חדשות בארץ

ברק חשף את שם מפלגתו החדשה: "ישראל דמוקרטית"

שבוע לאחר ההכרזה על הקאמבק הפוליטי, אהוד ברק חושף הערב את שם מפלגתו החדשה "ישראל דמוקרטית". ברק: "מדינת ישראל נמצאת רגע לפני פירוק מוחלט של הדמוקרטיה הישראלית"

ברק בעת ההכרזה על מפלגתו החדשה (צילום: פלאש 90)ברק בעת ההכרזה על מפלגתו החדשה (צילום: פלאש 90)
אא

כשבוע לאחר הודעתו על חזרה לחיים הפוליטיים, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק חשף הערב (מוצ"ש) כי שם מפלגתו החדשה היא "ישראל דמוקרטית". מחר תחל המפלגה במסע פרסום דיגיטלי, ושלטי חוצות עם הסיסמה "מדינת נתניהו או מדינת ישראל".

"מדינת ישראל נמצאת רגע לפני פירוק מוחלט של הדמוקרטיה הישראלית. רגע לפני שאנחנו מוותרים על כל מי ומה שאנחנו. זה איום אסטרטגי לא פחות גדול מהאיום האיראני", אמר ברק.

לדבריו, "הבחירה של כל אחת ואחד מאתנו היא בין מדינת ישראל או מדינת נתניהו. בין ריסוק הדמוקרטיה הישראלית, פגיעה מכוונת בשלטון החוק, בבית המשפט ובמשטרת ישראל, בין רמיסה מוחלטת של הממלכתיות והסולידריות הישראלית – לבין המדינה היהודית והדמוקרטית שישראל צריכה, ראויה ויכולה להיות". ברק הוסיף: "עכשיו הזמן להחזיר את התקווה והאומץ לישראל, להתאחד ולהחזיר את ישראל לפסים".

את קמפיין הבחירות ינהלו אודי פרידן וזיו קורן. את מערך ההסברה והתקשורת תנהל נילי רייכמן. היועץ האסטרטגי של ראש הממשלה לשעבר אריק שרון, ליאור חורב, אשר ליווה את ברק בשבועות האחרונים, הודיע על פרישתו מהקמפיין בסוף השבוע. לפי גורמים במפלגה, "ליאור חורב הגיע מראש לתקופת ההשקה, עד שיתייצב צוות הקמפיין של ברק בבחירות".

למרות ההד התקשורתי הרב שחוללה הקמת מפלגתו בשבוע שעבר, לפי הסקרים שפורסמו השבוע נראה כי לא הייתה לכך הצדקה ממשית. לפי הסקר הראשון של מכון מדגם בראשות מנו גבע, ואשר פורסם ביום רביעי בחדשות 12, מפלגתו החדשה של ברק לא מצליחה כעת לחצות את אחוז החסימה, והיא נאמדת על 3% בלבד. לעומת זאת, מהסקר שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס ואשר פורסם באותו היום בחדשות 13 עולה כי מפלגתו החדשה של ראש הממשלה לשעבר שומרת על כוחה ומקבלת 6 מנדטים.

מאז ההכרזה על הקמתה, למפלגתו של ברק הצטרפו האלוף במילואים יאיר גולן; פרופ' יפעת ביטון, מועמדת ברשימה של אורלי לוי-אבקסיס שלא עברה את אחוז החסימה; נעה בן-ארצי רוטמן, נכדתו של ראש המשלה המנוח יצחק רבין; קובי ריכטר, יו"ר תנועת "דרכנו"; יאיא פינק, מועמד מהעשירייה הראשונה ברשימת העבודה; ועורכת הדין והפעילה החברתית, שגית פרץ דרעי, לשעבר חברה במפלגת הבית היהודי.

תגיות:אהוד ברקבחירות 2019ישראל דמוקרטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה