חדשות בארץ

התפרעויות על הגדר ושריפות בעוטף עזה, גל חום קיצוני באירופה

איראן תחצה בקרוב את רף האורניום המועשר, הרשות הפלסטינית עצרה איש עסקים שהשתתף בוועידה בבחריין, והנשיא טראמפ הזמין את מנהיג צפון קוריאה להיפגש עמו בגבול עם דרום קוריאה. כל מה שחשוב לדעת

אא

על אף ההסכם שהושג בין ישראל וחמאס, המשיכו הפלסטינים בסוף השבוע להפריח בלוני תבערה מרצועת עזה לעבר שטח העוטף ולחולל שריפות. על פי נתוני דוברות כבאות והצלה, היום פרצו בעוטף 2 שריפות שנגרמו כתוצאה מבלוני תבערה. אתמול דווח על 14 שריפות שפרצו כתוצאה מבלוני תבערה.

בעקבות טרור הבלונים המתמשך: תושבי עוטף עזה מתכוונים לנקוט בקרוב בצעד חריג וחסר תקדים של פנייה לאו"ם, בתלונה נגד החמאס על הפרת זכויות האדם שלהם. כך דווח הערב בחדשות 12.

כ- 3000 מתפרעים פלסטינים הגיעו אתמול לגדר המערכת בין ישראל והרצועה והפרו את הסדר. כוחות צה"ל הגיבו בירי חי ובאמצעים לפיזור הפגנות בהתאם להוראות הפתיחה באש. ממשרד הבריאות הפלסטיני בעזה נמסר כי 50 איש נפצעו, ביניהם 19 כתוצאה מירי.

במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל שני פלסטינים סמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, ועליהם שני סכינים.  בשעות הבוקר עצרו החיילים שני חשודים נוספים בסמוך לגדר בצפון רצועת עזה. על החשודים נתפסו ארבעה סכינים וקאטרים. החשודים הועברו לחקירה.

כוחות משטרה, ובהם לוחמי מג"ב, עצרו ביממה האחרונה 19 חשודים בהפרות סדר קשות במהלך השבוע בכפר עיסאוויה שבמזרח ירושלים. החשודים זוהו וסומנו במהלך הפעילות ולאורך השבוע כמי שלקחו חלק בהפרות הסדר, שכללו יידוי אבנים ובקבוקי תבערה ושיגור זיקוקים לעבר אזרחים ושוטרים. בכביש 1 הסמוך לכפר נעצרו 3 חשודים, לאחר שבחיפוש שעשו השוטרים ברכבם אותרו בקבוק ובו חומר דליק, רעלה וממצאים נוספים. ביום חמישי האחרון, במהלך פעילות משטרתית בעיסאוויה, החל מחבל רעול פנים בירי זיקוקים בכינון ישיר לעבר הכוח, ממרחק של מטרים ספורים. המחבל, שנעצר בעבר בשל כוונה לבצע פיגוע ירי והשתחרר לאחרונה ממאסר, נורה על ידי אחד הלוחמים ונפצע אנושות. הוא פונה לבית חולים, שם מת מפצעיו.

סלאח אבו מיאלה, איש עסקים פלסטיני המתגורר בחברון, נעצר אמש על ידי אנשי המודיעין של הרשות הפלסטינית, וזאת לאחר ששב מהוועידה הכלכלית שנערכה בבחריין. כך דיווחו מקורות תקשורת פלסטיניים. על פי דיווחים נוספים, הכוחות הפלסטיניים ניסו לעצור אנשי עסקים נוספים שהשתתפו בוועידה, ביניהם תושב חברון אשרף ע'אנם, אך ככל הנראה הם הצליחו להימלט לישראל.

איראן צפויה לחצות בקרוב את מגבלת 300 הק"ג של אורניום מועשר, שהותר לה להחזיק על פי הסכם הגרעין מ- 2015. כך דיווחה היום סוכנות הידיעות האיראנית "פארס", בהסתמך על גורם בכיר במדינה. הגורם, שזהותו לא נמסרה, אמר כי השיחות שנוהלו בווינה בין נציגי המשטר האיראני ונציגי מדינות אירופה שנותרו מחויבות להסכם לא השיגו את התוצאות המקוות מבחינתו של המשטר האיראני, ועל כן איראן נחושה להמשיך בהפחתת המחויבויות שלה להסכם.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר היום כי לדעתו "הפלסטינים רוצים לעשות עסקה". במסיבת עיתונאים, שנערכה בסיומה של פסגת ה- G-20 ביפן, אמר טראמפ כי למרות הסרבנות הפלסטינית, לתוכנית השלום שגיבש הממשל יש עדיין סיכוי להצליח. הוא הוסיף כי אם עסקת המאה תיכשל ובתקופת כהונתו לא יושג הסכם בין ישראל והפלסטינים, לא ניתן יהיה לפתור אי פעם את הסכסוך.  

טראמפ, שיצא מיפן בדרכו לביקור בדרום קוריאה, הזמין את מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, לנצל את שהותו באזור כדי להיפגש עמו. "אחרי כמה פגישות חשובות מאוד, כולל עם נשיא סין שי, אעזוב את יפן לדרום קוריאה", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "בזמן שאהיה שם, אם קים קורא את זה, אפגוש אותו באזור המפורז כדי ללחוץ את ידו ולומר שלום".

נמשך גל החום הקיצוני במרכז ובמערב אירופה: הטמפרטורות במקומות רבים באירופה חצו בסוף השבוע את רף ה- 40 מעלות ושברו שיאים. בדרום צרפת נקבע שיא של 45.9 מעלות. על פי הדיווחים, לפחות 10 בני אדם מצאו את מותם כתוצאה ממזג האוויר הקשה. גל החום האירופי צפוי להימשך עד אמצע השבוע.

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (ראשון) יהיה נאה עד מעונן חלקית. תחול עלייה קלה בטמפרטורות. ביום שני ישרור מזג אוויר דומה.

ביום שלישי יהיה נאה, ולא יחול שינוי ניכר בטמפרטורות. ביום רביעי לא יחול שינוי של ממש במזג האוויר.

תגיות:איראןעוטף עזהרצועת עזהדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה