חדשות בארץ

מתפקדי העבודה יכריעו: פרץ, שפיר או שמולי

הפריימריז במפלגת העבודה יקבעו היום מי יחליף את אבי גבאי בתפקיד היו"ר: עמיר פרץ, סתיו שפיר או איציק שמולי. על פי ההערכות, המפלגה צפויה להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת במסגרת גוש שמאל בראשותו של אהוד ברק

מטה מפלגת העבודה בתל אביב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)מטה מפלגת העבודה בתל אביב (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

הקלפיות בבחירות המקדימות לראשות מפלגת העבודה נפתחו הבוקר (שלישי) בשעה עשר. כ- 65 אלף מתפקדי המפלגה יכריעו בין שלושת המועמדים: חברי הכנסת עמיר פרץ, סתיו שפיר ואיציק שמולי. הקלפיות יינעלו בשעה תשע בערב, וכעבור כשעה וחצי יוכרזו התוצאות.

פרץ בן ה- 67, שכבר כיהן בעבר בתפקיד היו"ר (בשנים 2007-2006), מסתמן כמועמד המוביל בסקרים. "נחדש את דרכו של רבין ונגיע לקהלים חדשים", הבטיח פרץ אתמול, לקראת סיום הפריימריז. "העבודה בראשותי תחדש את הברית עם הפריפריה וההתיישבות העובדת, ותוביל ברוח השותפות שיצחק רבין ייסד עם הישראלים בני כל הדתות. זו תהיה שותפות אמת, שמקיימת את ברית החיים של החברה הישראלית". פרץ קיבל, בין היתר, את תמיכתם של ותיקי המפלגה, ביניהם עמרם מצנע, עוזי ברעם ויולי תמיר.

שפיר ושמולי מציגים את עצמם כבשורה חדשה וצעירה, שתחולל מהפכה במפלגה ותחלץ אותה מבור התחתיות הפוליטי אליו נקלעה בבחירות האחרונות – 6 מנדטים בלבד. השניים, ששיתפו פעולה בהפגנות המחאה החברתית של 2011, התגוששו ביניהם במהלך הקמפיין תוך הטחת חילופי האשמות. שמולי קרא לשפיר מספר פעמים לפרוש מהמרוץ ולחבור אליו. שפיר מצדה טענה כי "שמולי מוכן למכור את המפלגה בשביל מקום רביעי במפלגה אחרת" והבהירה כי אינה מתכוונת לוותר.

אמש חשפה דפנה ליאל בחדשות 12, כי שמולי ושפיר נפגשו לפני מספר ימים בניסיון להגיע להסכמות על שיתוף פעולה, וזאת לאור ההערכה כי פיצול הכוחות ביניהם יוביל לנצחונו של פרץ. על פי הדיווח, חילוקי הדעות בפגישה היו מהותיים: בעוד שמולי הציע לשפיר שותפות, תוך קביעה ברורה כי הוא יהיה מספר 1, היא דרשה כי "שותפות מלאה לגמרי" והנהגה משותפת של המפלגה.

שמולי פנה אתמול בבוקר שוב לשפיר בהצעה של הרגע האחרון לשתף פעולה מול פרץ, וקרא לערוך סקר שיקבע מי מבין שניהם הוא שיוביל את ההתמודדות. שפיר סירבה. "חברי איציק שמולי, שמכיר את הנתונים ואת ההובלה שלי בסקרים האמיתיים, נבהל הבוקר", כתבה שפיר בחשבון הטוויטר שלה, "ואז החליט למחזר את ספין ה'שותפות'. כבר הצעתי לו שותפות מלאה בין שווים והוא סירב לה. ההצעה עדיין על השולחן. בעוד שאני מציעה שותפות של ממש – הוא מציע דיל פוליטי, שמטרתו לעצור את המרוץ. זו לא שותפות. זו סתם פוליטיקה שלא מעניינת את הציבור. המפלגה והמדינה שלנו חייבות שינוי אמיתי, ואני מתכוונת להוביל אותו".

ברקע המרוץ לראשות מפלגת העבודה, שוררת במערכת הפוליטית ההערכה כי ללא קשר לתוצאות הפריימריז, היו"ר החדש (או החדשה) יוביל את העבודה לריצה משותפת עם מפלגתו החדשה של אהוד ברק. בקרב אנשי מפלגת העבודה קיים חשש כבד כי ריצה עצמאית עלולה לדרדר אותה מתחת לאחוז החסימה ולהותיר את נציגיה מחוץ לכנסת. השותפות עם ברק – גם במחיר בו הוא יהיה מספר 1 ברשימה – נתפסת, על כן, כהכרחית על מנת לשמור על שרידותה הפוליטית של המפלגה. על פי דיווחים שונים, בשבועות האחרונים ברק דאג לשמור על ערוצי קשר פתוחים עם שלושת המתמודדים, כדי שלאחר הבחירות המקדימות ניתן יהיה לקדם את המגעים לחיבור בין שתי המפלגות. מפלגת מרצ בראשותו של ניצן הורוביץ, שגבר בשבוע שעבר על תמר זנדברג בבחירות לראשות המפלגה, מועמדת אף היא להצטרף לגוש השמאל בראשות ברק.

תגיות:מפלגת העבודהבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה