חדשות בארץ

יו"ר העבודה פועל להקמת ממשלת אחדות: "דיברתי עם כולם, מליצמן עד עודה"‎

יממה לאחר שנבחר לכהן כיו"ר העבודה, מצהיר פרץ כי הוא פועל להקמת ממשלת אחדות לאחר הבחירות, ללא נתניהו. לצורך זה, אמר, שוחח עם כלל חברי הסיעות. במקביל, לפי הסקרים הערב, העבודה בראשותו מתחזקת קמעה, לאחר השפל ההיסטורי בבחירות האחרונות

פרץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)פרץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

לאחר שאמש (רביעי) נבחר בפעם השנייה לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה, חבר הכנסת עמיר פרץ חשף כי הוא פועל להקמת ממשלת אחדות ללא בנימין נתניהו, כאשר לצורך כך דיבר על כלל ראשי הסיעות בכנסת. "אחרי ששוחחתי איתם, בשבוע הבא אתחיל בשיחות עם כלל ראשי המפלגות", אמר בריאיון לחדשות 12.

"שוחחתי גם עם בני גנץ, אורלי לוי, אריה דרעי, ליצמן, איימן עודה, אחמד טיבי וניצן הורוביץ", אמר יו"ר מפלגת העבודה החדש-ישן. "שבוע הבא אני מתכוון להתחיל בשיחות עם כולם אני הטלתי על עומר בר לב שיהיה איש הקשר עם הגורמים, שיבחן הצעה ויבדוק מה יסייע לאחד את הגוש ולהקים ממשלה אחרת שלא בראשות נתניהו".

יממה לאחר שנבחר לראשות העבודה, הערב פורסם בחדשות 12 כי המפלגה בראשותו מתחזקת בשני מנדטים ומקבלת 8 מנדטים. גם בסקר שפורסם בחדשות 13 מסתמן כי שינוי במפלגה, שבבחירות האחרונות הגיע לשפל היסטורי, והיא זוכה ל-7 מנדטים.

"שאלת ההובלה איננה על הפרק כי היא לא חשובה, קודם בואו נמצא מכנה משותף אידיאולוגי", הסביר פרץ את מאמציו ליצירת ממשלת אחדות לאומית. "האם אנחנו מדברים על תהליך מדיני? אני לא אוותר על החלום לשלום אני לא אוותר על כך שדגל השלום והצדק החברתי יונפו, כי שניהם צריכים להיות חבורים אחד לשני כי הם משרתים אחד את השני. בוא קודם כל ניגש לשאלות האידיאולוגיות ואחר כך נעבור לשאלות הפרסונליות".

בהתייחס למחאות של קהילת יוצאי אתיופיה, אמר פרץ כי "לא הייתי קורא להם אתיופים, הם ישראלים דוברי אמהרית. קורה פה דבר חמור הרקמה הרכה ביותר של החברה הישראלית נפתחת ברגע". לדבריו, "שאף אחד לא ישלה את עצמו שהכול קשור במקרה ההריגה הנוראית של בן העדה. מדובר פה בתחושה של אפליה, קיפוח וגזענות כלפי העדה. אם הם מדווחים שכשהם הולכים ברחוב שואלים אותם שאלות אז מדובר בתופעה גזענית שצריך להתמודד איתה ולעקור אותה מהשורש".

"אני גאה בכך שיש אזרחים ישראלים שלא אדישים למתרחש ואם הם מסכימים בזמנם הפנוי לבוא ולעשות את זה יכול להיות שזה חלק מריפוי החברה", הדגיש. פרץ הצטרף לקריאות בני העדה האתיופית על הקמת ועדת חקירה חיצונית, שתבחן את התנהלות המשטרה  כלפי הקהילה. "בני העדה אינם מאמינים לממסד הישראלי ולכן חייבים להקים ועדת חקירה ממלכתית שנשיאת בית המשפט העליון תמנה", ציין.

תגיות:ממשלת אחדותחרדיםעמיר פרץמפלגת העבודהבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה