חדשות בארץ

חבל הצלה? דרעי נתן ארכה לרון קובי

לאחר שהמועצה הצביעה בפעם הראשונה בתולדותיה על פיזורה והדחתו של ראש העיר המכהן, הודיע שר הפנים על הענקת ארכה של שבועיים למועצת טבריה, בהם ינסה לצבור קונצנזוס להעברת התקציב שנכשלה שלוש פעמים. לשכת דרעי: "ההחלטה ניתנה לפנים משורת הדין"

קובי (צילום: דוד כהן, פלאש 90)קובי (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

דקות לפני שמועצת עיריית טבריה מתכנסת בפעם הרביעית לאישור התקציב, שגורלו עשוי היה להיות דומה לשל קודמיו, הודיע שר הפנים אריה דרעי על הענקת הארכה של שבועיים לראש העיר רון קובי, בהם ינסה להשיג הסכמה לאישור התקציב. לצד טבריה, גם המועצות ברהט, אור עקיבא, טבריה, ירכא ועוספיה, קיבלו הארכה לאחר שלא הצליחו להעביר את תקציב המועצה. "לכולן יינתן זמן שווה על מנת להביא את התקציב לאישור", הובהר במשרד הפנים.

"החלטת השר דרעי ניתנה לפנים משורת הדין", נכתב בהודעת המשרד, "למרות שלראשי אותן רשויות ניתנה חצי שנה לאישור התקציב - מאז הבחירות לרשויות המקומיות באוקטובר 2018. בהתאם לחוק, שר הפנים דרעי החליט להפעיל את סמכותו ולאשר הארכה על מנת לתת סיכוי נוסף לאישור בהליך דמוקרטי במליאת המועצות, לפני שיחליט לפזר את המועצות. זאת, בנוסף לשימוע בפני משרד הפנים שבו יעמוד ראש הרשות על מנת לבחון את המשך כהונתו".   

הודעת שר הפנים מגיעה לאחר שבישיבת מועצה סוערת, שהתקיימה לפני כשבועיים, נכשל ראש העיר בהעברת התקציב, וכך בפעם הראשונה מאז כינונה מחדש לפני 81 שנה, הצביעה מועצת העיר טבריה על הדחתו של ראש עיר מכהן ועל פיזור המועצה, בכפוף לשימוע במשרד הפנים.

בניסיון שלישי ואחרון, ניסה רון קובי, ללא הצלחה, להעביר את תקציבה השנתי של העירייה. ההצעה נפלה ברוב של תשעה מתנגדים מול ששת חברי הסיעה בראשות קובי. חבר המועצה מיכאל לרר, שערק לאחר הבחירות מהאופוזיציה והצטרף לקואליציה, הצביע נגד התקציב. במהלך הישיבה תקף אותו קובי וטען כי הוא נציג של אביגדור ליברמן. בישיבה, עמוסת האמוציות, נכח מנהל מחוז צפון של משרד הפנים, בועז יוסף, שניסה לשכנע את חברי המועצה מטעם האופוזיציה להצביע בעד התקציב. בהתאם לחוק, התקציב צריך לקבל את אישור המועצה עד סוף החודש. על פי ההערכות, לא ייעשה ניסיון נוסף להעברת התקציב. 

קובי אמר בשבועות האחרונים כי אין בכוונתו לפרוש בקלות, והבהיר כי במידה ויודח הוא יבקש את התערבותו של בית המשפט. על פי הדיווח ב"מקור ראשון", הוא אף איים בימים האחרונים באופן אישי על בכירים במשרד הפנים ואמר כי 'יקח אותם לבג"ץ'.

בתחילת החודש, ובצעד שנתפס כניסיון להינצל מהדחה מביכה, הכריז קובי על הקמתה של מפלגת "הימין החילוני" בראשותו ועל כוונתו להתמודד בבחירות לכנסת ה- 22, ואמר כי הוא שואף לקבל לידיו את תפקיד שר הפנים במקומו של אריה דרעי. בישראל ביתנו מיהרו להגיב כי ריצתו של קובי לכנסת, הינה ניסיון נואש של ראש הממשלה בנימין נתניהו להריץ את ראש עיריית טבריה לכנסת כמועמד קש, על מנת "לגנוב" קולות מישראל ביתנו - תחת אותה סיסמת בחירות שלהם עצמם.

בליכוד התנערו מהאשמה וטענו כי "הליכוד וראש הממשלה אינם עומדים מאחורי החלטותיו של רון קובי, שפועל באופן עצמאי".

תגיות:רון קוביעיריית טבריהמשרד הפניםאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה