חדשות בארץ

טרור הבלונים: עשרות שריפות בעוטף עזה מתחילת השבוע

משעות הבוקר פרצו לפחות 17 שריפות ברחבי עוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו משטח הרצועה. שני בלוני תבערה נחתו סמוך לבתים, אך בחסדי שמיים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני: "ההפקרות המתמשכת מול המציאות הביטחונית מכרסמת בחוסן התושבים"

(צילום: דוברות כבאות והצלה, מחוז דרום)(צילום: דוברות כבאות והצלה, מחוז דרום)
אא

שגרת שריפות בעוטף עזה: נמשכת מגמת ההסלמה בטרור הבלונים הפלסטיני בדרום הארץ. על פי נתוני שירותי הכבאות וההצלה, משעות הבוקר פרצו בעוטף עזה לפחות 17 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה ששיגרו הפלסטינים מהרצועה. על כל השריפות הושגה שליטה מהירה בתוך דקות, פרט לשריפה בתחום המועצה האזורית שער הנגב, בה עבדו צוותים רבים עד להשגת שליטה. לפנות ערב פרצה שריפה גדולה במגרש גרוטאות בסמוך למושב שובה שבתחומי המועצה האזורית שדות נגב. צוותי הכיבוי שפעלו במקום הצליחו להשיג בה שליטה מלאה. אתמול נרשמו ברחבי העוטף 19 שריפות, ושלשום פרצו 20 שריפות כתוצאה מטרור הבלונים. מתחילת השבוע נרשמו למעלה מ- 80 שריפות.

אחר הצהריים נחת בלון תבערה בפתחו של בית פרטי בתוך יישוב במועצה האזורית אשכול. בחסדי שמיים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בשעות הבוקר נחת בלון תבערה בין שני בתים באחד מהקיבוצים במועצה האזורית שער הנגב. הבלון כובה במהירות על ידי התושבים, וגם במקרה זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כזכור, ביום שני נחת בלון תבערה בגן ילדים במועצה האזורית שדות נגב. בחסדי שמיים, האירוע החמור התרחש מספר דקות לאחר שהילדים עזבו את הגן. לא היו נפגעים ולא דווח על נזק.

קצב הפרחת בלוני התבערה לעבר שטח ישראל גבר במהלך השבועות האחרונים, וגם לאחר שהכסף הקטארי הועבר לרצועה לא חלה רגיעה בטרור ההצתות. בתגובה הודיעה שלשום היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים על הפסקת העברת הדלקים לתחנת הכוח ברצועת עזה דרך מעבר כרם שלום, וזאת עד להודעה חדשה. סגן מנהיג חמאס בעזה, ח'ליל אל-חיה, הזהיר מפני "השלכות חמורות" שיהיו לצעדיה של ישראל. בראיון לסוכנות הידיעות העזתית "שיהאב" הטיל אל-חיה את האחריות להידרדרות במצב על ישראל ואמר כי עליה להיזהר "שלא לייצא את משבריה הפנימיים" אל העם הפלסטיני.

שריפה בנתיב העשרה, היום (צילום: קובי סופר, רשות הטבע והגנים)

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, שלח היום הודעה לתושבי המועצה, בה נכתב: "מבחינת מדינת ישראל טרור הבלונים אינו מהווה איום אסטרטגי ולכן המדיניות היא הכלת האירועים. הבהרתי השבוע שהמדיניות הזו מביאה את טרור הבלונים אל סף ביתנו, ושההפקרות המתמשכת מול המציאות הביטחונית היא המכרסמת בחוסן התושבים".

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אופיר ליבשטיין, אמר כי "מדיניות ההכלה, שעבדה בשנים האחרונות, נכשלה במהלך השנה האחרונה". בראיון לכאן חדשות אמר ליבשטיין: "הפסקנו לספור את השריפות. ראש הממשלה ושר הביטחון צריך לשנות את המדיניות ולקבל החלטות משמעותיות".

בתוך כך, העיתון "אל-קודס" היוצא לאור במזרח ירושלים דיווח הבוקר על קיפאון במאמצים המצריים להשגת רגיעה בין ישראל וחמאס. המשלחת הביטחונית המצרית הייתה אמורה להגיע שלשום לרצועה, אך הביקור נדחה ובשלב זה לא ידוע מתי הוא יתבצע. בחמאס דורשים מהמצרים ללחוץ על ישראל להרחיב את מרחב הדיג ל- 15 מייל ימיים ולחזור בה מהפסקת הכנסת הדלקים לרצועה, ישראל מצדה דורשת כי הפלסטינים יפסיקו את טרור בלוני התבערה ואת הניסיונות לחבל בגדר המערכת ולחדור לשטחה.

(עודכן: 19:26)

תגיות:חמאסעוטף עזהבלוני תבערה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה