חדשות בארץ

הילכו יחדיו? אלדד יניב נפגש עם ברק

הילכו שניהם יחדיו? ברק ויניב, היריבים הקשים ביותר בפוליטיקה הישראלית מתאמצים להתאחד למען הפלתו של נתניהו מכס ראש הממשלה. אלא, שבשתי הפעמים בהן האחרון ניסה להיכנס לזירה הפוליטית, נגמרו בכישלון חרוץ. האם הפעם זה יצלח?

אלדד יניב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)אלדד יניב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

"‏אחרי 12 שנה שבהן לא החלפנו אפילו מילה אחת, וריב גדול כמו שרק אנחנו יודעים לעשות - החלטנו לעשות תיקון גדול", כך הודיע היום (ראשון) פעיל השמאל אלדד יניב, שנפגש בצהריים עם אהוד ברק. עם זאת, במפלגתו של ברק הבהירו כי אין היתכנות לצרף את יניב לרשימה החדשה.

לדברי יניב, שנודע בשנים האחרונות בשל ארגון ההפגנות נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, והעמדה התקיפה נגד המשך כהונתו של בנימין נתניהו כראש ממשלה, "זו רק ההתחלה", בתמונה שהעלה לחשבון הטוויטר שלו, נצפים גם מקורביו של האחרון, עורכי הדין אושי אלמליח ועופר בנטל.

היריבות המרה בין ברק ליניב החלה כאשר האחרון, אז יו"ר מטה מפלגת העבודה, פוטר על ידי יו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק. פיטוריו באו לאחר שיניב מתח ביקורת חריפה על היו"ר, אלא שבעקבות ההתפתחויות האחרונות בזירה הפוליטית, לרבות הכרזתו של ברק על שיבה לחיים הפוליטיים והקמת מפלגה חדשה, ניסו מקורביהם של השניים לנסות להביא לשיקום היחסים ולשיתוף פעולה.

 

"גילינו שברק הוא כמו ביבי. לא היה שום תיקון"

קשה להעריך את היתכנות המהלך שהיריבים הקשים ישלבו ידיים, זאת לאחר הביקורת שיניב מתח על ברק, גם לאחר שזה כבר נטש את הזירה הפוליטית. כך למשל, בריאיון לגלובס ב-2011, התבטא יניב כאומר כי הוא הבין כי עובדת הצטרפותו למפלגת העבודה תחת הנהגתו של ברק, הייתה "משהו ציני, שזו מניפולציה. כשאתה שותף למהלכים גדולים, התוצאה הגרועה שלהם פוגעת בהרבה אנשים. נאבקתי בניסיון להוכיח לעצמי שלא הייתי שותף למסע כוזב של שינוי ותיקון".

את הביקורת שמתח עליו באותם ימים, תלה יניב בהסבירו כי "ברק לא איש שמתאים לחיים ציבוריים, כי הוא איש מקולקל. הכהונה הראשונה שלו גרמה חורבן ונזקים גדולים למדינה, כשהוא נבחר שוב, התברר לי שנפלתי בפח. ראיתי תוך שנייה שהוא לא מתכוון לעשות שינוי ולתקן את המדינה. כל מה שהוא רצה זה להיות שר ביטחון, לאחוז בכוח ולשרוד... גילינו שברק הוא כמו ביבי. לא היה שום תיקון".

הגדיל לעשות ב-2012, במהלך ריאיון שהעניק לעיתון "הארץ", אז אמר יניב: "במסלול שבו הלכתי ומה שעשיתי - יום יבוא ויכניסו אנשים כאלה לבית סוהר. וכשאני מדבר על אנשים כאלה, אני מדבר עליי. רק שער בנפשך לאן הייתי מגיע אם ברק היה נהפך לבן אדם הכי חזק במדינה, לראש ממשלה... הבנתי מה עוללתי בשנים האחרונות, הבנתי שעשיתי מה שברק עשה לי לעשרות אנשים, באותה אכזריות, באותה ציניות, באותה כפיות טובה, באותה תחושה של אני ואפסי עוד".

בהתייחסו לשאלה האם ברק הוא פוליטיקאי "מקולקל" בעיניו, הגיב: "אני חושב שכוח וכסף משחית כל בן אדם. כשברק פשט את המדים, הוא השקיף בבוז על פוליטיקאים שמסתופפים תחת כסף ותחת אנשי עסקים ותחת אילי הון, והוא תמיד צחק על אריק שרון שקיבל את החווה שלו ממשולם ריקליס. ומתברר שכשאתה נמצא באותם מקומות, אתה בהתחלה משקיף עליהם בבוז, ואחר כך אתה נהיה בדיוק כמותם. ובהרבה מובנים, גם אני נהייתי כמותם. גם אני הייתי שחקן פעיל ונהנה במחזה הנורא הזה".

עם זאת, לאחרונה הראה סימנים של מיתון וחזרה מהדברים הקשים שאמר נגד ברק, ובטור שפרסם יניב, לפני כשבוע, בהארץ, קרא למחנה גדול שיתאחד נגד כהונתו של נתניהו, כאשר הוא הבהיר כי הוא תומך בחזרתו של ברק לפוליטיקה: "הוא אולי האדם היחיד שעדיין בחיים שנתניהו מפחד ממנו הכי מכולם. האדם היחיד ברגע ההיסטורי הזה שיודע לגרום לנתניהו ליפול מהחבל שעליו הוא צועד במיומנות שנים", כתב יניב, "האדם היחיד שעדיין בחיים שהביס את נתניהו בתנאים קשים ודומים מאוד".

לדבריו, ברק הוא "האדם היחיד שעשה את כל הטעויות האפשריות בלי שנותרה לו עוד אחת במחסנית, ושאיכזב כל כך הרבה פעמים. ולמה שנאמין לו שוב? אולי כי אין ברירה אחרת, אולי כי הוא אדם שנמצא בפרק האחרון בחייו, וכל מה שנותר לו זו הזדמנות אחרונה לעצב מחדש את מורשתו ולהיחקק בהיסטוריה כמציל ישראל. ואולי גם וגם, ואולי נתאכזב שוב. אבל אין לנו כבר מה להפסיד".

נזכיר כי ב-2012 ניסה יניב להיכנס לפוליטיקה, והקים את מפלגת "ארץ חדשה" שניסתה להיכנס לכנסת על רקע גל המחאה החברתית שהתרחשה אז. יניב לא הצליח לעבור את אחוז החסימה, וניסה שוב, ב-2014, להתמודד על מקום ברשימת העבודה, אך כשל גם בניסיון זה.  

תגיות:אהוד ברקבחירות 2019אלדד יניב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה