חדשות בארץ

בשל פוסט שקרי: יאיר נתניהו זכה בתביעת הדיבה נגד פעיל העבודה

בעקבות פוסט מ-2016 בו טען אייבי בנימין, פעיל במפלגת העבודה, כי ראש הממשלה דרש מראש המוסד להנפיק דרכון עבור בנו יאיר, קבע היום בית המשפט כי מדובר בעובדות שקריות, וחייב את הפעיל בסך של 20 אלף שקל שישולמו בתוך 30 יום

יאיר נתניהו בדיון בבית המשפט (צילום: פלאש 90)יאיר נתניהו בדיון בבית המשפט (צילום: פלאש 90)
אא

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, זכה היום (ראשון) בתביעת לשון הרע שהגיש נגד פעיל מפלגת העבודה, אייבי בנימין. לפי פסק הדין של בית המשפט השלום בתל אביב, הפעיל הפוליטי ישלם לבנו של ראש הממשלה סך של 20 אלף שקלים מתוך 140 אלף שקלים שהוא תבע ממנו, זאת בעקבות הפוסט השקרי שפרסם עליו בעמוד הפייסבוק שלו ב-2016, בו נטען כי אביו פנה לראש המוסד בבקשה להנפיק דרכון עבור בנו תחת שם בדוי, זאת כדי "לשמור על הבן ההולל המסתובב בעולם". בנוסף, ישלם בנימין הוצאות טרחה משפטיות בסך 7,500 שקל.

השופט אבי שליו כתב בהחלטתו: "מצאתי שהפרסום נשוא התביעה מהווה לשון הרע, וכי יש בו כדי לבזות ולפגוע בשמו של התובע. עוד מצאתי כי הפרסום אינו חוסה תחת ההגנה הקבועה בחוק בדבר הבעת דעה בתום לב, אולם קבעתי כי לא נעשה בכוונה לפגוע. חרף התהיות שהועלו בנוגע למניע להגשת התביעה, לא מצאתי שהן מצדיקות את דחייתה על בסיס הטענה בדבר תביעת השתקה".

לדברי השופט, הפוסט שפרסם פעיל העבודה "התאפיין בהסקת מסקנות לא מבוססות ובנחרצות מוגזמת, מבלי שננקטו אמצעים סבירים לבירורן. עוד מצאתי כי הנתבע לא הציג לקוראיו את התמונה המלאה על מנת שיוכלו לכל הפחות לשפוט את מהימנות המידע בעצמם, אלא ניסח את הדברים בצורה חד משמעית. אמנם, הנתבע האמין באמיתות הדברים ובחשיבות הציבורית שבפרסומם לשם שמירה על כללי ממשל תקין, ואף הסיר את הפרסום כאשר עלה בליבו ספק בדבר מהימנותו. יחד עם זאת, גם פרסום שנעשה ללא כוונת זדון עלול שלא לעמוד בדרישת תום הלב".

יחד עם ההסתייגות של השופט מהצגת העובדות על נתניהו הבן, השופט קבע כי ההתייחסות אליו כהולל "שבקושי הרוויח משהו בחייו", היא בגדר הבעת דעה המותרת על פי חוק. שאר הדברים שהוצגו, כתב השופט, אינם הבעת דעה בעלמא "שכן הנתבע הציג את התובע כמי שמתנהלת כנגדו חקירה קונקרטית, בהתייחס לפרשייה קונקרטית", כתב.

פרסום העובדות השגויות לא נעשה במטרה לפגוע ראש הממשלה נתניהו, "אלא במטרה לבקר ולהביא לידיעת הציבור את הפרשה המיוחסת לנוכח חשיבותה הציבורית. עניין זה נלמד מכך שהפרסום עוסק בעיקר בטיב המעשים שהנתבע ייחס לתובע, ופחות בו אישית. עוד שוכנעתי כי הנתבע האמין באמיתות הפרסום, ומשעלה בלבו ספק בדבר מהימנות המידע, הוא הסיר את הפרסום, והיה נכון לפרסם התנצלות כמעט גורפת לשיטתי. התנהלות זו מעידה על היעדר כוונה לפגוע".

כזכור, בפוסט שפרסם הפעיל אייבי בנימין, טען כי הבקשה להנפיק דרכון עבור יאיר נתניהו הייתה בכדי לאפשר את פתיחתו של חשבון בנק פיקטיבי, בהם הופקדו, לטענתו, מיליוני דולרים עבור ראש הממשלה - טענה שקרית שאף לא נחקרה. עוד כתב בנימין: "יאיר נתניהו הצעיר שבקושי הרוויח משהו בחייו, כבר עשיר גדול".

תגיות:יאיר נתניהואייבי בנימיןתביעת דיבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה