חדשות בארץ

החרדי שהותקף: "משכו בכוח את פאותיי ואמרו לי שאמות היום"

על רקע דבריו של השר לביטחון הפנים כי "שוטר אלים שלא יודע לגלות איפוק לא צריך להישאר בשורות המשטרה", שיחזר הצעיר החרדי את הרגעים הקשים בהם הותקף, והדגיש כי בניגוד לעמדת המשטרה – הוא וחברו נקלעו לסיטואציה

הפגנה בירושלים, תמונת אילוסטרציה (צילום: תומר רוקמן, פלאש 90)הפגנה בירושלים, תמונת אילוסטרציה (צילום: תומר רוקמן, פלאש 90)
אא

לאחר פרסום הסרטונים המזעזעים בו נצפה חרדי מוכה באלימות לא-סבירה מידי שוטר שאף משך בפאותיו, היום (שלישי) תיאר הצעיר, מרדכי קרויזר, את הסבל שהעבירו אותו השוטרים. בדבריו, קרויזר הדגיש, כי הוא וחברו נקלעו למקום, כפי שניתן להתרשם מהסרטונים שהופצו, והשוטרים התנפלו עליהם ללא סיבה ברורה. "נגררתי על ידיהם תוך בעיטות ומכות קשות", אמר.

עם פרסום התיעוד ביום ראשון שמציג את האלימות, מיהרו במשטרה להודיע כי השוטר הועבר באופן מיידי מתפקידו, וכי הממצאים הועברו למחלקה לחקירת שוטרים. במקביל, באותו היום הבהירו כי הם חוזרים בהם מדרישתם מבית המשפט להאריך את מעצרו של קרויזר בחמישה ימים, ותחת זאת ביקשה לשחררו לביתו בתנאים מגבילים.

בשיחה שקיים הצעיר עם חדשות 12, סיפר כי תוך כדי הגרירה, נאמר לו על ידי השוטרים במקום כי "אתה תמות היום". הוא הוסיף: "בעטו בי והפילו אותי על הארץ. אחר כך הצטרפו עוד כמה שוטרים, בלש ועוד שוטרים". ולא זו אף זו: "הם המשיכו עם אלימות קשה ומכות והרבה סטירות בראש והרבה מאות ובעיטות בשאר חלקי הגוף".

"נגררתי על ידיהם לכיוון הניידת העמידו אותי התחילו למשוך בכוח את הפאות", תיאר. "תלשו לי חלק מהפאה השמאלית ותוך כדי המון צעקות ואיומים. הכניסו אותי לניידת משטרה ולקחו אותי לתחנת המשטרה".

בעקבות הסערה שהתעוררה עם פרסום הסרטון, נמתחה ביקורת חריפה על התנהלותה החוזרת ונשנית של משטרת ישראל, המפעילה כוח בלתי-מידתי כנגד מפגינים, ובמשטרה הבהירו כי הם מתנערים מהשוטר. "זו לא התנהגות שמצופה משוטר שאמור להפעיל שיקול דעת ולהתייחס בכבוד לכל אזרח גם אם נדמה לו שהאזרח חשוד", אמר בכיר במשטרה. במקביל הדגישו במשטרה כי נוסף לרגלו של קרויזר שנשברה, גם רגלו של שוטר אחר נפגעה, וטענו כי הצעיר התנגד למעצר.

הבוקר התייחס לכך השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, שאמר כי העובדה ש"המשטרה עושה הכול כדי לאפשר בישראל את זכות המחאה וחופש הביטוי כל זה לא אומר שאין תקלות, זה לא אומר שאין עשבים שוטים, זה לא אומר שאין שוטרים אלימים שמנצלים לרעה את הכוח שנותן להם החוק. בהם עלינו לטפל". ארדן הבהיר כי "שוטר אלים שלא יודע לגלות איפוק לא צריך להישאר בשורות המשטרה. אין כאן שום מקום לטעויות או לסלחנות".

"בעידן שבו אנו חיים לכל גילוי אלימות מיותר ולא חוקי של שוטר יש נזק אדיר לאמון הציבור שמכוחו פועלת המשטרה", הוסיף השר. "זו האחריות שלי, של המפכ"ל, של הסמפכ"ל ומפקדי המחוזות, ואני מצפה לנורמות האלה מכל מפקד בארגון. פעם אחר פעם אני מגלה, לצערי, ששוטרים שפעלו בניגוד לחוק והפעילו כוח שלא לצורך ממשיכים לשרת בארגון גם אם בתפקיד אחר. על כולנו לקבוע נורמה ברורה בנושא הזה - אפס סלחנות לאלימות מיותרת מצד שוטרים".

תגיות:הפגנותמשטרת ישראלחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה