חדשות בארץ

יו"ר חדש-ישן: עמיר פרץ ניצח בבחירות לראשות מפלגת העבודה

חבר הכנסת עמיר פרץ, שכיהן בעשור הקודם כיו"ר מפלגת העבודה, חזר לכהונה שנייה בתפקיד. הוא ניצח בסיבוב הראשון את חברי הכנסת סתיו שפיר ואיציק שמולי

פרץ (צילום: פלאש 90)פרץ (צילום: פלאש 90)
אא

חבר הכנסת עמיר פרץ נבחר הערב (שלישי) לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה. פרץ, שכיהן בתפקיד זה בעשור הקודם (בשנים 2007-2005), קיבל כ- 47% מקולות המצביעים (13886 קולות). הוא גבר בסיבוב הראשון על חברי הכנסת סתיו שפיר (8019 קולות, כ- 27%) ואיציק שמולי (7799 קולות, כ- 26%). ל- 105 הקלפיות של המפלגה שהוצבו ברחבי הארץ הגיעו 45.6% מכלל מתפקדי המפלגה – אחוז נמוך יחסית לפריימריז בעבר.

שפיר ושמולי מיהרו לברך את פרץ על נצחונו. שמולי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מברך את עמיר פרץ עם היבחרו לראשות מפלגת העבודה ומאחל לו הצלחה. אני רוצה להודות לכל הפעילים והתומכים שלי שנתנו את הנשמה בבחירות". שפיר כתבה כי היא "מברכת את עמיר פרץ על בחירתו ליו"ר. מודה לחברי מפלגת העבודה שנתנו בי את אמונם ובחרו בי במקום השני. ממחר בבוקר מתפנים למאבק האמיתי מול הימין ולהחלפת שלטונו המושחת של נתניהו".

בין המברכים הנוספים במפלגת העבודה הייתה חברת הכנסת שלי יחימוביץ', שנכנסה לחיים הפוליטיים לאחר בחירתו של פרץ ליו"ר העבודה בפעם הראשונה: "עמיר, ברכות על הניצחון. מאחלת לך ולכולנו שנצא בזכותך מהמשבר. נעשה הכול כדי לסייע לך במשימה הלא פשוטה, כדי שנשוב להיות רלוונטיים ומשפיעים ברוח ערכינו המשותפים". היו"ר הפורש של המפלגה, אבי גבאי, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שוחחתי לפני זמן קצר עם היו"ר הנבחר, עמיר פרץ, ואיחלתי לו הצלחה בתפקיד החדש. מאחל לו שיוביל את המפלגה להישגים הראויים לה".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין (ליכוד), כתב בטוויטר: "אני מברך את עמיר פרץ על בחירתו לראשות מפלגת העבודה. חשיבותן של בחירות דמוקרטיות מתעצמת נוכח ריבוי המפלגות של איש אחד בפוליטיקה. אני קורא לאזרחי ישראל מימין ומשמאל לתמוך במפלגות שמקיימות הליך דמוקרטי בתוכן".

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, בירך אף הוא את פרץ באמצעות חשבון הטוויטר שלו: "עמיר, יו"ר מפלגת העבודה הנבחר, בהצלחה לך בדרך החדשה שכבר צעדת בה. אני מאמין שבכוחנו לעשות את מה שנדרש ולהתייצב יחד, לצד כוחות נוספים, על מנת להחזיר את ישראל למסלול הנכון". ניצן הורוביץ, שנבחר בשבוע שעבר ליו"ר החדש של מרצ, בירך את פרץ והוסיף: "אנחנו במרצ נכונים להידברות על שיתופי פעולה להצלחת השמאל הישראלי. אני מצפה לדבר עם עמיר כבר בימים הקרובים".

בשל המחאה של יוצאי אתיופיה, החליט פרץ שלא לשאת הערב את נאום הניצחון. "הערב הזה הוא ערב מרגש מאוד עבורי, ואני חש את כובד האחריות המוטלת עליי", אמר היו"ר החדש-ישן של מפלגת העבודה עם היוודע נצחונו. "הערב הזה צריך להפיח תקווה בלבבותיהם של כל האזרחים שוחרי השלום והצדק החברתי, ואני מודה לכל מי שתמך וגם לחברים שתמכו במועמדים האחרים, איציק שמולי וסתיו שפיר, שהם חלק חשוב בהנהגת המפלגה ובדור ההמשך שלה".

ההערכה הרווחת היא כי מפלגת העבודה לא תתמודד בבחירות באופן עצמאי, בשל החשש כי לא תעבור את אחוז החסימה. פרץ מעוניין לייצר מהלך לאיחוד כוחות בגוש השמאל. אחת האופציות לכך היא ריצה משותפת עם מרצ. למרות הדם הרע שזרם בעבר ביחסיו עם ברק, פרץ אינו פוסל על הסף את האפשרות לחבור למפלגה החדשה שעל הקמתה הכריז בשבוע שעבר, אם כי בשלב זה הוא מתעקש להיות מי שיוביל את הרשימה המאוחדת.

תגיות:עמיר פרץמפלגת העבודהבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה