חדשות בעולם

טראמפ ניסה ללכת על הראש של הסינים ונבלם: "אל תתערב"

מאות מפגינים התבצרו אתמול במשך שעות בבניין הפרלמנט, והשאירו אחריהם הרס מוחלט, לאחר שפונו באלימות על ידי השוטרים. "המפגינים מחפשים דמוקרטיה, אבל יש כמה ממשלות שלא רוצות דמוקרטיה", אמר טראמפ וחטף אש מהסינים

ההפגנות בהונג קונג (צילום: שאטרסטוק)ההפגנות בהונג קונג (צילום: שאטרסטוק)
אא

סין גינתה היום (שלישי) את "התערבותו הבוטה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, לאחר שהביע תמיכה במפגינים שהתבצרו אתמול בבניין הפרלמנט והשחיתו אותו. לדברי טראמפ, המפגינים "מחפשים דמוקרטיה, אבל יש כמה ממשלות שלא רוצות דמוקרטיה".

בלי אזכור מפורש לארצות הברית, דובר משרד החוץ הסיני, גנג שואנג, אמר בשיחה עם כתבים כי ממשלת סין "מגנה ומתנגדת בתוקף להתערבות הבוטה של המדינה הרלוונטית בענייני הונג קונג ובענייניה הפנימיים של סין". הדובר הוסיף כי סין "מזהירה את אותה מדינה לדבר ולפעול בזהירות, ולהפסיק להתערב בעניינים הפנימיים של הונג קונג בכל צורה שהיא". לדבריו, ל"אותה מדינה" אסור "בשום אופן לתמוך באלה הפועלים באלימות ועוברים על החוק".

במקביל, בבית הלבן מסרו כי בסוף השבוע, בשולי ועידת G20, נועד טראמפ עם נשיא סין, שי ג'ינפינג, ודן אתו בנוגע למשבר האזרחי במדינה הכפופה לרפובליקת סין. בפגישה, שתואמה בעיקר כדי להביא להרגעה של מלחמת הסחר בין המדינות, הבהיר הנשיא הסיני כי "עמדתה של סין בנוגע להונג קונג היא עקבית וברורה ותקיפה ואני מאמין שארה"ב יודעת זאת היטב".

ההפגנות בהונג קונג החלו כבר לפני שלושה שבועות, בעקבות קידומו של חוק ההסגרה לסין, חוק המסמל דה-פקטו את חוסר עצמאותה השלטונית של הונג קונג. בהפגנות משתתפים מעל 3 מיליון בני אדם, כאשר אתמול חלה החרפה לאחר שמאות מפגינים פרצו לבניין הפרלמנט, ביום השנה ה-22 לציון ההכרה הבריטית בהונג קונג כשטח בריבונות סין. המפגינים התבצרו במשך שעות ארוכות, במהלכם השחיתו תמונות היסטוריות, מרחו כתובות צבע על הקירות, השתוללו על שולחנות המחוקקים, והניפו את דגל הונג קונג כשהייתה בריבונות בריטניה. בהמשך הצליחה המשטרה להשתלט על הבניין ודיכו את המפגינים באלימות קשה.

מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, שאת פיטוריה דורשים המפגינים, גינתה היום את "האלימות הקיצונית" של המפגינים. "שום דבר לא חשוב יותר משלטון החוק של הונג קונג", אמרה.

הרשויות בבייג'ינג הודיעו על גיבויה של לאם, כאשר במקביל גינו את המפגינים. הרשויות בהונג קונג גיבו גם הן את המנהיגה, ודרשו מזרועות אכיפת החוק לפתוח בחקירה פלילית של כל העצורים מההפגנות. לפי הרשויות במדינה החצי-עצמאית הכפופה לסין, פעולות המפגינים מהוות "קריאת תיגר ישירה על נוסחת המדינה אחת, שתי שיטות", נוסחה שהעניקה עצמאות שלטונית למדינה המתחדשת.

תגיות:דונלד טראמפשי ג'ינפינגהונג קונגסיןהפגנות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה