חדשות בארץ

הרכש החדש של ברק: מועמד מהעשירייה הראשונה של העבודה

פינק הוא העורק הראשון ממפלגת העבודה למפלגתו של ברק – שעוד עשויה לנגוס רבות מהכוח האלקטורלי של מחנה השמאל עצמו. פינק הוא מקורבה של יחימוביץ' שהודיעה כי לא תתמוך באף מועמד לראשות העבודה – לרבות ח"כ שמולי. פינק: "ברק לא מגיע לכנסת כדי להיות חבר ועדת כספים. אני ויפעת ביטון כן"

יאיא פינק (צילום: גילי יערי, פלאש 90)יאיא פינק (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

לאחר ההכרזה על הקמת מפלגת חדשה, אהוד ברק ממשיך בגיוס מועמדים נוספים, לאחר הצטרפותם של יאיר גולן ויפעת ביטון, והיום (ראשון) הודיע יאיר (יא-יא) פינק, מועמד מהעשירייה הראשונה של מפלגת העבודה, על הצטרפותו למפלגתו החדשה של אהוד ברק. זו העריקה הראשונה ממפלגת העבודה, ועשויות להיות עוד עריקות.

פינק, חניך ישיבת הקיבוץ הדתי, קצין צנחנים ומייסד המיזם החברתי "לובי 99", נחשב למקורבה של ח"כ ממפלגת העבודה שלי יחימוביץ', שלנוכח המועמדים לראשות העבודה, הודיעה כי לא תתמוך באף אחד מהם. פינק משמש כיום כמספר 8 ברשימת העבודה, מספר שעשוי היה להיות ריאלי בבחירות הקרובות, מה שלא היה כן בבחירות האחרונות – אז צנחה המפלגה לשפל של 6 מנדטים. קידומו ממספר 12 למספר 8 התאפשר לאחר שורת הפרישות בצמרת המפלגה, כשבמסגרתה פרשו אבי גבאי, טל רוסו וחיים ילין.

״אני מצטרף לקבוצה שאני מאוד מאמין בה, במנהיגות שלה ובהתגייסות האמיתית שהיא מייצגת", אמר היום פינק, "אנו זקוקים למנהיגות עם סכין בין השיניים כבר זמן רב. הגיע הזמן להפקיע את הבלעדיות שהימין הקיצוני לקח לעצמו בסוגיות לאומיות ויהודיות, היהדות לא שייכת לימין".

לפי הודעתו, פינק צפוי להשתלב בבניית המפלגה של ברק, בדגש על כתיבת המצע, "וכן בניווט עבודת הסיעה בכנסת הבאה". לדברי ברק, פינק "משקף תנועה רחבה של אזרחיות ואזרחים שהחליטו לקחת את גורלם בידיהם, להתלכד, להתאחד ולצאת לדרך שתחזיר את ישראל למסלול הנכון".

לפי פינק, "פוליטיקה צרה וקטנה הוציאה שם רע ליהדות והרחיקה רבים וטובים מהיהדות. אין סתירה בין ערכי היהדות לדמוקרטיה. מי שמחפש למצוא סתירה בין השניים פועל הלכה למעשה לפגיעה במהותה של המדינה ולחתור תחת ערכי הציונות".

בריאיון ל-TheMarker סיפר כי בעשרת הימים האחרונים, פרופ' יפעת ביטון, יאיר גולן ואהוד ברק, נפגשו עמו וביקשו ממנו לעבור לרשימה החדשה שלהם. "היה לי חשוב לי לבחון כמה דברים לפני שאני מצטרף אליהם - לוודא שמדובר בתנועה שתייצר חיבורים, כי המשך שלטון נתניהו הוא הבעיה של מדינת ישראל. מבחינה זו, אנחנו נמצאים ברגע היסטורי, והכניסה של המפלגה של ברק עם סכין בין השיניים היא שיכולה לשנות את המצב - ולא הנמנום הכללי שאנו רואים בחלק מהמפלגות", אמר.

"בנוסף לכך", הדגיש, "היה לי מאוד חשוב להיות שותף בכתיבת מצע המפלגה, בדגש על יחסי דת ומדינה והמצע החברתי-כלכלי. את המצע הזה אני עומד לכתוב יחד עם ביטון ואחרים, ואני מניח שברק יתמקד בנושאים מדיניים-ביטחוניים. נקודה שלישית היא שאני מאד רוצה לנווט בכנסת את פעילות המפלגה החדשה. גם את זה אני עומד לעשות. אני מכיר סך הכול די טוב את הכנסת מהעשור האחרון. ומעל הכול - לא רציתי שהמערכת בחירות הזו תהיה שידור חוזר של מערכת הבחירות האחרונות".

לדבריו של הפוליטיקאי הטרי, "אנחנו עוד צריכים לשבת ולחשוב איך לתרגם את הרעיונות האלו למצע מדויק", אמר והוסיף, "ברק לא מגיע לכנסת כדי להיות חבר ועדת כספים. אני ויפעת ביטון כן".

דברים דומים נשמעו מח"כ שלי יחימוביץ', שאף הוסיפה ותקפה בחריפות את ברק ואמרה בריאיון לכאן ב' כי "הוא לא בא להיות חבר כנסת וגם לא יו"ר הוועדה לעבודה ורווחה או יו"ר הוועדה לביקורת המדינה. אני מניחה שהשאיפות שלו הן גבוהות מאלו".

"מכיוון שהסיכוי שלו להיות ראש ממשלה לא קיים, פחות או יותר, אני מעריכה שהוא יהיה מוכן להיות שר הביטחון או שר החוץ בכל ממשלה שתקום - לרבות ממשלת נתניהו", המשיכה יחימוביץ', "זה דבר שמאוד מדאיג אותי ביחס לגורלו של השמאל הציוני".

תגיות:אהוד ברקבחירות 2019יאיא פינק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה