חדשות יהדות

"אין עלייה שמרגשת אותנו כמו יהודי אתיופיה. יש רק קשיי קליטה – לא גזענות"

רבה של ירושלים, הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר, התייחס למחאתם של בני העדה האתיופית. הוא הרחיב על הקשיים אותם עוברים בני העדה, אך נשא דברי עידוד: "אנחנו אוהבים אותם אהבת נפש"

אא

רבה של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר, התייחס – בשיעורו השבועי בבית הכנסת נר התורה – למחאתם של בני העדה האתיופית. הראשון לציון הרחיב במשך דקות על הקשיים אותם עוברים בני העדה בעלייתם לארץ, אך נשא דברי עידוד וציין כי לא מדובר בגזענות אלא בקשיי קליטה.

הרב סיפר על דאגתו לקהילה האתיופית בהיותו הרב הראשי: "אני זוכר כמה פעמים הזמנתי ראשי ערים, התחננתי בפניהם. נסעתי לראש העיר פתח תקווה. אספנו את כל המנהלים בכדי שיקבלו אותם". הוא הרחיב על פסק שכתב על הקהילה, עליו סמך ידיו מרן הרב עובדיה זצ"ל.

בדבריו הפנה הרב ביקורת לעבר פוליטיקאים שמשתמשים באמירות של גזענות: "מה שגורם להם להתנהג כך, כי יש כאלה אומרים להם זה גזענות, שונאים אתכם. תדעו לכם הכל הבל". הראשון לציון הוסיף כי אלו האומרים כך עושים זאת מחשבונות פוליטיים: "חלק אומרים להם כך כי זה חשבון פוליטי, עד שיוצאים דברים לא לעניין שמבזים את הקהילה. חבל, הם לא כאלה. הם לא פראי אדם, הם אנשים עדינים. אני לימדתי הרבה מהם באופן אישי, הכרתי אותם מקרוב, איזו עדינות נפש, רק מסכנים סובלים ולא רוצים לקבל אותם, והרבה נפלו בגלל זה".

"מה יעשו הנערים שלא רוצים לקבל אותם? נשארים בלי לימוד, ואם לומדים – לומדים בדיעבד. מרגישים לא נוח, ואז נופלים. הרבה מהם יכלו להיות בני תורה, כי יש להם אמונה ואוהבים את השם ואת התורה", הדגיש הרב. "הקשיים הם קשיים של קליטה. במקום שיסבירו להם שזה הקשיים ויעודדו ויחזקו אותם – זה מושך מכאן וזה מושך מכאן".

"כל אחד בא עם שפה אחרת, עם מנטליות אחרת, מנהגים אחרים, חשיבה אחרת. פתאום נמצאים כאן מכל הארצות, ואנחנו מתפלאים איך יש ויכוח. הפלא הוא איך אנחנו מסתדרים חיים ביחד, ברוך השם, ואוהבים זה את זה".

"אנחנו אוהבים אותם אהבת נפש. אין עלייה שמרגשת אותנו כמו העלייה של יהדות אתיופיה", חתם רבה של ירושלים את דבריו בנושא.

תגיות:הרב שלמה עמאריוצאי אתיופיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה