חדשות בארץ

נתניהו איים על איראן: "מטוסינו יכולים להגיע לכל מקום במזרח התיכון"

במהלך סיור בבסיס חיל האוויר בנבטים, שיגר ראש הממשלה איום לעבר משטר האייתוללות בטהראן. שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף: "בולטון ונתניהו פיתו את טראמפ להרוג את הסכם הגרעין"

נתניהו בבסיס נבטים, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ)נתניהו בבסיס נבטים, היום (צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ)
אא

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, הגיע הבוקר (שלישי) לסיור בטייסת מטוסי ה- F-35 בבסיס נבטים. הוא ניצל את הסיור כדי לשגר איום לעברה של איראן: "אני בסיור מרשים מאוד בבסיס חיל האוויר. אני רואה את כל מערכות הנשק שלנו והמטוסים שלנו, וכאן מאחוריי מטוס ה'אדיר', ה-F-35. איראן מאיימת לאחרונה בהשמדת ישראל. כדאי שהיא תזכור שהמטוסים האלה יכולים להגיע לכל מקום במזרח התיכון – גם לאיראן, ובוודאי גם לסוריה".

במהלך ביקורו בבסיס, קיים ראש הממשלה דיון ביטחוני עם הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, ופורום מפקדי חיל האוויר בבסיס נבטים.

(קרדיט סרטון: עומר מירון, לע״מ)

בתוך כך, שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, האשים בצהריים את נתניהו ואת היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון, כי הם פועלים "להרוג את הסכם הגרעין". זריף כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "בולטון ונתניהו הרגו את הסכם פריס בין ה- E3 (צרפת, גרמניה ובריטניה) לבין איראן ב- 2005 כאשר התעקשו על אפס העשרה. התוצאה? איראן הגבירה את ההעשרה שלה פי 100 עד 2012. כעת הם פיתו את הנשיא טראמפ להרוג את הסכם הגרעין באמצעות אותה אשליה. הם לא למדו. אבל על העולם ללמוד".

כזכור, איראן הודיעה שלשום כי תעלה את רמת העשרת האורניום מעבר לרמה של 3.67%, וזאת בניגוד להסכם הגרעין עליו היא חתומה. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אישרה אתמול כי איראן אכן מימשה את הצהרתה וחצתה את רמת ההעשרה המותרת.

דובר הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, בהרוז קמאלבנדי, אמר אתמול כי בשלב הבא של הפחתת מחויבויותיה להסכם, איראן תוכל לנקוט במספר אפשרויות פעולה. הוא ציין כי המועצה האיראנית העליונה לביטחון לאומי דנה, בין היתר, באפשרות להגדיל את רמת העשרת האורניום אל מעבר ל- 20%, וכי אחת האופציות הנוספות שנשקלו היא להגדיל את מספר הצנטריפוגות בהן נעשה שימוש, ולהשתמש בצנטריפוגות מתקדמות מסוג IR-2 ו- IR-2M. אם איראן תנקוט בצעדים אלו, מדובר יהיה בהפרה חמורה ומהותית של הסכם הגרעין, שתקצר באופן משמעותי את זמן הפריצה של משטר האייתוללות לייצור פצצת גרעין.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב על ההודעה שיצאה מטהראן על הגדלת רמת העשרת האורניום. "לאיראן כדאי להיזהר", הוא אמר לכתבים בוושינגטון, "בגלל שמעשירים אורניום מסיבה אחת בלבד, ואני לא אגיד לכם מהי. אבל זה לא טוב. כדאי להם להיזהר". הוא הוסיף כי "איראן עושה הרבה דברים רעים" וכי "לעולם לא יהיה לה נשק גרעיני".

תגיות:איראןמוחמד ג'וואד זריף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה