חדשות בארץ

אולמרט: אין לשחרר מחבלים חיים תמורת גופות

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, אמר כי אין לשחרר מחבלים חיים תמורת גופותיהם של הדר גולדין ואורון שאול. משפחת גולדין: "אמירותיו לא רלוונטיות". זהבה שאול: "אורון הוא לא גופה, הבן שלי חי. הוא נחטף בחיים, מה עלה בגורלו – אף אחד לא יודע"

אולמרט (צילום: בן דורי, פלאש 90)אולמרט (צילום: בן דורי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, אמר הבוקר (ראשון) כי אין לשחרר מחבלים חיים תמורת גופותיהם של חיילי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול הי"ד.

בראיון לנורית קנטי, ששודר בגלי צה"ל, אמר אולמרט: "למיטב זכרוני משפחת גולדין עשתה הלוויה לבן שלה, יש קבר ישראל שעומד בכל מבחני ההלכה. אז בשביל חלק מהגופה אנחנו צריכים לשחרר? אני אומר לא. נקודה". אולמרט ציין כי גם תמורת גופתו של אורון שאול אין להחזיר מחבלים חיים: "גופה כן, מחבל חי לא".

אולמרט הוסיף כי את עמדתו זו גיבש כלקח מעסקת החילופין שנערכה עם ארגון החיזבאללה ביולי 2008, בתקופת כהונתו כראש הממשלה. במסגרת העסקה, שחררה ישראל את המחבל סמיר קונטאר יחד עם 4 אסירים נוספים וכ- 200 גופות, וזאת בתמורה להחזרת גופותיהם של החיילים אלדד רגב ואהוד גולדווסר הי"ד.

משפחת גולדין מסרה לגלי צה"ל את התגובה הבאה: "אנחנו מכבדים את אהוד אולמרט, אבל אמירותיו לא רלוונטיות ומעידות על ניתוק מוחלט מהערכות המצב וסיכומי המודיעין של כלל הגופים האמונים על בטחון ישראל. סגן הדר גולדין נחטף למנהרה בעזה ונרצח בזמן הפסקת אש הומניטרית שיזמו האו"ם והממשל האמריקני, וממשלת ישראל הסכימה לה. המשך הפקרתו בעזה היא בגידה באמון אזרחי ישראל ששולחים את ילדיהם לשירות צבאי משמעותי בצה"ל, והפרה מוחלטת של ההסכם הבלתי כתוב בין צה"ל ללוחמיו. חיילים מהקרב מחזירים בכל מצב".

 

זהבה שאול: "אורון הוא לא גופה, הוא לא ז"ל"

יגאל נמימי, דודו של אורון שאול, אמר כי הוא מצטרף לדבריה של משפחת גולדין. עם זאת, בראיון לרזי ברקאי ציין נמימי כי מצבה של משפחת שאול שונה: "יש לנו ספק רב לגבי מצבו של אורון, אנחנו כופרים בקביעה שהוא חלל. אולמרט גם אינו רלוונטי מבחינתי. גם בג"ץ גם קבע שאין ודאות מוחלטת בכל הנוגע לגורלו של אורון".

"נכון לרגע זה אף אחד בארץ לא יודע מה קרה עם אורון", הוסיף נמימי. "לא סיפרו את האמת. לא סיפרו שנמצאו הקסדה והאפוד ושאורון לא היה על הנגמ"ש בשעת הפיצוץ. הוא נורה מנשק קל. האפוד והקסדה נמצאו בפיר מנהרה. הוא נפצע – אם הוא שרד או לא, אנחנו לא יודעים וגם צה"ל לא יודע".

זהבה שאול, אמו של אורון, הגיבה אף היא על דבריו של אולמרט. בראיון לאמיר איבגי בגלי צה"ל אמרה שאול: "אורון הוא לא גופה, הוא לא ז"ל. הבן שלי חי. אני רוצה שכל בית ישראל ידע וישמע: אורון לא היה בתוך הנגמ"ש שהתפוצץ. הוא היה בחוץ ונלחם, וחטפו אותו כשהוא בחיים. מה עלה בגורלו ב- 5 השנים מאז – אף אחד לא יודע, לא אני, לא ממשלת ישראל ולא צה"ל. הקסדה והאפוד שלו היו במנהרה".

"5 שנים אני רודפת אחרי ראש הממשלה והרמטכ"ל. עם מי לא נפגשתי", הוסיפה האם. "כולם הבטיחו להחזיר לי את אורון. עברו 5 שנים ואני לא רואה שום אור בקצה המנהרה. אם לא תהיה הסדרה עם חמאס – לא נראה לא את הדר ולא את אורון. הרי ממשלת ישראל נותנת לחמאס מכל וכל – מים, חשמל, דלק, סולר, אוכל. אין לי בעיה, תנו להם, גם הם צריכים לחיות. אבל יחד עם זאת, למה אתם לא מתנים את זה? תדרשו לפחות לדעת מה קרה עם אורון".

"בעלי נפטר לפני 3 שנים משברון לב ומסרטן, ונשארתי לבדי להילחם. למה אני צריכה להילחם? ממשלת ישראל, אתם שלחתם את אורון למבצע צוק איתן, עליכם חלה האחריות להחזיר אותו. אני כבר לא יכולה, אין לי אוויר לנשימה. למה אני צריכה לעמוד במצבים האלה?", סיכמה זהבה שאול בכאב.

תגיות:חמאסאורון שאולהדר גולדיןאהוד אולמרט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה