 4 בכחול לבן, חבר הכנסת גבי אשכנזי, התייחס אף הוא הבוקר לסוגיית הרוטציה. בראיון ל- ynet אמר הרמטכ"ל לשעבר: "אנחנו עם הרוטציה – בני מוביל, כולנו אחריו מאוחדים. היו כל מיני דעות, זה לגיטימי, אנחנו לא מסתירים שיש לנו דעות, בסוף יש החלטות. אני בעד הרוטציה, ואני רוצה לומר לכם שהרוטציה הזאת לא הייתה סוד. הזכירו לציבור מבוקר עד ערב רוטציה-מוטציה, ועם הרוטציה הבאנו הישג חסר תקדים. ובאמת הבשורה של כחול לבן היא שלראשונה אחרי המון זמן יש אלטרנטיבה שלטונית. אתמול היו סקרים, מי חוץ מכחול לבן יכולה להיות אלטרנטיבה שלטונית? אף אחת. זה הסיפור, וזה מה שאנחנו מציגים לציבור".

כזכור, בהקלטה שנחשפה שלשום אמר יעלון כי בכחול לבן ישנה הסכמה מקיר לקיר כי הרוטציה פוגעת בסיכוייה האלקטורליים של המפלגה להגיע לשלטון: "ברביעייה לפני כמה שבועות, אז עמדתי נאמרה, אני יכול להגיד שחוץ מיאיר לפיד שבעד הרוטציה, אף אחד לא בעדה".

תגיות:יאיר לפידמשה יעלוןבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה