חדשות יהדות

יהדות התורה: הפעלת תחבורה ציבורית בשבת ברמת גן – "מהלך מחפיר ומביש"

חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני מחו על ההחלטה שהתקבלה במועצת העיר רמת גן להפעיל קווי אוטובוס ציבוריים בשבת: "חציית קו אדום". חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי: "כרמל שאמה שכח את התנ"ך"

ליצמן וגפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליצמן וגפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראשי יהדות התורה, חברי הכנסת יעקב ליצמן ומשה גפני, הגיבו אמש (שלישי) בחריפות על ההחלטה שהתקבלה במועצת העיר רמת גן לאשר קווי היסעים ציבוריים שיפעלו בשבתות.

בהודעה שהוציאו השניים נאמר: "נפל דבר בישראל. לבושתנו ולחרפתנו ביצעה עיריית רמת גן מהלך מחפיר ומביש לאישור היסעי תחבורה ציבורית בימי שבת וחג, תוך פגיעה בסטטוס קוו הנהוג בכל השנים, ותוך התעלמות מרגשותיהם של רבבות תושבי העיר שומרי מצוות ומסורת ישראל".

ליצמן וגפני הוסיפו כי "מדובר בחציית קו אדום של ראש עירייה, הפועל ממניעים אנוכיים וחיפוש כותרות, ובכך מכתים את העיר רמת גן בהרס ערכי הדת וקדושת יום השבת. צעד בוטה מעין זה יגרור מחיר פוליטי כבד נגד כרמל שאמה הכהן".

בהודעה נמתחה גם ביקורת על יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, שהציע לפני מספר ימים כי בכל הנוגע לשמירת השבת במרחב הציבורי, תועבר ההכרעה מהכנסת לרשויות המקומיות, כאשר כל רשות תקבל את החלטתה באופן עצמאי: "יש להצטער על כך כי אמירתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שיש לתת לראשי הערים להחליט בנושא הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, נתנה רוח גבית להחלטה הקשה של עיריית רמת גן הערב, גם אם יו”ר הכנסת לא התכוון לכך".

"יהדות התורה מביעה מחאה גדולה נגד ההחלטה המבישה", הובהר בסיום ההודעה. "הסיעה לא תעבור על כך לסדר היום, ותפעל בשיתוף אנשי חוק ומשפטנים על מנת למנוע את יישום ההחלטה לפגוע בשבת קודש ובסטטוס קוו".

על פי ההחלטה, שהתקבלה במועצת העיר רמת גן ברוב של 15 תומכים מול 6 מתנגדים, החל מה- 19 ביולי יפעלו שני קווי אוטובוס בצירי תנועה מרכזיים, לעבר מוקדי הבילוי בתל אביב. חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) אמר הבוקר כי "כואב הלב לראות שאותו כרמל שאמה, שעמד מעל בימת אונסק"ו והרים בגאווה גדולה את התנ"ך, שכח אותו במועצת עיריית רמת גן". בראיון לכאן מורשת הוסיף מלכיאלי: "חובה עלינו לדאוג ששאר הרשויות לא ילכו בצעדי רמת גן".

תגיות:תחבורה ציבורית בשבתמשה גפנייעקב ליצמןרמת גן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה