הידברות לנוער

הידברות לנוער: בואו נדבר על זה - יום ההולדת שלנו!

נכון אם שביום ההולדת שלנו אנחנו אלו שרגילים לקבל ברכות ומתנות, אבל זה לא אומר שביום הזה אנחנו לא יכולים לפנות לחברים ומשפחה ולברך אותם בחזרה בכל מה שנרצה

  • כ"ד סיון התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

איפה, איפה, איפה העוגה?! הנה הוא מגיע, ממש מעבר לפינה, יום ההולדת שלנו. אין כמוהו ודומה לו בכל השנה כולה! יום חג פרטי משלנו! יום שתשומת הלב של חברים ומשפחה נמצאת סביבנו, ואנו זוכים להרגיש באור המיוחד של האהבה וההערכה בלבנו. מובן שאנו לא שוכחים את המתנות, ועוגת שוקולד-קצפת-וניל (כל אחד והטעם שלו, בסדר?) שבאה לה עם שירה גדולה, ואם אתם בני מזל - אז גם כמה מקלות זיקוקים מעל. ללא ספק, יום חג פרטי משלנו!

אבל רגע לפני שניגשים לפרוסת העוגה ולמתנות המנצנצות, בואו נסתכל על היום הזה ממבט קצת שונה, רוחני יותר. ליום ההולדת שלנו יש משמעות ענקית וגדולה בעבורנו, היום בו אנו חוגגים את מציאות חיינו על פני האדמה, היום בו החליט הקב"ה שהעולם לא יכול להסתדר בלעדינו! נשמע לכם מוגזם? אז תרשו לי להפתיע אתכם. כל יהודי ויהודי צריך לומר על עצמו, בייחוד ביום הולדתו – "בִּשְׁבִילִי נִבְרָא הָעוֹלָם" (סנהדרין ד', ה') למה ברא הקב"ה את העולם? רק בשבילך, כן – כן!, כל העולם הזה כולל כל הבריאה – הטבע, הארץ, השמחה, האוכל שבצלחת, החומרים שמהם מורכבים בגדינו, ולא צריך להרחיב, פשוט ה-כ-ל בשביל כל אחד ואחד מאיתנו באופן נפרד, באהבה ללא תנאי רק בשבילך. אבל בואו לא נסחף, זה לא אומר שאפשר לקחת מהחנות כל דבר שנרצה, כן? אבל חוץ מכל הדברים הטובים שזכינו להם בעולם הזה, אנו צריכים לדעת, שאם בשבילנו נברא העולם – אז גם עלינו מוטל לתקן אותו, לבנות אותו, לשמור עליו, לאהוב אותו, לגרום לעולם הזה שלנו להיות מקום טוב יותר בשבילנו ובשביל האוהבים שלנו. ביום הזה המתנות והעוגה הם לא הכי חשובים, את היום הזה ננצל בשביל דברים חשובים לא פחות, כמו:

תפילה – ניקח לעצמנו זמן איכות עם הקב"ה, אבא'לה שבשמיים, לדבר ולהציף את המאורעות של השנה החולפת, הדברים הטובים שהיו, הטובים פחות, התקוות והציפיות לשנה הבאה, הרצונות שיתממשו להן במהלך השנה ואלו שאינן, האיחולים שאני רוצה לאחל לעצמי שיתממשו, הכוחות והאתגרים הבאים לקראתי בשנה הבאה. ובעיקר, לבקש להיות מוצף בהמון אהבה שתיתן כוח להמשיך בדרך.

הוקרה – אז נכון אם שביום ההולדת שלנו אנחנו אלו שרגילים לקבל ברכות ומתנות, אבל זה לא אומר שביום הזה אנחנו לא יכולים לפנות לחברים ומשפחה ולברך אותם בחזרה בכל מה שנרצה. ביום שהקב"ה ברא אותנו יש לנו יכולת לברך ולתת באהבה וברצון טוב את הלב שלנו למי שעשה לנו את השנה החולפת בצורה הכי טובה שיש.

קבלות – עלינו להאמין שבכל יום שבא, אנחנו מקבלים כוחות מחודשים וחיות חדשה לעבודתו יתברך. על אחת כמה וכמה ביום ההולדת שלנו, יום שבו הקב"ה ברא אותנו לפני מספר שנים, נשתדל לקבל על עצמנו קבלות טובות לקראת השנה הבאה עלינו לטובה, כאלה שייבנו אותנו ברוחניות, כמו לימוד תורה, תפילה, מצוות וחסד, וגם בגשמיות - כמו להיות אחראיים יותר על הכסף שה' נתן ברשותנו, או לדעת להעריך יותר את מה שכבר יש לנו בידיים, דברים שיעזרו לנו להתפתח ולגלות את הכוח הפנימי שבתוכנו יותר מאשר בשנה החולפת, לקבל על עצמנו להיות קרובים לה' יתברך יותר. לקבל על עצמנו להיות קרובים לעצמנו ולממש את החלומות שלנו.

צדקה – ניתן סכום כסף מסוים להצלחתנו ברוחניות וגשמיות לבית הכנסת הקרוב, לקופת צדקה מוכרת או לישיבות הקדושות שלידנו.

ביום הזה נרשה לעצמנו לחייך לעצמנו במראה, ללכת ככה סתם ברחוב עם חיוך גדול (גם אם הוא נראה קצת טיפשי) ולהודות על הכאן ועכשיו. לא על מה שלא קבלנו ברשימת המתנות ולא על חתיכות העוגה האבודות שלא נשארו גם למחר. החגיגה והשמחה האמיתית קוראת כאן ועכשיו בליבנו, בסביבתנו, במלוא העוצמה.
אני מקווה שלאף אחד זה לא קרה, אבל אם חס ושלום שכחו שיש לנו יום הולדת, וגם למי שזכרו, צריך לדעת שביום הזה הקב"ה חוגג איתנו, והוא הראשון לברך אותנו, לאהוב וללוות אותנו בשנה הבאה ובכל ימי חיינו על פני האדמה, יותר מההורים, יותר מהחברים ויותר מהכול, ה' יתברך, אבא'לה שבשמיים.
 

ובנימה אישית:
אז כן... השבוע חל יום הולדתי, וממש כמו שאמרנו, יום ההולדת זה יום מיוחד שבו יש לנו הזדמנות להכיר ולהוקיר תודה לאלה שסובבים אותנו. אז בכל הכוח! ברצוני להודות מקרב לב לעורך הראשי והיקר שלנו, דודו כהן, שנותן לי את הבמה לכתוב כאן ולזכות באהבה ללא תנאי את הגולשים היקרים שקוראים מדי שבוע את הטור. אין ספק שדודו שלנו הוא שליח ה' מבורך. תודה גדולה לדבי רייכמן על העריכה ותשומת הלב המיוחדת, שתמיד מאשרת שהכול בסדר. וכמובן, איך לא, לכל צוות הידברות היקר והמסור על כל תחומיו, שעושים עבודת קודש כדי שכולנו נוכל ליהנות מתוכן יהודי אמיתי, אותנטי וייחודי, שרק צוות הידברות יודע ליצור ולהפעיל. הידברות היא מתנה גדולה בפני עצמה בכל יום ביומו! אני מודה לקב"ה על היכולת לתת מעצמי למען עם ישראל. תודה רבה!

 

תגיות:יום הולדתהידברות לנוער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה