חדשות בארץ

הדיח את זנדברג: ניצן הורוביץ נבחר ליו"ר מרצ

אתמול בחרה ועידת מרצ את הפובליציסט ואיש התקשורת הפופולרי, ניצן הורוביץ, לתפקיד יו"ר מרצ. וכך, לאחר קדנציה קצרצרה, הודחה זנדברג מכיסאה. הורוביץ עשוי להתמקד בנושאי ליבה בתוך הציבוריות הישראלית, ופחות בשותפות ערבית-יהודית

ניצן הורוביץ, אמש (צילום: גילי יערי, פלאש 90)ניצן הורוביץ, אמש (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

אחרי קדנציה של שנה ורבע בתפקיד יו"ר מרצ, אמש (שישי) הודחה ח"כ תמר זנדברג מכיסאה לטובת הח"כ לשעבר ניצן הורביץ. ברוב ברור של 459 קולות לעומת 389 לזנדברג, בחרו כאלף חברי ועידת מרצ פקדו את הורוביץ ליו"ר המפלגה, לקראת הבחירות הקרובות שייערכו בספטמבר. במקביל, ב-11 ביולי תיערך הצבעה על זהות הרכב הרשימה לכנסת ה-22.

"מרצ ניצחה, השמאל של ישראל ניצח", הכריז הורוביץ לאחר פרסום התוצאות. "המפלגה השורשית והאידיאולוגית שלנו, מפלגת השלום והשוויון, מפלגת האנשים החופשיים, מרימה את הראש והולכת לניצחון בספטמבר". בנאומו, הודה הורוביץ לזנדברג ואמר: "היא הובילה את המפלגה בתקופה לא פשוטה, וניהלה קמפיין אידיאולוגי עד לשנייה האחרונה. כולנו חייבים עכשיו להניח את היריבות הזאת בצד, לשלב ידיים ולהתקדם הלאה ביחד".

"בבחירות הקרובות ניצב לפנינו אתגר מיוחד", הוסיף הורוביץ וקרא לאיחוד במחנה השמאל: "יש הזדמנות להחזיר את התקווה. אני קורא למפלגות בשמאל - מרצ נכונה להדברות ושיתופי פעולה על סמך ערכינו, שהם עתידה של מדינת ישראל. יש לנו אחריות היסטורית לייצר פה שמאל גדול, חזק, שיכול להיות חלק מממשלה הגונה. אם נידרש לכך נהיה אופוזיציה לוחמת וניתן להם פייט שלא יישכחו".

בעוד קרא לאיחוד בשמאל, תקף הורוביץ את מפלגת כחול לבן וכינה אותה "בועת סבון" ו-"35 מנדטים חסרי מעש וחסרי תוחלת". היו"ר החדש הוסיף: "אני קורא מכאן לכל האנשים שבבחירות האחרונות עזבו אותנו לטובת כחול לבן, בואו הביתה, חיזרו אלינו. הצבעתם לכחול לבן, הצבעה אסטרטגית, רציתם החלפת שלטון אבל רק מי שמצביע עם הלב מנצח".

בכחול לבן לא נשארו חייבים, ומיהרו לתקוף את הורוביץ: "אנחנו בהחלט הגורם היחיד שיכול לנקות את הפוליטיקה הישראלית ולהביא להחלפת שלטון נתניהו". במטה כחול לבן הוסיפו כי "ההתנשאות כלפי יותר ממיליון ישראלים שהצביעו לכחול לבן לפני חודשיים וחצי אינה מתכון להצלחה".

לאחר שהדיח אותה מכיסאה, בירכה  זנדברג את הורוביץ, ושלחה "ברכות והצלחה". בחשבון הטוויטר שלה הוסיפה כי "מרצ היא השמאל של ישראל, ואני כאן כדי להילחם על העתיד של המדינה שלנו. נמשיך להוביל ולפרוץ דרך. בדרך יש הפסדים וניצחונות, וזה אחד הלילות האלה". במקביל, הודיעה זנדברג על התמודדותה בפריימריז לרשימה לכנסת.

בחירתו של הורוביץ ליו"ר מרצ התאפשרה הודות לכך שהוא נמנה על "מחנה האדומים" של ח"כ אילן גילאון, שהודיע על תמיכתו. הערכות הן כי בחירתו עשויה להגדיל את החיבור של המפלגה עם העבודה ומפלגתו של ברק, זאת לנוכח האסטרטגיה שנוקט הורוביץ שמתמקדת בנושאים החברתיים של הציבוריות הישראלית, ולא בנושאים המדיניים, בשונה מקודמתו שקראה לשותפות יהודית-ערבית, ובכך הביאה להישג של מנדט מהציבור הערבי בבחירות האחרונות.

בעקבות כך, בתקופת טרום הפריימריז, הזהיר חבר הכנסת עיסאווי פריג', חבר מחנה זנדברג, כי הדחתה של זנדברג עשויה לפגוע בכוחה האלקטורלי של מרצ בקרב הציבור הערבי. "אם הורוביץ ייבחר, מרצ אומרת שלום לקול הערבי", טען פריג'. "גם בגלל האפשרות שהוא מקדם לחיבור לאהוד ברק, שהוא סדין אדום אצל המצביעים הערבים. ניצן גם לא חי את החברה הערבית, הוא לא מחובר".

הורוביץ, כאמור, נוקט בעמדה שיש לשקם בעיקר את מחנה השמאל כולו, ולהתמקד בתחומי צדק חברתי ונושאי דת-מדינה. "מרצ תחבור לכל מי שקרוב אלינו על בסיס העקרונות והדעות שלנו", אמר הורוביץ.

תגיות:מרצתמר זנדברגניצן הורוביץבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה