חדשות בארץ

יאיר גולן: "לא פוסל ישיבה עם נתניהו"

למרות דבריו כי נתניהו מהווה סכנה לישראל, בכיר מפלגתו של אהוד ברק מצהיר כי "בחיים צריך לבחור בין רע ליותר רע". לצד אמירותיהם של כחול לבן כי הם פוסלים ישיבה עם הערבים, גולן מבהיר כי הוא מעוניין לראות נציגים ערביים ברשימה החדשה

גולן (צילום: פלאש 90)גולן (צילום: פלאש 90)
אא

סגן הרמטכ"ל לשעבר וחבר מפלגתו החדשה של אהוד ברק, יאיר גולן, הצהיר היום (שלישי) כי אינו שולל ישיבה בממשלה בראשות בנימין נתניהו, זאת חרף דבריו כי נתניהו "מסוכן למדינת ישראל". "אני לא רואה מצב בו אנחנו נכנסים לממשלה בה מוגשים כתבי אישום נגד ראש הממשלה. נטייתי הבסיסית היא להגיד שלא נכנסים, אבל לא נכון לעסוק בספקולציות", אמר גולן בריאיון ל'הארץ'. לדבריו, "בחיים אתה בוחר בין רע לרע יותר".

"נתניהו היום מסוכן למדינת ישראל, כי הוא הורס את שלטון החוק וכרת ברית עם הימין הקיצוני", אמר האיש שעשוי לכהן כמספר 2 במפלגתו של ברק, "הוא הופך את המערכת הפוליטית למגן אישי - למשל, מינוי שני המפכ"לים האחרונים. נראה לך סביר שימנו את גל הירש למפכ"ל? לא יכול להיות, זה לא נתפש. זו שחיתות שלטונית במרעה, ממנים לפי נאמנות אישית ונכונות להיות שותפים למעשים אפלים. ככה הורסים מדינה".

בהתייחס לשאלה מדוע לא בחר להצטרף לפלטפורמה פוליטית קיימת כדוגמת כחול לבן או העבודה, אמר גולן: "חשבתי ללכת למפלגת העבודה, אבל היא במצב שקשה לפרוח בו. צריך לבנות משהו לאורך זמן שירפא את החוליים וההסתאבות הפנימית שהתגלו במפלגת העבודה. צריך משהו חיצוני שיעורר את המערכת וייצור שמאל ציוני חזק ונחוש. כחול-לבן זה לא גוף מספיק ברור וקוהרנטי, לא מספיק חד. אני לא מבין, למשל, את ההתעלמות שלהם מערביי ישראל. אנחנו נרצה שיהיו ערבים ברשימה שלנו". 

יש לציין כי דברי סגן הרמטכ"ל לשעבר בנוגע לישיבה עם המפלגות הערביות, באים בניגוד להצהרותיהם הפומביות של מנהיגי כחול לבן, שהבהירו כי לא יישבו בקואליציה עם המפלגות הערביות. בריאיון שהעניק בסוף השבוע לכאן ב', אמר גולן כי "כל מי שמאמין במדינה יהודית ודמוקרטית, שמקבלת מיעוטים בסבר פנים יפות ורואה בהם אנשים תורמים שיכולים לתרום רבות לביסוסה וחיזוקה של מדינת ישראל – אנחנו לא פוסלים אותו".

לפי גולן, "אנחנו פוסלים רק את מי שפוסל את עצם קיומה של המדינה, את משטרה ואת מוסדותיה". הוא הצהיר כי אינו פוסל את האפשרות לשבת בממשלה אחת עם המפלגות הערביות: "נזמין כל מי שתואם את העקרונות עליהם דיברתי, כולל איימן עודה. למה לפסול? יש פה עשרים אחוז תושבים ערביים, אנחנו רוצים לפסול אותם? זה לא הגיוני. זו גישה מטורפת".

באותו הריאיון נשאל בכיר מפלגתו של ברק האם יתמוך בפתרון שלום המבוסס על שתי מדינות לשני עמים, אולם נמנע מלענות על כך באופן ישיר. לדבריו, "אני חושב שפתרון שתי המדינות הוא הצורה הקיצונית של ההפרדה. אני חושב שמוקדם לדבר מה תהיה הצורה המדויקת (של ההיפרדות מהפלסטינים – א"פ). יותר נכון להגיד לאיפה מובילים ומה ניתן לעשות באופן חד-צדדי מחר בבוקר – כמו תשתיות תחבורה וביטחון שיקדמו את הרעיון – ומה אפשר לעשות במשא ומתן כזה או אחר. זו שאלה קצת יותר מורכבת, שלא נכון לדון בה עכשיו".

תגיות:יאיר גולןאהוד ברקבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה