חדשות בארץ

נתניהו על הביקורת נגדו: "לא מתרשם מתעמולת המומחים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על הביקורת נגדו מצד חברי האופוזיציה בשל מדיניותו מול חמאס: "רבים מהם משיאים לנו עצות שהם בעצמם לא יישמו. הם גם יהיו הראשונים לבקר אותנו אחרי שנצא למבצע צבאי רחב היקף"

נתניהו, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, על הביקורת של אנשי האופוזיציה עליו בשל מדיניותו מול טרור בלוני התבערה בדרום הארץ.

"אני לא מתרשם מהתעמולה של ה'מומחים' למיניהם", אמר נתניהו. "רבים מהם משיאים לנו עצות שהם בעצמם לא יישמו כשהם היו בתפקיד. ושלא נתבלבל, הם גם יהיו הראשונים לבקר אותנו אחרי שנצא למבצע צבאי רחב היקף – דבר שייתכן שניאלץ לעשותו. לכן מה שמנחה אותי זה רק דבר אחד – ביטחון מדינת ישראל".

נתניהו הוסיף כי הוא מבין היטב את מצוקתם של יישובי עוטף עזה: "אנחנו פועלים להקל עליהם ככל הניתן. בשבוע שעבר הפעלנו סנקציות כבדות על חמאס, כולל עצירת הדלקים. אם נצטרך – נפעיל אמצעים קשים בהרבה. את הפעולות הללו אנחנו עושים בעצה אחת עם כל גורמי הביטחון".

ראש הממשלה התייחס בדבריו לוועידה הכלכלית שנערכה בשבוע שעבר במנאמה ולמעצרו על ידי הרשות הפלסטינית של איש עסקים פלסטיני שהשתתף בה. "אני מבקש להשמיע לכם דברים שאמר שר החוץ של בחריין בשבוע שעבר: 'ישראל היא מדינה במזרח התיכון, היא חלק מהמורשת של האזור. לעם היהודי יש מקום בקרבנו. הציבור הישראלי צריך להאמין שיש מדינות באזור שרוצות להשיג שלום ושמעודדות את הפלסטינים לעשות שלום'". נתניהו ציין כי מדובר ב"אמירה חשובה מאוד": "היא תוצאה ישירה של המדיניות שלנו, שהופכת את ישראל לכוח עוצמתי באזור ולכוח עולמי עולה".

"בשעה שאנחנו מתקרבים למדינות ערב, ומנרמלים בהדרגה את היחסים עמן, ובשעה שאנחנו בירכנו על הכנס בבחריין – שנועד בראש ובראשונה להביא לפריחה כלכלית לפלסטינים ולאזור כולו – באותה שעה הפלסטינים תקפו את הכנס בשצף קצף, בניגוד לאינטרס שלהם עצמם", הוסיף ראש הממשלה. "בימים האחרונים הרשות הפלסטינית אף עצרה איש עסקים פלסטיני, אחר כך הם שיחררו אותו בלחץ אמריקני. כל פשעו היה שהשתתף בכנס כלכלי שמטרתו לקדם את הכלכלה הפלסטינית.

"דבר אחד ברור עולה מכל זה – הפלסטינים נחושים להמשיך את הסכסוך בכל מחיר, כולל במחיר של רווחתם של הפלסטינים עצמם. כך לא פועלים מי שרוצים לקדם שלום. אנחנו לעומתם ממשיכים לקדם את הקשרים עם העולם הערבי, כולל היום הזה, וזה משרת את כולם", הבהיר נתניהו.

 

גנץ: "נתניהו ממלא בהליום את בלוני האש של חמאס"

גורם בכיר בישראל אישר שלשום כי ביום חמישי בלילה הושג הסכם רגיעה עם חמאס בתיווך מצרים והאו"ם, וזאת לאחר שבמהלך השבוע שחלף חלה החרפה ניכרת בטרור הבלונים, וכ- 100 שריפות פרצו ברחבי העוטף. לדברי הגורם, "בהמשך לפנייה של האו"ם והמצרים, ישראל תאפשר להחזיר את מרחב הדיג ואת העברת הדלקים, וזאת לאחר התחייבות שחמאס תפסיק את האלימות נגד ישראל. אם חמאס לא יעמוד בהתחייבות – ישראל תחזיר את הסנקציות". מקורות בעזה דיווחו כי מרחב הדיג הוגדל ל- 15 מייל ימיים, וכי ישראל אף התחייבה להחזיר לרצועה 60 סירות דיג שהוחרמו על ידי צה"ל.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שהגיע שלשום לביקור בעוטף עזה, מתח ביקורת נוקבת על ראש הממשלה: "נתניהו ממלא בהליום את בלוני האש של חמאס, וכל פעם מגיעים מחדש עוד בלונים. הסכם הרגיעה שמספרים שחתמו עליו הלילה שוב מוכיח שחמאס הוא שמכתיב את הדברים לנתניהו. ככה לא מייצרים הרתעה, צריך לייצר הרתעה באמצעות תקיפות חזקות. אם אין תגובה חזקה – אין התרעה, ואם אין הרתעה – אין רגיעה".

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שהודיע ביום רביעי האחרון על חזרתו לחיים הפוליטיים ועל הקמת מפלגה חדשה, תקף בחשבון הטוויטר: "שוב כניעה של נתניהו לחמאס. אחרי מאות שריפות, שוב מגיעים לעסקה בעייתית, שאולי ובקושי שווה ימים אחדים. בהיעדר הכרעה על המטרות והדרך, ההרתעה נשחקת, הממשלה הופכת לבת ערובה של החמאס, שברצותו מבעיר את השטח, וברצותו מתעצם. הגיע הזמן למנהיגות עם אומץ לנצח".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף הבוקר בחריפות את נתניהו ושרי הממשלה, וטען כי נכנעו לחמאס. בראיון לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בכאן רשת ב', הגדיר ליברמן את המציאות הביטחונית והפוליטית כ"גן עדן של שוטים". לדבריו, "תושבי עוטף עזה הפכו מאזור עדיפות לאומית לאזור הכחשה לאומית. כל מה שקורה ברצועה זה לא איום על העוטף אלא איום אסטרטגי על מדינת ישראל".

למרות ההסכם שהושג בין ישראל וחמאס, אלפי פלסטינים הגיעו בסוף השבוע לגדר המערכת בין ישראל והרצועה והפרו את הסדר. במקביל, נמשכה הפרחת בלוני התבערה לעבר שטח העוטף. ביום שישי דווח על 14 שריפות שפרצו כתוצאה מבלוני תבערה. אתמול, עם זאת, ניכרה ירידה ניכרת בהיקף טרור הבלונים. על פי נתוני דוברות כבאות והצלה, בעוטף פרצו 2 שריפות שנגרמו כתוצאה מבלוני תבערה.

תגיות:חמאסעוטף עזהבחריין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה