חדשות בארץ

במשרד החוץ זועמים: "ראש המוסד דופק את המסמר האחרון בארון המתים של המשרד"

בעקבות נאומו השבוע של ראש המוסד, יוסי כהן, במרכז הבינתחומי הרצליה, במשרד החוץ קובלים כי הוא, יד עם ראש המל"ל, עשו יד אחת עם ראש הממשלה במטרה להביא לקיצוץ סמכויותיו. גורם במשרד: "לשר שלנו לא אכפת בכלל. הוא לא אוהב את המשרד. זה לא מעניין אותו"

ראש המוסד, יוסי כהן (צילום: פלאש 90)ראש המוסד, יוסי כהן (צילום: פלאש 90)
אא

תרעומת רבה נשמעה השבוע במשרד החוץ בעקבות נאומו של ראש המוסד יוסי כהן בכנס במרכז הבינתחומי הרצליה, בו חשף כי המוסד הקים מנהלת מדינית-ביטחונית לקידום שלום אזורי במזרח התיכון. "למוסד תפקיד לזהות הזדמנויות לשלום. כדי להעצים את כוחנו בהשפעה בנושא, הקמנו מנהלת חדשה שתעבוד בדיוק בשביל זה", אמר כהן בנאומו ביום שני.

במשרד החוץ זעמו על דבריו ואמרו כי בהמשך לפעולותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהביאו לקיצוץ נרחב בסמכויותיו של המשרד, "נאומו של כהן בכנס הרצליה דופק כמעט את המסמר האחרון בארון המתים של משרד החוץ", אמרו. לדברי הגורם במשרד, "כהן קובע חד-משמעית מי משפיע על מדיניות החוץ האזורית של ישראל - וזה המוסד, ולא משרד החוץ".

במהלך נאומו של כהן, הופתעו במשרד החוץ מהכרזתו על הקמתה של נציגות משרד החוץ בעומאן, כשהוא תולה זאת בעובדה כי זה נעשה בעקבות "מערכה חשאית ארוכה" של ארגונו בנסיכות הערבית. נוסף על כך, במשרד טענו כי הם שמעו על הקמתה של נציגות משרדם בעומאן, לראשונה במהלך נאומו השבוע. נוסף על כל אלה, ראש המוסד טען כי היחסים הקרובים עם מוסקבה, אירעו כתוצאה מפעילות אינטנסיבית של ארגונו.

לדברי בכירים במשרד החוץ, ראש המוסד, יחד עם ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת, "משתלטים" על תחומי העיסוק של משרד החוץ, ופועלים לגזול ממנו סמכויות. לטענת בכירי המשרד, מי שמגבה את השניים הוא ראש הממשלה נתניהו, שבעבר כיהן גם כשר החוץ, תקופה שאופיינה, ועודנה, בדרדור מעמדו של משרד החוץ, כאשר מאות עובדי המשרד מובטלים וחסרי עבודה, לאחר שנתניהו העביר רבות מסמכויותיו למשרד לנושאים אסטרטגיים והמשרד לענייני מודיעין.

השבוע, בשל הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה, הונחו קונסולים בחו"ל שלא להיפגש עם 400 האסירים הישראלים הכלואים במדינות זרות, לאור חוסר תקציב לנסיעות. בנוסף, שוכן המשרד בבור תקציבי ענק של 350 מיליון שקל, עובדה שהובילה לקיצוץ בדמי הייצוג של הדיפלומטים הישראלים בחו"ל. כל אלה הובילו את עובדי משרד החוץ להכריז השבוע על עיצומים נרחבים, והפסיקו להנפיק דרכונים לישראלים בקונסוליות בלוס אנג'לס ובניו יורק.

"אין כסף. כוח האדם מדורדר. אין מוטיבציה. גוזלים מאתנו תחומי אחריות. ולצערנו לשר שלנו לא אכפת בכלל. הוא לא אוהב את המשרד. זה לא מעניין אותו. הוא לא נאבק על הגנת המשרד", אמר גורם בכיר במשרד. "נתניהו מקים מתחת לאף שלנו 'תאגיד שירות חוץ' - בדומה מאוד למה שנעשה ברשות השידור. הוא מייבש אותנו כדי שתהיה לו הצדקה לסגור את המשרד ולהקים משרד חוץ חדש שבו יוכל למנות ללא הגבלה את אנשי שלומו".

תגיות:משרד החוץהמוסדיוסי כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה