חדשות בעולם

נוטשים את המזה"ת: ממשל טראמפ ביקש מגרמניה למלא את מקומו בסוריה

לאחר מחאה חריפה של צמרת הממשל בוושינגטון שאילצה את טראמפ להודיע על השארת כוחות קטנים של צבא ארצות הברית בסוריה, הצהיר שליח הממשל כי ארצות הברית ביקשה מגרמניה למלא את החלל שהשאיר טראמפ באזור. צפוי כי גרמניה תאשר זאת, לא לפני שבכיריה יערימו קשיים מרובים

הלחימה בסוריה (צילום: שאטרסטוק)הלחימה בסוריה (צילום: שאטרסטוק)
אא

כ-4 שנים לאחר כניסתה של רוסיה לביצה הסורית, שליח ארצות הברית לסוריה, ג'יימס ג'פרי, הודה כי הממשל האמריקני פנה לגרמניה בבקשה כי תשלח חיילים לסוריה שתחליף "באופן חלקי" את צבא ארצות הברית. בריאיון שפורסם אתמול (ראשון) בעיתון הגרמני "די ולט", אמר שליח הממשל כי ארצות הברית מחפשת "מתנדבים" שרוצים לקחת חלק במאבק בדאעש בסוריה, "בקרב שותפותינו לקואליציה".

הדרישה האמריקנית מגיעה על רקע העובדה כי גרמניה כבר ממלאת תפקיד מוגבל במאבק נגד דאעש בסוריה, ומשכך עוררה הדרישה התנגדות רבה בקרב חברי פרלמנט גרמניים.

במרכז הבקשה האמריקנית מגרמניה, כך לפי ג'פרי, היא הענקת סיוע אווירי לכוחות האמריקניים, כמו גם תמיכה לוגיסטית, טכנית ואימונים, ולא בלחימה עצמה. ממשלת גרמניה, מצדה, הבטיחה לספק סיוע אווירי ומטוסי ביון, אולם תצטרף את אישורו של הפרלמנט כדי לשלוח גם חיילים – עובדה שעשויה לעמוד לה לרועץ לנוכח ההתנגדות מבית. באחרונה הצהיר יוהאן ודפול, מחוקק בכיר במפלגת הנוצרים הדמוקרטים של הקנצלרית אנגלה מרקל, לסוכנות DPA כי הממשלה תבחן בכובד ראש את בקשת האמריקנים, וכי היא לא תדחה אותה על הסף. גם ג'פרי הבהיר כי בקשת וושינגטון נשקלת בממשלת גרמניה, וייתכן כי המהלך ייצא לפועל.

נוסף למחוקקים גרמניים, מי שמיהר למתוח ביקורת על המהלך הוא קנצלר גרמניה לשעבר, גרהרד שרדר, שתקף בחריפות את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, וטען כי האחרון מעוניין ב"וסאלים" (צמיתים) ולא בבעלי ברית. בריאיון שהעניק בסוף השבוע לעיתון "הנדלסבלאט", אמר שרדר כי "הייתי רוצה שממשלתנו תאמר לו אחת ולתמיד שזה לא עניינו כמה גרמניה מוציאה על התקציב הביטחוני". גם בכיר במשרד הביטחון הגרמני תקף את ממשל טראמפ ואמר כי "גרמניה לא צריכה להיגרר למלחמה בסוריה, ובטח לא לשלוח כוחות קרקעיים. הממשל האמריקאי מעוניין רק בהחלפת חייליו".

לצד זאת, בעיה נוספת שעשויה לצוץ בשליחת כוחות גרמניים לסוריה, היא העובדה כי מהלך כזה עשוי לנגוד את המשפט הבינלאומי המקנה, נכון לעכשיו, את הזכות רק לארצות הברית. לפי טוביאס לינדר, חבר פרלמנט בכיר, שהתראיין ל"די ולט", "הצבת כוחות גרמניים חייבת לעמוד בחוק הבינלאומי. היא תהיה אפשרית רק אם נקבל מנדט ממועצת הביטחון של האו"ם".

דרישת ממשל טראמפ מגיעה לנוכח העובדה כי בדצמבר הודיע טראמפ על הסגת כוחות צבא ארצות הברית משטח סוריה, זאת לאחר ש"דאעש הובס". לאחר שבמחאה על החלטתו, הודיע מזכיר ההגנה בממשלו, ג'יימס מאטיס, על התפטרותו, הבהיר הנשיא כי ישאיר עד 400 חיילים בסוריה.

תגיות:דונלד טראמפסוריהגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה