חדשות בארץ

"תושבי העוטף עוברים חיים בלתי נסבלים. צריך להגיד לנתניהו די"

בכחול לבן מנצלים את הפרסום הפלסטיני כי ישראל חתמה בסוף השבוע הפסקת אש מול חמאס, ונחושים לחדד עמדות מול המצע של הליכוד. יעלון: "ברגע שהתחלנו לזלזל בזה לפני שנה, את המחיר הזה משלמים תושבי האזור ולא רק הם, זה ביטחון תושבי ישראל"

יעלון בביקורו בעוטף עזה (צילום: פלאש 90)יעלון בביקורו בעוטף עזה (צילום: פלאש 90)
אא

בביקורו בעוטף עזה, תקף היום (ראשון) שר הביטחון לשעבר ומספר 3 בכחול לבן, משה יעלון, את ראש הממשלה בנימין נתניהו, לנוכח הדיווחים על הפסקת אש עם חמאס, כאשר במקביל נמשך טרור הבלונים. "במקום להגיב תגובה קשה על הבלונים, נתניהו מצהיר הצהרות, וכעבור כמה ימים זה מתחדש ולזה צריך לעשות סוף. אנחנו רואים שגם ביטחון העוטף משועבד למה שמעניין את נתניהו, בריחה מאימת הדין, ההישרדות הפוליטית".

לטענת בכיר כחול לבן, אם ראש הממשלה לא היה עוסק ב"הישרדות פוליטית", הרי שהוא היה מטפל ביד תקיפה מול ארגון הטרור העזתי. "אנחנו כל כך הרבה זמן לפני בחירות, וחמאס קורא אותנו. נתניהו לא רוצה להגיב תגובה קשה במקום שתהיה הסלמה. זו לא שאלה אם צריכה להיות הסלמה או לא, אבל לא יכול להיות שמדינת ישראל תזלזל בביטחון של עצמה, בין אם זה רקטה או בין אם זה בלון או עפיפון", הוסיף.

"תושבי העוטף סובלים כאן באופן שהוא כבר בלתי נסבל, והזלזול שלנו בעצמנו, בריבונות שלנו, פוגעת פגיעה קשה בביטחון, לכן צריך להגיד לנתניהו די, מספיק! זה לא רק שהשדות פה נשרפים, גם שלטון החוק נשרף, גם הכלכלה נפגעת, דברים אחרים לא נעשים כמו שצריך. כחול לבן מציעה אלטרנטיבה - גם ביטחונית, גם כלכלית - בכל התחומים, ולכן אנחנו נחושים לנצח בבחירות הקרובות כדי להביא לשינוי גם פה בעוטף עזה".

לטענת יעלון, "נתניהו מתעלם מהתושבים כאן, הוא עסוק בדברים אחרים, לכן קראנו לו כבר מזמן: 'פנה את הבמה, עסוק בכתבי האישום שלך ותן לאחרים לעסוק בענייני המדינה'. אנחנו באים לדאוג לאזרחים, כאן בעוטף וגם בכלל. ברגע שהתחלנו לזלזל בזה לפני שנה, את המחיר הזה משלמים תושבי האזור ולא רק הם, זה ביטחון תושבי ישראל".

לדברי אדל, תושבת העוטף ופעילת קמפיין המחאה "שקופים" להעלאת המודעות לסבלם של תושבי העוטף, "מצד אחד הממשלה לא מספרת לנו כלום על המצב, על זה שיש פה הסדרה או הייתה פה הסדרה, אולי. שמענו את זה מהחמאס, לא מהממשלה שלנו. מצד שני, אני חוטפת מימין שהם באים בטענות על התנתקות שהייתה ב-2005, אני חוטפת משמאל על זה שכל הדרום הצביעו ביבי, שזה ממש לא נכון. נהייתי שק אגרוף של המדינה מכל הכיוונים. אה, יש גם את חמאס שאנחנו חוטפים מהם גם", אמרה בריאיון ל-ynet.

בליל שישי מסר גורם באו"ם כי ישראל וחמאס חתמו הסכם להפסקת אש. שעות לאחר מכן אישר זאת גורם ישראלי בכיר, שהדגיש כי אם ארגון הטרור לא יעמוד בהסכם, הרי שישראל תשיב את הסנקציות. "בהמשך לפנייה של האו"ם והמצרים, ישראל תאפשר להחזיר את מרחב הדיג ואת העברת הדלקים וזאת לאחר התחייבות שחמאס תפסיק את האלימות נגד ישראל", מסר הגורם הישראלי.

עם זאת, למרות הפסקת האש, טרור הבלונים נמשך כרגיל.  צרור בלוני נפץ נחת בבוקר יום שישי בשדה חקלאי במועצה האזורית אשכול. מטען הנפץ היה קשור לספר עם כיתוב בעברית, מתוך כוונה להציג את הבלונים במראה תמים. חבלן משטרתי הוזעק למקום ונטרל את המטען. נוסף לזאת, כעבור זמן קצר דווח על מוקד שרפה, בשטחי פתוח באחד מקיבוצי המועצה האזורית שער הנגב, שנגרם כתוצאה מבלון תבערה. בהמשך נמסר על שני מוקדי אש נוספים בין אור הנר לשדרות וביער בארי. בכל הזירות, צוותי קק"ל וצה"ל השיגו שליטה על האש במהירות.

תגיות:חמאסעוטף עזהמשה יעלוןטרור הבלוניםבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה