חדשות בארץ

ברק חשף את שם מפלגתו, המהומות על הגדר נמשכות

ברק חושף את שם מפלגתו, בטהראן ממשיכים להלך אימים על בריטניה, ממשל טראמפ מבקש לכנס את סבא"א בנוגע לנסיגות איראן מההסכם, והמהומות על גדר המערכת חזרו ביתר שאת לאזור. כל מה שצריך לדעת

אא

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק חשף הערב (מוצ"ש) את שמה של מפלגתו החדשה - "ישראל דמוקרטית". בהודעה לתקשורת נכתב כי המפלגה תחל מחר במסע פרסום ארצי עם הסיסמה "מדינת נתניהו או מדינת ישראל", בנוסף לקמפיין דיגיטלי.   

ברק מסר כי "ישראל נמצאת רגע לפני פירוק מוחלט של הדמוקרטיה הישראלית. רגע לפני שאנחנו מוותרים על כל מי ומה שאנחנו. זה איום אסטרטגי לא פחות מהאיום האיראני. הבחירה של כל אחד ואחת מאיתנו היא בין מדינת ישראל או מדינת נתניהו".

בטהראן ממשיכים לאיים על הממלכה המאוחדת. לאחר ההשתלטות הכוח המיוחד של הצי הבריטי על המכלית האיראנית, מוחמד עלי מוסאווי ג'זאיירי, חבר במועצת המומחים של איראן, שיגר איום על בריטניה לפיו עליה לחשוש מפני תגובה איראנית. "אני פתוח לומר שבריטניה צריכה לפתח מהתגובה של איראן על ההשתלטות הבלתי חוקית על מכלית הנפט", אמר הבכיר האיראני.

חרף איומי טהראן, המכלית האיראנית שנתפסה ביום חמישי על ידי בריטניה בטריטוריית גיברלטר, תישאר בידי רשויות האי. בית המשפט העליון בגיברלטר הודיע כי מכלית הנפט האיראנית תישאר באי למשך 14 יום נוספים. ההחלטה באה לאחר שטהראן ניסתה לייצא נפט לסוריה, ובכך הפרה את הסנקציות של האיחוד האירופי על משטר אסד.

במקביל, הממשל האמריקני ביקש לקיים בהקדם כנס מיוחד של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), בנושא הנסיגות האיראניות מהסכם הגרעין שנחתם עמה ב-2015.

לאחר שבועות של רגיעה, ההתפרעויות על הגבול עולות שלב. כ-5,000 מפגינים בשלושה מוקדים, ו-40 פלסטינים נפצעו אתמול במהומות על גדר המערכת ברצועת עזה. המפגינים השליכו מטענים, בקבוקי תבערה ואבנים, לצד ניסיונות לחצות את גדר הגבול. בתגובה, עשה צה"ל שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. מצה"ל נמסר כי שלושה חשודים שחצו את הגדר נעצרו, והועברו לחקירה. אחד מהחשודים נשא עמו סכין. גורמים בצה"ל מסרו כי המסר של ישראל היה להכיל את האירועים ולא לדרדר את האזור למלחמה.

רעידות אדמה בארצות הברית עולות שלב. יום לאחר רעש האדמה החזק ביותר שהורגש באזור ב-25 שנה האחרונות, רעידת אדמה בעוצמה 7.1 הורגשה היום בדרום קליפורניה. רעידת האדמה הורגשה לאורך 17 קילומטרים צפון-מזרחית לעיר ריד'גקרסט, שם התחוללו בנוסף שריפות בכמה מוקדים בעקבות הרעש. הרשויות דיווחו כי כמה בנאי אדם נפגעו, וכ-2,000 בתי אב נותקו מחשמל. הרעש הורגש גם בלאס וגאס ובמקסיקו.

 

תחזית מזג האוויר

ההכבדה שהורגשה היום בעומסי החום תורגש גם מחר (ראשון). מזג האוויר יהיה חם מעט מהרגיל בהרים ובפנים הארץ ומהביל לאורך מישור החוף. הרוח תהיה דרומית-מערבית עד מערבית ותנשב במהירות 40-20 קמ"ש.

מזג האוויר ביום שני יהיה מעונן חלקית עד בהיר ותורגש ירידה קלה בטמפרטורות.

ביום שלישי וביום רביעי יהיה מעט חם מהרגיל בהרים ובפנים הארץ ומהביל לאורך מישור החוף.

הטמפרטורות החזויות הלילה ומחר: קריית שמונה 37-23, קצרין 34-21, צפת 31-21, טבריה 39-24, נצרת 32-22, חיפה 30-24, תל אביב 30-24, ירושלים 32-21, אשקלון 30-24, עין גדי 41-29, באר שבע 35-21, ערד 34-20, מצפה רמון 32-20, אילת 40-28.

 

תגיות:איראןבריטניהאהוד ברקרעידת אדמהגדר המערכת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה