חדשות בארץ

נתניהו קבע: שדה דוב ייסגר עוד הלילה

תכנית פיתוח לעיר אילת בסך של 400 מיליון שקל, ועדת שרים מפקחת בראשות ראש הממשלה, נסיעות חינם לנוסעים קבועים, וייעול המסדרון האווירי בין אילת ללוד – אלו הם חלק מהדברים שהובטחו הערב לתושבי אילת המאוכזבים. יו"ר ההסתדרות: "יום עצוב למדינת ישראל"

הטיסות האחרונות הערב בשדה דוב (צילום: פלאש 90)הטיסות האחרונות הערב בשדה דוב (צילום: פלאש 90)
אא

לאחר שכשלו המאמצים האינטנסיביים למנוע את סגירתו של שה דוב, הודיע הערב (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "אין דרך לעצור את פינוי שדה דב". לטענת נתניהו, שאמר את הדברים לאחר פגישה עם ראש עיריית אילת וצוותים מקצועיים, "כל ניסיון לעצור את הפינוי יעלה למדינה מיליארדי שקלים ויגרום למדינה לנזק כבד".

ראש הממשלה הוסיף כי ההחלטה לעמוד בדד-ליין המקורי ולסגור את השדה, התקבלה "לאחר דיונים מעמיקים עם שר התחבורה, היועצים המשפטיים וגורמי המקצוע".

נזכיר כי הקרקע עליה יושבת שדה התעופה הינה פרטית, ולמעשה מאז מאז שנות ה-60 ישנם מאבקים לסגור אותו, כאשר ממשלת ישראל לדורותיה דחתה זאת מסיבות שונות כבר למעלה מיובל. לצד דרישותיהם של בעלי הקרקעות המיתולוגיים לשחרר את הקרקע לבנייה פרטית ולהשקעה, ניצבת לה דרישת הרשויות והתושבים האילתיים, לרבות ראש העיר אילת יצחק מאיר הלוי, מלונאים, חברת התעופה ארקיע ואחרים, שדרשו מהממשלה לעצור את גזירת הפינוי שנקבעה למחר. למרות שההחלטה על הפינוי הייתה ידועה כבר מספר חודשים, רק בשבועות האחרונים יצאו הפעילים והלוביסטים להיאבק בסגירתו של שדה דוב.

פינויה של שדה דוב סולל את הדרך ליישום תכנית הבנייה הוותיקה, הכוללת הקמתו של רובע חדש בו ישכנו כ-16,000 יחידות דיור, מתוכן כ-8,000 יחידות דיור בר השגה, לצד אלפי חדרי מלון חדשים שיוקמו בלב האזור היוקרתי של תל אביב, על גדות הים.

כפיצוי להחלטה הנחרצת על הפינוי, הורה ראש הממשלה, בכפוף לסיכומים מוקדמים עם שר האוצר משה כחלון ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ', ובאישור היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט – לעשות עבודת מטה בין-ממשלתית שתביא לממשלה תכנית לפיתוח אילת, זאת בהקצאת ענק של 400 מיליון שקל. על רקע הקיצוצים הרוחביים במשרדי הממשלה שאושרו רק בשבוע שעבר, התחייבו כחלון וצוותו למצוא מקור תקציבי. בנוסף, תוקם ועדת שרים, בראשות נתניהו, שתפקח ותוודא כי התכנית אכן יוצאת לפועל.

תמריץ נוסף נרשם הערב, כאשר ראש הממשלה סיכם עם שר התחבורה על שורת מהלכים שיבטיחו את רציפות המסדרון האווירי בין אילת לנתב"ג, בתדירות שקיימת כיום בשדה דוב.

נקבע עוד כי תוסדר נסיעה חינם לציבור הנוסעים שחגים על ציר נתב"ג-אילת בתדירות גבוהה. לנוסעים קבועים גם יינתן כרטיס קבוע שיחסוך את זמן הבידוק הביטחוני טרום העלייה למטוס.

 

יו"ר ההסתדרות: "זה יום עצוב למדינת ישראל"

בעקבות החלטתו של נתניהו, תקף יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, את ההחלטה שתביא לפיטורי העובדים בשדה דוב, ואמר: "לאחר דיון ארוך והיסטורי עם ראש הממשלה, החליט נתניהו שהוא לא עומד בלחצים של היועצים המשפטיים שלו וחוות הדעת המשפטיות. ראש הממשלה החליט לסגור את שדה דב. זה יום עצוב לתושבי מדינת ישראל, זה יום עצוב לתושבי העיר אילת וגם לעובדים באילת. אנחנו, אנשי ההסתדרות, נתמקד כרגע בהגנה על העובדים. לא אתן שאף שערה משערות ראשו של עובד אחד תיפגע כתוצאה ממהלך הסגירה. אני מקווה שהעיר אילת תקבל חבילת סיוע מהממשלה, כפי שהתחייב ראש הממשלה, על מנת להתגבר על המכה שאילת חטפה היום".

ח"כ יואב קיש, שהשתתף בישיבה המכרעת ואשר ליווה את הפרשייה מתוקף היותו יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, הגן על החלטתו של ראש הממשלה, וציין כי הוא קיבל את ההחלטה "הלא קלה והלא פופולרית, אבל הנכונה לטובת מדינת ישראל. הוא השקיע שעות רבות בדיונים ופגישות עם כלל הגורמים הרלוונטיים, ואני מבין שהחלטתו התקבלה בלית ברירה לאור ההסכמים שהמדינה מחוייבת להם. אם היינו פועלים אחרת, היינו חשופים לתביעות של מיליארדי שקלים. לא ניתן לשנות את מתווה הסגירה".

קיש הוסיף כי בנוסף לתמריצים שקבע נתניהו, בהם תכנית פיתוח לעיר אילת בסכום של 400 מיליון שקל, ועדת השרים שתוקם גם תבחן מחדש את התוכנית שאושרה לפני כשנתיים, ובינתיים נגנזה, בהשקעה של כ-1.2 מיליארד שקלים לאורך 12 שנים. "אנחנו חוזרים לבחון את התוכנית הזו, שתבדוק את ההשקעות הנדרשות באילת, את המשמעויות לאור סגירת שדה דב והנושאים התחבורתיים שיעלו".

תגיות:שדה דובאילתנתב"ג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה