חדשות בארץ

מרגש: ספר תורה לעילוי נשמת נופלי יחידת דובדבן

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד עם בני משפחתו של רונן לוברסקי הי"ד, לוחם יחידת דובדבן, שנפל במהלך פעילות מבצעית. במהלך הפגישה כתב נתניהו אות בספר תורה, שהוקדש לעילוי נשמתם של נופלי היחידה

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו נפגשו אתמול (שלישי) עם בני משפחתו של סמל-ראשון רונן לוברסקי הי"ד, לוחם יחידת דובדבן, בלשכת ראש הממשלה בירושלים. במפגש השתתפו גם סגן מפקד יחידת דובדבן, רב חטיבת הקומנדו ומפקד הצוות של רונן ביחידה.

נתניהו כתב אות ב"ספר ההתנדבות" – ספר תורה המוקדש לעילוי נשמתם של כלל נופלי יחידת דובדבן ולהוקרת המתנדבים בעם. מדובר ביוזמה משותפת של משפחת לוברסקי ועמותת "רוח גבית".

"אנחנו חותמים היום 'ספר מתנדבים' לעילוי נשמתם של רונן ז"ל והנופלים האחרים של יחידת דובדבן", אמר נתניהו במהלך הפגישה. "יחידת דובדבן היא יחידה של התנדבות, של הקרבה ושל גבורה, ששומרת על ביטחון ישראל בדרכים לא דרכים, בקושי עצום ובגבורה עילאית. אנחנו יודעים שההתנדבות הזאת כרוכה בכאב כבד מנשוא לכם ולמשפחות האחרות. אנחנו מאמצים אתכם ומחבקים אתכם כחלק ממשפחתנו".

"אנחנו מתברכים ברגע הזה, משום שהוא מבטא את הערכת העם ואת הערכת המדינה. נמשיך לעשות דברים למען זיכרון הנופלים. אין דבר טוב יותר מאשר לרומם את זכרם בספר הספרים של עמנו", חתם ראש הממשלה את דבריו.

כזכור, לוברסקי נפצע באורח אנוש ב- 24 במאי 2018, במהלך פעילות מבצעית למעצר מבוקשים במחנה הפליטים אל-אמערי, וזאת לאחר שמחבל השליך מגג סמוך לוח שיש על ראשו. הוא הועבר לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים ונפטר כעבור יומיים מפצעיו. המחבל נעצר כשבועיים לאחר מכן על ידי יחידת דובדבן. בית המשפט הצבאי במחנה עופר הרשיע אותו לפני שלושה חודשים בעבירה של גרימת מוות בכוונה – המקבילה בדין הצבאי לעבירת רצח. בחודש שעבר, בתחילת שלב הטיעונים לעונש, תבע ולדימיר לוברסקי, אביו של רונן הי"ד, לגזור על המחבל עונש מוות: "הגיע הזמן שהפרקליטות הצבאית תפסיק לפחד ותדרוש לגזור על המחבל השפל עונש מוות. לא נפסיק לדרוש זאת, צריך לטפל בטרור ביד קשה".

תגיות:ספר תורהרונן לוברסקייחידת דובדבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה