חדשות בארץ

לאחר ניסיון הטרפוד: משרד המשפטים המליץ על קידומה של התובעת בתיקי נתניהו

לאחר שמכתב אנונימי של פרקליטים בשירות המדינה הביא להקפאת קידומה של התובעת בתיקי ראש הממשלה בשל "ניסיון של ניצן למנות יורש", הודפת מנכ"לית משרד המשפטים את הטענות. פלמור: "המכרז לא נתפר עבור עו"ד בן ארי. טענה זו נעדרת יסוד או תימוכין כלשהם"

מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור (צילום: פלאש 90)מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור (צילום: פלאש 90)
אא

שבוע לאחר שקידומה של ליאת בן ארי, פרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה והתובעת הראשית בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה לעניינים כלכליים, הוקפא, הערב (שלישי) הודיעה מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, כי אין מניעה לקדמה.

בעקבות תלונה אנונימית החתומה על ידי פרקליטים "מודאגים" ששוגרה לנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, הודיע האחרון על הקפאת מינויה של בן ארי לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה. במכתב קבלו הפרקליטים כי מדובר בניסיון של פרקליט המדינה היוצא, שי ניצן, להותיר דריסת רגל בפרקליטות. כהוכחה לטענתם, הצביעו הפרקליטים על העובדה כי תפקיד המשנה לפרקליט המדינה פנוי כבר למעלה משנה, ולא שובץ בו איש. לטענתם, "חצי שנה לפני סיום הקדנציה של פרקליט המדינה שי ניצן, הוא נזכר לפרסם 'מכרז' לתפקיד. אין שום הצדקה שפרקליט מדינה פורש ימנה ברגע האחרון שלו את המשנה, שלא יהיה המשנה שלו. כל בחירה, בכל מועמד, תהיה נגועה ופסולה".

לנוכח הטענות, פנה נציב שירות המדינה למנכ"לית משרד המשפטים, ודרש ממנה מענה לשאלות שהציבו במכתבם. היום ענתה פלמור לפנייתו, ובמכתב ששיגרה ללשכתו נטען כי "לא נפל כל פגם בהחלטה לפעול לקידום הליכי המכרז למשרת המשנה לפרקליט המדינה לפעם הזו, ולא נפל כל פגם במועד בו נקבעה ועדת הבוחנים". לדבריה, מינויה של בן ארי נעשה "בהחלטה מקצועית, עניינית שאושרה על ידי כלל הגורמים ובראשם נציבות שירות המדינה".

למכתבה, צירפה פלמור את חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן, והבהירה כי "המכרז לא נתפר עבור עו"ד בן ארי. טענה זו נעדרת יסוד או תימוכין כלשהם". פלמור אף הוסיפה כי כלל לא היה צורך בקיום מכרז, כבכל מינויים בשירות המדינה, זאת מאחר וניצן יכול היה למנות את בן-ארי באמצעות "העברה רוחבית".

פלמור הדפה את הטענה כי בפרקליטות "נזכרו" במינוי רק כעבור שנה, והסבירה כי הסיבה לעיכוב במכרז נובע מכך כי בסמוך לפרישת המשנה הקודם, יהודה שפר, היה צורך חיוני בבחינת היקף התפקיד וסמכויותיו המנהלתיות. "עניין זה סוכם רק סמוך לפרישת שרת המשפטים שקד את תפקידה ומובן כי באותה עת איש לא שיער כי השרה תפוטר מתפקידה".

בהתייחס לטענה כי הסיבה לקידום המינוי בימים אלה היא לאור הפרישה בקרוב של פרקליט המדינה ניצן, שיגרה פלמור עקיצה לעברו של נציב שירות המדינה, וכתבה כי לא ידוע לה על הוראה של הנציבות לעצור מכרזים לפני שפרקליט המדינה מסיים את תפקידו. דבר זה "יוביל לעיכוב משמעותי ובלתי מוצדק באיוש משרות בכירות בשירות המדינה ולפגיעה בתפקוד משרדי הממשלה".

כזכור, בעקבות המכתב האנונימי התעוררה סערה רבתי במערך פרקליטות המדינה, שם יש הטוענים כי הניסיון לטרפד את קידומה של התובעת של נתניהו הינו ניסיון "ללכת על הראש" של ליאת בן ארי. מנגד, טוענים הפרקליטים שמוטרדים מקידומה, כי המינוי של בן ארי נגוע במניעים זרים: "שי ניצן רוצה שליאת בן ארי תישאר במערכת, כי היא והוא מחזיקים יחד מול היועץ את הקו התקיף נגד ראש הממשלה, כאשר מי שיחליף את גברת בן ארי כפרקליטת המחוז, איש אמונה, יצטרף גם הוא לכיוון הזה והיועץ המשפטי לממשלה לא יוכל לצאת נגד כל כך הרבה אנשים - גם אם הוא לא מסכים איתם".

תגיות:תיקי נתניהומשרד המשפטיםליאת בן אריאמי פלמורשי ניצן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה