חדשות בארץ

המשפחות השכולות למנדלבליט: חקור את מעורבות אבו מאזן בטרור

ממכתב ששיגרו פורום המשפחות השכולות ליועץ המשפטי לממשלה דרשו לפתוח בחקירה כנגד יו"ר הרשות בגין מעורבות בטרור. צעד זה, כמו גל צעדים שעשויים לבוא, צפויים לגרום לכאבי ראש רבים לבכירי הרשות, זאת בעקבות התקדים שקבע אתמול בית המשפט המחוזי באומרו כי הרשות הפלסטינית, לרבות היו"ר שלה, אחראים לפיגועי טרור בשנות האינתיפאדה השנייה

אבו מאזן (צילום: פלאש 90)אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אא

יממה לאחר התקדים שקבע אתמול (שני) בית המשפט המחוזי בירושלים המאשים את הרשות הפלסטינית בשורת פיגועים מימי האינתיפאדה השנייה אף שחלקם לא בוצעו בידי אנשיה, והיום הועלתה דרישה לפתוח בחקירה שתבדוק את מעורבותו בטרור של יו"ר הרשות אבו מאזן. לפי המכתב ששיגר פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות, ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ואשר נחשף בחדשות 12, נטען כי אבו מאזן אחראי לשורת פיגועי טרור נגד אזרחים זאת לאור קביעתו של בית  המשפט המחוזי אתמול.

לפי סגן נשיא בית המשפט המחוזי, השופט משה דרורי, הרשות הפלסטינית וארגון אש"ף אחראים ישירים לשורת פיגועים שבוצעו בזמן האינתיפאדה השנייה בתחילת שנות ה-2000. פסק הדין ניתן במסגרת תיקי נזיקין שהוגשו לפני קרוב ל-20 שנה על ידי משפחות הקורבנות בסיוע ארגון "שורת הדין".

המשפחות ציטטו במכתבן את דבריו של השופט דרורי שקבע כי "אש"ף, הרש"פ, ערפאת ואבו מאזן וכן בכירים נוספים כמו מרואן ברגותי, כולם חתרו למטרה אחת: הרג יהודים וישראלים ופגיעה במדינת ישראל". לדברי המשפחות השכולות: "לא מן הנמנע כי מדינת ישראל תפעל במהירות המתבקשת על מנת להיפרע ממי שבית המשפט קבע בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים כי במעשיו הביא להרג ולפגיעה באזרחים ישראלים".

לפי פסק הדין, ברשות הפלסטינית ובארגון אש"ף "הכינו תשתית טרור מסועפת ומאורגנת לביצוע פיגועים נגד ישראל". שני הגופים הללו, לפי בית המשפט, שלחו מחבלים לבצע את מרבית הפיגועים כאשר הם הגורמים המממנים של כלי הנשק. לאחר הפיגוע הם נהגו לשבח את המפגעים ולערוך לזכרם טקסים, כמו גם שלחו למשפחתם, או למחבלים בעצמם, כספי תמיכה. בנוסף, שני הגופים אף תמכו בפיגועי טרור שלא בוצעו מטעמם.

צפוי כי פסק הדין התקדימי יגזור על הרשות לשלם פיצויים בהיקף של מיליארד שקל. "מדובר בניצחון היסטורי. אלה היו התיקים הראשונים שהוגשו כנגד הרשות הפלשתינית, והם היו חסרי תקדים", אמרה עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, נשיאת ארגון "שורת הדין". לייטנר הוסיפה: "הטענה שלנו הייתה מלכתחילה שהרשות הפלשתינית היא ישות טרור המקדמת ומעודדת פיגועי טרור, ואכן בית המשפט מצא אותה אחראית לפיגועים שבוצעו גם על ידי ארגוני טרור כמו אש״ף, החמאס והג׳יהאד האסלאמי, ועל כך היא תשלם כעת ביוקר".

תגיות:אבו מאזןהרשות הפלסטיניתמשפחות שכולותאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה