חדשות יהדות

מייסד הקרן הכשרה: "החברות הכשרות השיגו תשואה כפולה מהחברות הלא כשרות"

קרן השקעות חדשה תשקיע אך ורק בחברות הנוהגות על פי ההלכה ומתנהלות באופן הוגן לעובדיהן ולסביבה העסקית בה הן פועלות. בראיון ל"כלכליסט" הסביר מייסד הקרן, ארז צדוק, כי "השילוב בין הוגנות לכשרות הינו טבעי, כי הוגנות היא גם חלק מהיהדות"

תמונת אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)תמונת אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

קרן השקעות ראשונה מסוגה, המשקיעה אך ורק בחברות ישראליות הנוהגות על פי ההלכה, החלה לפעול אתמול (שלישי). כך מסר ארז צדוק, מנכ"ל ומייסד חברת "קרנות אביב", המפעילה את הקרן.

צדוק כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הקרן הייחודית תשקיע במניותיהן של חברות שאינן פועלות בשבת, מקפידות על הלכות ריבית באמצעות המכשיר של היתר עסקה, שומרות על "לא תגנוב", "לא תגזול" ו"לא תלין פעולת שכיר", ובנוסף מקפידות על "ועשית הישר והטוב".

מדובר בצעד המשך ליוזמה בה נקט צדוק לפני שש שנים, כשהשיק קרן המשקיעה אך ורק בחברות המקפידות על הוגנות. בשנים שחלפו מאז הקמתה, הקרן להשקעות הוגנות השיגה תשואה ממוצעת כמעט כפולה לעומת התשואה הממוצעת בשוק.

לפני כשבועיים הציג צדוק את משנתו בכנס השקעות, הוגנות והלכה שערכה החברה שבבעלותו בתל אביב. בפתח הכנס אמר צדוק כי "השקעות על פי ההלכה הן השקעות גם של חברות ששומרות שבת, אבל גם של חברות שמתנהלות בהוגנות". בראיון ל"כלכליסט" הוא הסביר כי "השילוב בין הוגנות לכשרות הינו טבעי, כי הוגנות היא גם חלק מהיהדות – לא תגנוב, לא תחמוד, לא תלין פעולת שכיר".

צדוק הסביר כיצד הקרן 'מודדת' את ההוגנות של החברות בהן היא מעוניינת להשקיע. לדבריו, מדובר בבדיקות קפדניות שנמשכות שבועות ארוכים, ורק לאחר שקלול כל הנתונים נקבע האם תתבצע ההשקעה. מעבר לשאלת האטרקטיביות הכלכלית של החברה, היא נבחנת בקריטריונים של יחסה לעובדים, ללקוחות ולספקים; האם היא שומרת על ממשל תאגידי תקין ועל הסביבה; והאם היא מאפשרת שוויון תעסוקתי: "אחרי שאנחנו עושים את הבדיקות החיצוניות, אנחנו פונים לחברה, נפגשים עם המנכ"ל ועושים סיור במפעל או במשרדים, מדברים עם עובדים ונותנים לחברה למלא שאלון הוגנות".

"כדי לראות את היחס לעובדים, אני אוהב להסתובב עם המנכ"ל במפעל או במשרדים, ולראות איך העובדים מגיבים אליו", הוסיף צדוק. "אני גם מבקש לראות את חדר האוכל של החברה, אלו נקודה ועוד נקודה ועוד נקודה שבונות לי תמונה שלמה".

תגיות:שבתריביתהשקעות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה