פעילות הידברות

צפו: פוסק עדת תימן על פעילותו המבורכת של ארגון הידברות

הרב יצחק רצאבי הרחיב בשיעורו השבועי על פעילותו הענפה של ארגון הידברות, ואמר כי פעילות זו נעשית תחת השגחתם של גדולי ישראל: "יש לי רושם טוב, בעזרת השם הכל נעשה כדת וכדין"

  • ד' תמוז התשע"ט
אא

פוסק עדת תימן, הרב יצחק רצאבי, התייחס אמש (מוצאי שבת) בשיעורו השבועי לפעילותו הענפה של ארגון הידברות, וציין כי פעילות זו נעשית תחת השגחתם של גדולי ישראל.

"כידוע", פתח הרב את דבריו, "כבר שנים רבות זכינו כאן, בארץ הקודש, שיש את ארגון הידברות, בראשו עומד הרב זמיר כהן, שהוא גברא רבא, תלמיד חכם בעל היקף של ידיעות בנגלה ובנסתר, הזוכה להשיב רבים מעוון. אם כי אני לא קרוב כל כך לנושא הזה של בעלי תשובה, אבל בכל אופן יש לי רושם טוב מכל הפעולות של הארגון".

"בזמן האחרון", הוסיף הרב, "התעורר הנושא של המכשיר 'צופיה'. בשנת תשע"ז, חתמנו על זה, גם אני חתמתי על זה, בעקבות מה שכתב הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה וראש ישיבת פורת יוסף בעיר העתיקה. הוא כותב, בין היתר: מכשיר צופיה נועד על מנת להחליף את המכשיר הטמא אצל אחינו התועים, להביא ברכה אל ביתם".

"כיון שיש כאלה אנשים, שהם עדיין לא מסוגלים, אם כן לפחות זה נותן להם משהו במקום זה, ולאט לאט הם עולים ומתעלים במדרגות. הוא מדגיש, שכל הפתרונות הטכנולוגיים האלה של ארגון הידברות לא מיועדים כלל וכלל לציבור של בני תורה. אלה העוסקים בתורה יומם ולילה – הדברים האלה לא קשורים אליהם. זה רק להציל מבאר שחת את אלה שנמצאים בעולמות אחרים, ועל ידי כך לקרב אותם. ממילא הצטרפנו לכך בזמנו".

"בזמן האחרון התעורר הנושא של אתר שבע ברכות, אתר היכרויות ושידוכים. היו על כך טענות ומענות מכל מיני רבנים, אשר טענו שזה גרוע מאוד, ושהדבר אסור באיסור חמור. ממילא פנו אלי, כיון שבזמנו חתמתי – אמנם לא על זה, אלא על משהו 'על יד' זה. מצד אחד, אין לי את הכלים לבדוק את הדברים האלה. שמעתי מצד אחד דברים קשים כנגד זה. מצד שני, ישנם רבנים שכתבו בעד. ואני בעצמי, אין לי יד ורגל בכל הנושא הזה".

"השבוע, ביום שני, היינו בכינוס בירושלים, מול הכותל המערבי, בביתו של מרן חכם שלום כהן, בישיבת "פורת יוסף". התאספו שם כמה רבנים. פגשתי את הרב דוד יוסף, ושאלתי אותו: מה כבודו אומר על כך? הוא אמר לי: לא נכנסתי לנושא הזה, לא ידוע לי, אבל מה שכן אני יכול להגיד, שהייתי עם הרב זמיר כהן בבית הכנסת הגדול בתל אביב, היו שם שבע מאות אנשים. זהו זיכוי הרבים".

"הכל נעשה כדת וכדין"

"בסופו של דבר", המשיך הרב רצאבי", "ישבתי לדבר עם הרב שלום כהן. אמרתי לו שאני שומע טענות ומענות, ושואלים אותנו מה לעשות. תשמעו מה שהוא ענה לי באופן ישיר: 'אנחנו יודעים בדיוק מה שנעשה שם, יש לי משגיחים יראי שמים שבדקו את כל הדברים האלה. ואם ישנם כאלה שיש להם טענות על כך, הם רשעים, מסתכלים בטלוויזיה, בעיתונים ובאינטרנט. אז מה הם רוצים ממני?".

"במלים אחרות, ישנם אנשים נאמנים, יראי שמים, שהוא מכיר אותם, והם בדקו את כל הדברים האלה. ולפי המצב, לפי אלה הנמצאים שם, הדבר כשר למהדרין, כלומר מבחינתנו, דהיינו שהדברים נועדו לאנשים הנמצאים במצב זה. ואם ישנם אנשים שזה מזיק להם, אז בעצם הנזק מתחיל מהם, כיון שהם מגיעים לכך דרך המכשירים הלא טובים. אכן כן, זה לא מיועד לציבור הכשר. כך הוא אמר לי".

"אם כן, הדבר בבחינת "אין בודקין מן המזבח ולמעלה", כידוע. יותר מפורש, מפי כהן גדול? הוא יודע בדיוק מה שנעשה שם, ישנם אנשים שהם נאמנים ויראי שמים אשר בודקים את הדברים. אם כן, אין לנו פה מה להיכנס לנושא. ואנחנו סומכים שבעזרת השם הכל נעשה כדת וכדין", חתם פוסק עדת תימן את דבריו בסוגיה.

תגיות:פעילות הידברותהרב יצחק רצאבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה