חדשות בארץ

שילוב חרדים בשוק התעסוקה, ולא לישיבה עם נתניהו: ברק חושף את תכניתו

חרף דבריו, מוקדם יותר היום, של בכיר מפלגתו של ברק, יאיר גולן, כי הוא לא שולל ישיבה בממשלה עם נתניהו, ברק מתנער מדבריו ומבהיר: "לא נשב אתו בממשלה אחת בשום מצב או שלב ובשום דרך. נשלב ידיים כדי להפילו"

ברק מכריז על מפלגתו (צילום: פלאש 90)ברק מכריז על מפלגתו (צילום: פלאש 90)
אא

לראשונה מאז הכריז על מפלגתו, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הציג אחר הצהריים (שלישי) את תכנית מפלגתו לממשלה הבאה. במסיבת עיתונאים שכינס בתל אביב, הציג ברק את תכניתו הנותנת עדיפות לשילוב חרדים בשוק התעסוקה ובשירות לאומי, על פני גיוס לצה"ל, זאת לצד ביטול חוק הגיוס בתוך שנה מעת הקמת הממשלה. "ממשלה שנהיה שותפים להקמתה, תוביל תוך 12 חודשים לביטול חוק הגיוס. סוף לישראבלוף. נביא וניישם תכנית שילוב: מגיוס למראית עין, להשתלבות בעין", אמר ברק.

"יהיו מתנגדים. יהיו מטיפים בשער. יהיו רואי שחורות. הם היו שם בלי סוף, גם כאשר הוצאתי את צה״ל מלבנון וקטעתי באחת שרשרת דמים מיותרת. לפני 20 שנה כראש הממשלה - הקמתי את ועדת טל שעסקה בשאלת גיוס בני הישיבות ודחיית השירות בצה"ל. לכולנו היו כוונות טובות, אבל יש לומר את האמת - יישום חוק טל נכשל. וזה היה גורלם של כל הניסיונות מאז", אמר הרמטכ"ל לשעבר.

לפי התכנית של ברק, "מקסימום אזרחים חרדיים, נשים וגברים, ישתתפו שוק התעסוקה" ותיקבע "הסדרה מכבדת לקבוצת לומדי תורה מצטיינים שתורתם אומנותם. כחלק מהמסורת והמחויבות היהודית עליה הכריז עוד דוד בן גוריון".

בניגוד מוחלט לדבריו של בכיר מפלגתו, יאיר גולן, שעשוי להיות מספר 2, ברק הצהיר כי האפשרות לשבת בממשלה בראשות בנימין נתניהו, כלל איננה אפשרות שעומדת על הפרק: "מטרתנו היא להחזיר את ישראל לפסים ולהפיל את משטר נתניהו. לא נשב אתו בממשלה אחת בשום מצב או שלב ובשום דרך. נשלב ידיים כדי להפילו ולאחר לכתו, נשב עם כל מי שיסכימו עם עיקרי תפיסתנו: מדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית, ברוח ערכי הכרזת העצמאות וחזון הנביאים".

"אנו מביאים אתנו את מה שחסר היה לניצחון בבחירות הקודמות: ההכרה בגודל הגוש ומניעת ריב פנימי בתוכו. כמרכיב העיקרי בדרך לניצחון. אנחנו מביאים אנרגיה ממוקדת, שהייתה כה חסרה במערכה הקודמת. ואנו קוראים גם היום לכל המפלגות בגוש שמאל מרכז לשלב ידיים ולהתלכד לאגרוף מנצח אחד. לנו אין שום תנאים מוקדמים, למעט אחדות המטרה. ועל אמונתנו זו ניאבק ככל שנוכל", אמר ברק במסיבת העיתונאים. בכינוס, התנער ברק מהתבטאויותיו השנויות-במחלוקת של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בנוגע למכינות הצבאיות, ואמר כי הן "חשובות מאוד למדינה". עם זאת, ברק אמר כי תינקט יד קשה כנגד מכינות שראשיה מעבירים מסרים שאינם עולים בקנה אחד עם ערכי צה"ל.

כחלק ממאמציו לקרוץ למצביעי מרכז מהציונות הדתית, מוקדם יותר היום הצטרפה למפלגתו עורכת הדין והפעילה החברתית, שגית פרץ דרעי. "אני נמצאת בלב העשייה החברתית והפוליטית ותמיד ראיתי לעצמי תפקיד של פורצת דרך מתוך ערכים של פמיניזם ויהדות", מסרה, "אני מאמינה שהמנהיגות, הניסיון, הנחישות והאומץ של ברק לצד קבוצת אנשים מנוסים וצעירים מחויבים הם הדברים הנכונים לישראל בעת הזו".

פרץ-דרעי הינה האישיות השנייה מהמגזר הציוני-דתי שמצטרף למפלגתו של ברק, אחרי יאיא פינק שערק מהעשירייה הראשונה במפלגת העבודה. בעבר הייתה פרץ-דרעי חברה במפלגת הבית היהודי, ומנכ"ל הבית היהודי, ניר אורבך היצר על חבירתה לברק. "צר לי ששגית בחרה לחבור דווקא לאהוד ברק שמיד עם הודעתו על חזרה לחיים הפוליטיים בחר להשתלח בגסות בציונות הדתית", אמר אורבך, וטען כי "אלקטורלית, השפעתה תהיה אפסית".

תגיות:אהוד ברקחרדיםחוק הגיוסבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה