חדשות בארץ

גרינבלט: טראמפ יחליט בקרוב מתי לפרסם את עסקת המאה

השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, אמר כי נשיא ארצות הברית טרם החליט מתי להשיק את החלק המדיני של תוכנית השלום, אך יקבל את ההחלטה בקרוב. הוא ציין כי הממשל מודע לקשיים בפניהם תיתקל התוכנית והבהיר כי אין נוסחת קסם לפתרון הסכסוך: "על הצדדים להיכנס יחד לחדר ולשאת ולתת על כל הסוגיות"

גרינבלט (צילום: שאטרסטוק)גרינבלט (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, טרם החליט מתי לפרסם את החלק המדיני של "עסקת המאה". כך אמר השליח האמריקני המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט. בראיון לעיתון הפלסטיני "אל-איאם" היוצא לאור ברמאללה, שהתפרסם אתמול (ראשון), אמר גרינבלט כי הממשל שוקל את האפשרויות העומדות בפניו בהתאם ללוח הזמנים הפוליטי בישראל, וכי "הנשיא טראמפ יקבל את ההחלטה בקרוב".

גרינבלט ציין כי צוות השלום האמריקני מודע לקשיים בפניהם תיתקל התוכנית ומוכן לקראתם: "זו לא תהיה הפתעה. מי שחושב שאנחנו יכולים להציג תוכנית שכולם יקבלוה מיד – לא מבין את הסכסוך הזה. עם זאת, הדרך היחידה להתגבר על הסכסוך היא שכולם יבינו שלא ניתן להציג תוכנית מושלמת, ועל הצדדים להיכנס יחד לחדר, לשבת ולדבר על הסוגיות, ולשאת ולתת עליהן כדי לצאת עם הסכם".

"אם לא נגיע לחדר, מפני שהאנשים אינם מוכנים להיכנס אליו – כפי שקרה עם הצד הפלסטיני בבחריין – שום דבר לא יקרה", הבהיר גרינבלט. "זו לא תהיה הפעם הראשונה שתהליך השלום נכשל, אם זה מה שיקרה. המחשבה שלארצות הברית, לאו"ם או לאיחוד האירופי יש איזו נוסחת קסם שתעלים את הסכסוך – אינה נכונה. לכן או שהאנשים יקבלו את העובדה שעליהם להיכנס לחדר ולעמול קשה כדי לראות אם הם יכולים לצאת [עם הסכם], או שהם ירצו שלא להיכנס לחדר. זו המציאות".

בהתייחסו לוועידה הכלכלית שנערכה לפני כשבועיים במנאמה בירת בחריין, אמר גרינבלט: "על ההנהגה הפלסטינית להבין שלמרות שהיא טוענת ההיפך – הוועידה הייתה הצלחה גדולה. זה מעיד על כך שמאמינים בעם הפלסטיני ורוצים לעזור לו. המשקיעים יכולים ליצור כלכלה מדהימה עבור העם הפלסטיני – אם נגיע לשלום. זו הזדמנות שאני לא רוצה שתוחמץ עבור ההנהגה הפלסטינית".

הבכיר האמריקני הבהיר כי הממשל אינו מנסה לכפות את עמדותיו על הפלסטינים, אך במידה והצדדים יצליחו להגיע להסכם – לפלסטינים יחכה "חלום" כלכלי, כהגדרתו. "אין כאן כוונה לקנות את הפלסטינים. אני יודע שיש בצד הפלסטיני כאלו שאומרים שאנחנו מנסים לחסל את הסוגיה הלאומית של העם הפלסטיני. זה לא נכון. אך אנחנו סבורים שללא תוכנית כלכלית רצינית לא יהיה הסכם שלום מוצלח".

תגיות:ג'ייסון גרינבלטהרשות הפלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה