חדשות בארץ

לאחר שליווה את נשיא צ'ילה בהר הבית: ישראל עצרה שר בממשלה הפלסטינית

בצל העימותים במזרח ירושלים, שהוחרפו בסוף השבוע בעקבות מותו של צעיר פלסטיני שירה זיקוקים לעבר כוח משטרתי, ביצעה ישראל שורת מעצרים של פלסטינים, בהם השר לענייני ירושלים שהשתתף בשבוע שעבר בביקורו של נשיא צ'ילה בהר הבית

ההפגנות במזרח ירושלים (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)ההפגנות במזרח ירושלים (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

המשטרה עיכבה הלילה (ראשון) לחקירה את השר לענייני ירושלים של הרשות הפלסטינית, פאדי אלהדמי, וזאת בשל "חשד לפעילות של הרשות הפלסטינית בירושלים". לדברי עורך דינו של אלהדמי, מוהנד ג'בארה, השר הפלסטיני נעצר "בעילה של הפרת הריבונות לאחר שליווה את נשיא צ'ילה בביקור במסגד אל-אקצא". לדברי הפרקליט, "מדובר במעצר ורדיפה פוליטית כדי לרצות את גורמי הימין הקיצוני שהתנגדו לביקור נשיא צ'ילה במסגד בחסות פלסטינית".

הרקע למעצרו של הבכיר הפלסטיני הוא ההתלוות בשבוע שעבר, שלו ושל בכירים אחרים ברשות, לביקורו של נשיא צ'ילה, סבסטיאן פיניירה, בהר הבית. בעקבות כך,  נזף משרד החוץ בשגריר צ'ילה בישראל. לפי הודעת המשרד, ישראל "רואה בחומרה כל פגיעה בריבונות ישראל בהר הבית, בוודאי כזו שמתרחשת תוך הפרת נהלים וסיכומים ברורים". עוד נמסר כי "יש להפריד בין חופש פולחן מוחלט עליו מקפידה ישראל, יותר מכל גורם אחר בעבר, לבין שמירה ומניעת פגיעה בריבונותנו על הר הבית". יום לאחר מכן שיגר נשיא צ'ילה התנצלות רשמית לנשיא המדינה ראובן ריבלין, ולראש המשלה בנימין נתניהו, בו הבהיר כי נוכחות בכירי הרשות הפלסטינית הייתה ללא ידיעתו.

בביקור שעורר את הסערה, מי שקיבל את פניו של נשיא צ'ילה היו ראשי הוואקף, בהם שיח עזאם אלחטיב והשר לענייני ירושלים מטעם הרשות הפלסטינית, פאדי אלהדמי.

אלהדמי הינו שר טרי בממשלה הפלסטינית, שרק לפני כחודש מונה לתפקידו על ידי ראש הממשלה של הרשות הפלסטינית, מוחמד אשתייה. השר לענייני ירושלים החדש הוא תושב שכונת א-סוואנה שבמזרח ירושלים, ונתפס כמינוי מקצועי. עובדת מעצרו מתרחשת על רקע העימותים הקשים שאירעו בסוף השבוע בשכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים, שכזכור, התעצמו בעקבות מותו של מוחמד עביד, צעיר בן 20, לאחר שירה זיקוקים חיים בכינון ישיר לעבר כוחות המשטרה.

במהלך סוף השבוע עצרו כוחות הביטחון 19 בני אדם, החשודים בהשתתפות בהפרות הסדר האלימות שהתרחשו בעיסאוויה. החשודים זוהו וסומנו במהלך הפעילות ולאורך השבוע כמי שלקחו חלק בהפרות הסדר, שכללו יידוי אבנים ובקבוקי תבערה ושיגור זיקוקים לעבר אזרחים ושוטרים. בכביש 1 הסמוך לכפר נעצרו 3 חשודים, לאחר שבחיפוש שעשו השוטרים ברכבם אותרו בקבוק ובו חומר דליק, רעלה וממצאים נוספים.

תגיות:הרשות הפלסטיניתפאדי אלהדמימשטרת ישראלמעצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה