חדשות בארץ

ראש המוסד יוסי כהן: "נוצרה הזדמנות נדירה להגיע להסכם שלום כולל"

בנאום בכנס הרצליה, אמר ראש המוסד יוסי כהן כי קבוצה של מדינות באזור הצטרפה למעגל מדינות השלום, השואפות לשיתוף פעולה עם ישראל ולפתרון הוגן של סכסוכים. הוא האשים כי איראן עומדת מאחורי המתקפות על מכליות הנפט במפרץ: "זו מערכה איראנית פרועה וחסרת אחריות, העלולה להצית אש באזור"

כהן (צילום: פלאש 90)כהן (צילום: פלאש 90)
אא

ראש המוסד יוסי כהן אמר הבוקר (שני) כי "המוסד מאתר כיום הזדמנות נדירה, אולי ראשונה בהיסטוריה של המזרח התיכון, להגיע להבנה אזורית שתוביל להסכם שלום כולל". בנאום שנשא ביומו השני של כנס הרצליה, הנערך במרכז הבינתחומי, טען כהן כי "האינטרסים המשותפים מחד גיסא והמאבק נגד יריבים כמו איראן והטרור הג'יהאדיסטי מאידך גיסא, היחסים הקרובים עם הבית הלבן וערוצי הקשר עם הקרמלין – כולם ביחד מייצרים חלון הזדמנויות שהוא אולי חד-פעמי. תפקידו של המוסד להיות שותף במאמץ הזה, ולעיתים להובילו".

כהן הוסיף כי במקביל לירדן ומצרים, עמן חתמה ישראל על הסכמי שלום, "למעגל החשוב של מדינות השלום הצטרפו מדינות נוספות באזור, חלקן באופן הסמוי מן העין. עדיין אין עמן יחסי שלום רשמיים, אך כבר יש שותפות אינטרסים, שיתופי פעולה מגוונים וערוצי תקשורת פתוחים". הוא ציין כי מדובר ב"קבוצה מתרחבת והולכות של מדינות אחראיות ורציניות, השואפות לשיתוף פעולה ולפתרון הוגן וריאלי של סכסוכים באזור". כהן חשף כי במוסד הוקמה מנהלת המתמקדת בתחום המדיני-אסטרטגי, והיא נועדה "להעצים את היכולות שלנו במשימה החשובה של איתור הזדמנויות לשלום וניצול מנופי השפעה מדיניים".

בהתייחסו לאיום שנשקף מאיראן ליציבותו של האזור, אמר ראש המוסד: "יש מדינות באזור השואפות למזרח תיכון מתקדם ופתוח, שאינו נתון למורא או לסחטנות של גורמים עוינים ותוקפניים. מדינות אלה אינן מוכנות לסבול את ההתנהגות הבריונית של איראן. איראן מובילה תהליך מתנגש וסותר לתהליך של הידברות ושיתוף פעולה. היא מושכת בדיוק לכיוון ההפוך. במשך 40 שנה היא חותרת לערער את המזרח התיכון, להגיע לעמדה של הגמוניה אזורית, להציב את ישראל במוקד של עוינות ושנאה ולשאוף להשמדתנו".

 

"איראן עומדת מאחורי המתקפות על מכליות הנפט במפרץ"

כהן הבהיר כי למתקפות שהתרחשו בשבועות האחרונים על מכליות נפט במפרץ הפרסי, ועל יעדים שונים בסעודיה ובעיראק – יד מכוונת אחת: "אני אומר בוודאות כי איראן עומדת מאחורי התקפות אלה. הן אושרו על ידי ההנהגה האיראנית והוצאו לפועל, רובן לפחות, על ידי משמרות המהפכה ושלוחותיהן. באמצעות הפיגועים מנסה איראן לומר לעולם כי אינה חוששת מהסלמה, וכי אם הסנקציות כנגדה לא יוסרו או יוקלו – היא תגרום נזק כבד למשק הנפט העולמי. זו מערכה איראנית פרועה וחסרת אחריות, העלולה להצית אש באזור".

ראש המוסד קבע בדבריו כי איראן, שהגדילה לאחרונה את היקף וקצב העשרת האורניום שברשותה, לא נטשה את שאיפתה להשיג נשק גרעיני: "אין שום דבר תמים במדיניות האיראנית בכלל ובתחום הגרעין בפרט. כל האמירות שהעשרת האורניום נועדו למחקר והפקת אנרגיה הם שקר מוחלט".

"בדבר אחד אי אפשר להאשים את איראן – בתום לב או ברצון טוב", הדגיש כהן. "אפילו כשחתמה על הסכם הגרעין – שבעיניי הוא הסכם רע – היא לא עשתה זאת מתוך רצון להשתנות ומתוך ויתור על תאוות ההשתלטות האזורית שלה, אלא מתוך אילוץ – בגלל לחצים גדולים שהופעלו עליה בכל המישורים, ובראשם הסנקציות הכלכליות"

באופן חריג, תיאר כהן את המבצע שניהל המוסד בתחילת השנה שעברה לגניבת ארכיון הגרעין האיראני מטהראן והברחתו לארץ: "משך חודשים ארוכים מאוד עקבנו אחר הניסיונות של האיראנים להחביא את אוצר המסמכים העצום, המהווה את סך הידע המצטבר שלהם בכל נוגע לפיתוח נשק גרעיני. קציני המודיעין שלנו, קוראי המידע, מפענחי שטח, חוקרים, מומחים לפריצה ולפיצוח כספות, אנשי קשר וסייבר, אנשי טכנולוגיה ומבצעים – כולם פעלו בהתמדה, בנחישות, ביסודיות, ביצירתיות ובאומץ לב כדי להביא הוכחות ולחשוף את האמת על תוכנית הגרעין הצבאית של איראן ועומק השקר של מנהיגיה".

כהן הוסיף וסיפר כי "בשיאו של המבצע, ברגע מותח במיוחד, אחרי כמה לילות בלי שינה בחדר הפיקוד של המוסד, דווח לנו כי יש בכספות הארכיון גם דיסקים ולא רק מסמכים. למרות שהבאתם אתגרה את הסיטואציה המבצעית, הורינו להביא אף אותם ונתגלה אוצר נוסף, כולל צילומים מתוך הניסויים החשאיים. 55 אלף דפי מסמכים ו- 55 אלף קבצים על גבי אותם דיסקים מתעדים כולם את השקר האיראני הגדול. מבצע הבאת הארכיון מוכיח שוב שהבלתי אפשרי – אפשרי, ושהלא ייאמן – ייתכן. החומר שהבאנו והצגנו לעולם שינה במידה רבה את ההתייחסות של העולם לאיראן".

תגיות:איראןיוסי כהןהמוסד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה