סיון רהב מאיר

כשיוני נתניהו למד גמרא: 3 סיפורים קטנים ומרגשים

43 שנים מלאו לנפילת יוני נתניהו ז"ל: סיון רהב מאיר משתפת אותנו ב-3 סיפורים קטנים על יוני נתניהו, כפי שסיפר הרב אליעזר איגרא ששירת באותן שנים בגדוד 71 של השריון

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הלילה – 43 למבצע אנטבה. 43 שנים לנפילת יוני נתניהו. סיון רהב מאיר מביאה בפוסט מרגש את דברי הרב אליעזר איגרא, כיום דיין בבית הדין הרבני הגדול, אשר שירת באותן שנים בגדוד 71 של השריון. הרב שיתף בכמה סיפורים פחות מוכרים על יוני:

 

"ואם תהיה מלחמה בגשם?"

"יום אחד הגיע לבסיס ברמת הגולן מג"ד חדש, יוני נתניהו. מאותו יום העולם שלנו השתנה. עד אז, למשל, אם היה יורד גשם, כל הטנקיסטים היו מבסוטים. היינו יושבים בתוך האוהל ועושים טוסטים. עכשיו הכללים השתנו. יוני אמר: 'ואם תהיה מלחמה בגשם?'. הוא היה מוציא אותנו לאימונים רטובים ולא נעימים, בכוונה תחילה".

 

כינס את כולם לשיחה

"פעם, בשבת, כמה חבר'ה סיימו כבר בערב את כל האוכל החם שהוכן לשבת. חלק מהטבחים נלחצו והכינו עוד סיר באמצע שבת קודש, תוך חילול שבת. אנחנו, הדתיים, כעסנו ושפכנו את הסיר הזה. יוני כינס את כולם לשיחה, לשיג ושיח על הפרט והכלל. זה היה שיח מאוד ערכי, מאוד יסודי ומאוד פתוח. שיחה חשובה".

 

"רוכן לעבר מסכת פסחים בגמרא"

"היינו במחנה חדש, שהיום נקרא על שמו, 'מחנה יונתן'. לא היה אז חשמל, ונהגתי ללמוד תורה לאור הנר. יוני היה נכנס הרבה לאוהל, לא סתם כדי לשאול מה נשמע אלא כדי לשוחח. ישבנו שעה ארוכה ולמדנו יחד מסכת פסחים. יש לי את הכרך הקטן הזה עד היום בבית. היום אני כבר לא יכול לקרוא כתב קטן כל כך. כשאומרים 'יוני נתניהו' אנשים חושבים על שדה הקרב, אבל לי יש תמונה אחרת לגמרי שלו בזיכרון: רוכן בעניין לעבר מסכת פסחים בגמרא".

לזכרו.

תגיות:גמראמבצע אנטבהיוני נתניהיוסיון רהב מאיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה