חדשות בארץ

כוכבי מינה את תת-אלוף עופר וינטר למפקד עוצבת האש

הרמטכ"ל אביב כוכבי החליט למנות את תת-אלוף עופר וינטר למפקד עוצבת האש (אוגדה 98), וזאת לאחר שקידומו עוכב על ידי הרמטכ"ל הקודם גדי איזנקוט

וינטר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)וינטר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יצא מההקפאה: הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, החליט היום (שני) למנות את תת-אלוף עופר וינטר למפקד אוגדה 98, המכונה עוצבת האש. קידומו של וינטר מתבצע במסגרת סבב מינויים בצה"ל, שסוכם בדיון שיבוצים שנערך בראשות כוכבי.

המינויים החדשים כפופים לאישורו של ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, שוינטר מכהן בחודשים האחרונים כמזכירו הצבאי. נתניהו מיהר לברך את וינטר על המינוי וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "עופר, תוביל אותם לניצחון. בהצלחה".

וינטר, לשעבר מפקד חטיבת גבעתי, זכור כמי שבתחילת מבצע "צוק איתן" – לפני חמש שנים – שלח לחייליו מסר כתוב לקראת המערכה בו נכתב, בין היתר: "אני נושא עיני לשמיים וקורא עמכם 'שמע ישראל, ה' אלוקינו, ה' אחד'. ה' אלוקי ישראל, היה נא מצליח דרכנו אשר אנו הולכים ועומדים להילחם למען עמך ישראל כנגד אויב המנאץ שמך". דבריו המחזקים של וינטר עוררו עליו זעם מהצד השמאלי של החברה הישראלית ומצדם של ארגונים אנטי-דתיים. וינטר, בוגר המכינה הקדם-צבאית "בני דוד" בעלי, הוכנס מאז ל"הקפאה". בשני סבבי המינויים, שנערכו במהלך תקופת כהונתו של הרמטכ"ל הקודם גדי איזנקוט, עוכב קידומו, והוא מילא תפקידים שוליים יחסית.

ביולי 2018 החליט שר הביטחון דאז, אביגדור ליברמן, למנות את וינטר למזכירו הצבאי. מינוי זה אף הוא לא היווה קידום משמעותי עבור וינטר. עם זאת, הוא נתפס כתפקיד ביניים שעשוי לאפשר לו 'לקפוץ מדרגה' בעתיד, בתום תקופת כהונתו של איזנקוט.

בתפקידו החדש, יחליף וינטר את תת-אלוף ירון פינקלמן, שימונה לראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים במטכ"ל. בתחום אחריותה של עוצבת האש נכללות חטיבת הקומנדו וחטיבת הצנחנים.

סדרת המינויים עליה החליט כוכבי כוללת, בין היתר, את מינויו של מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף-משנה יקי דולף, לראש חטיבת כוח האדם בזרוע היבשה והעלאתו לדרגת תת-אלוף. כוכבי החליט על קידומו של דולף על אף שבחודש ינואר, בתקופת פיקודו על הצנחנים, נהרג לוחם גדוד הסיור של החטיבה, סמל אביתר יוספי ז"ל, במהלך אימון ניווט בנחל חילזון. בעקבות התחקיר שנערך לאחר האסון, הורה כוכבי בחודש מרץ לרשום לדולף נזיפה פיקודית.

תגיות:עופר וינטראביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה