חדשות בארץ

ההקלטה המביכה: "חוץ מלפיד – כולם נגד הרוטציה"

לאחר חילוקי הדעות שהובילו לתיאוריות בתקשורת כי השניים מסוכסכים ולא מתקשרים, הערב נחשף הקלטה בה מטיח יעלון בפעילי המפלגה כי כל חברי הרשימה נגד הרוטציה של גנץ עם לפיד. יו"ר כחול לבן: "יאיר רציני, מנוסה ויהיה ראש ממשלה מצוין ואנחנו ממשיכים בשותפות"

יעלון ולפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)יעלון ולפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

אין זה סוד כי מספר 3 בכחול לבן, ח"כ משה יעלון, נמנה על המתנגדים החריפים על הסכם הרוטציה שביכם יו"ר המפלגה בני גנץ עם יאיר לפיד. אלא, שהערב (שני) נחשף בחדשות 12 הקלטה חשאית, בה נשמע יעלון טוען כי בכחול לבן שורר קונצנזוס כי הרוטציה פוגעת בסיכוייה של כחול לבן לזכות בהנהגת המדינה. "ברביעייה לפני כמה שבועות, אז עמדתי נאמרה, אני יכול להגיד שחוץ מיאיר לפיד שבעד הרוטציה, אף אחד לא בעדה", אמר יעלון.

יו"ר כחול לבן בני גנץ שהתראיין הערב לחברת החדשות, התייחס להקלטה והבהיר כי "קיימנו בעבר דיוני בנושא, כחול לבן היא גוף גדול וזה בסדר שיש דיונים בקרב ההנהגה הרחבה". לדבריו, "זו השיטה שהביאה אותנו ל-35 מנדטים, יאיר רציני, מנוסה ויהיה ראש ממשלה מצוין ואנחנו ממשיכים בשותפות".

באשר לסיכויו של בנימין נתניהו לזכות שוב לאמון העם, טען גנץ כי נתניהו "נכשל ולא הצליח לנצח אותנו, ולא להרכיב ממשלה. במקום להעביר את המנדט אליי שארכיב את הממשלה, הוא גרר אותנו לבחירות חדשות עם ספינים מפה ועד להודעה חדשה. אנחנו ננצח אותו ונקים ממשלת אחדות בהסכמה לאומית".

במענה לשאלה האם הוא מתחרט על כך שלא תמך במהלך לביטול הבחירות, והליכה לממשלת אחדות, אמר: "חבל שיש בחירות, אבל יש דרך מסודרת שבה מפזרים את הכנסת, יש אופציות שלא מוצו כי כך החליט נתניהו והוא יודע למה. הבחירות האלה מיותרות והיו יכולות להימנע אם נתניהו היה הולך כמקובל, אבל הוא בחר שלא, אז יהיו בחירות. מדינת ישראל הלכה לאיבוד לחלוטין, אנחנו נחזור ונשקם אותה".

 באשר לאהוד ברק, אותו תקף גנץ בחריפות וטען כי שובו לזירה הפוליטית והקמת מפלגה חדשה עשויה לפגוע בגוש המרכז-שמאל, הסביר יו"ר כחול לבן כי מפלגתו חגה על סקאלת המרכז הפוליטי, ומשכך "ברק נמצא משמאל לנו". כהוכחה לדבריו, גנץ ציין את העובדה כי ברק שוקל להתאחד עם מרצ. "אנחנו האלטרנטיבה השלטונית היחידה במרכז המפה. הבאנו 35 מנדטים, הישג שלא הושג בשנים האחרונות. אני נפגש עם ברק הרבה ולא מחרים אף אחד", הוסיף.

בהתייחס להסלמה בדרום והמצב הביטחוני המעורער מזה זמן רב, טען גנץ כי "מה שלא הייתי עושה כמו נתניהו זה לבזבז את השנים מאז המבצע לשיקום, ולא הייתי שוחק את ההרתעה". לדבריו, "הייתי מבהיר לחמאס שלא יהיה יותר ירי ואם יהיה הייתי נכנס למערכה משמעותית וחזקה, תקיפות, סיכולים, פלישות - מערכה שתכליתה לפגוע קשה בחמאס ובג'יהאד האסלאמי, לדרוש הומניטרי תמורת הומניטרי".

בליכוד מסרו בתגובה: "הבחירות האלה הן על שאלה אחת: מי יהיה ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל? נתניהו - מנהיג חזק ומנוסה, או גנץ החלש וחסר הניסיון. כל הופעה של גנץ מוכיחה שזה פשוט גדול עליו. אגב, המשטרה עדיין מסרבת לחשוף את עסקת השחיתות בגובה 50 מיליון שקל שממנה גנץ והחברה שלו קיבלו ארבעה מיליון שקלים".

תגיות:יאיר לפידבני גנץמשה יעלוןבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה