חדשות בעולם

זריף: הסנקציות האמריקניות נגד חמינאי – עלבון לאומה האיראנית

בתגובה להודעתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על הטלת סנקציות נגד מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, כי מדובר ב"עלבון נוסף לכל האומה האיראנית". יו"ר הפרלמנט האיראני, עלי לריג'אני, איים כי הפרה אמריקנית נוספת של גבולות ארצו תיענה ב"תגובה חזקה יותר"

זריף, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)זריף, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, התייחס אתמול (רביעי) לסנקציות החדשות שהטילה השבוע ארצות הברית על מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, ועל המעגל הקרוב אליו. בראיון לכתב CNN אמר זריף כי הפעולות בהן נקטה ארצות הברית בשבועות האחרונים היו "פרובוקטיביות". לדבריו, "הטלת הסנקציות על ההנהגה האיראנית הייתה עלבון נוסף שהטיחה ארצות הברית בכל האומה האיראנית".

בהתייחסו לאיום שהשמיע נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להגיב "בכוח רב ומכריע" נגד כל מתקפה איראנית על יעדים אמריקניים, ולהכריע את איראן עד כדי "מחיקה", אמר זריף: "הצהרה זו מעידה שכוונותיה של ארצות הברית בוודאי שאינן חוקיות. ארצות הברית אינה בעמדה למחוק את איראן. אין להם את היכולת לעשות זאת, אלא אם כן ישתמשו בנשק אסור לשימוש".

"העם האיראני נכון להתנגד לכל תוקפנות, אבל איננו מחפשים מלחמה ועימות", הוסיף זריף. "אני חושב שהנשיא טראמפ צריך לזכור שאנחנו לא חיים במאה ה- 18. יש אמנת או"ם, ואיומים במלחמה אינם חוקיים".

יו"ר הפרלמנט האיראני, עלי לריג'אני, איים אמש כי כל חדירה אמריקנית נוספת לגבולות איראן תיענה ב"תגובה חזקה יותר". כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים". לריג'אני אמר כי "הפלת המל"ט האמריקני הייתה מבחינתם התנסות טובה בכדי להימנע מתוקפנות נגד גבולותינו. תגובת איראן תהיה חזקה יותר אם הם יחזרו על הטעות שבהפרת גבולותינו".

בראיון אתמול לרשת "פוקס", אמר טראמפ כי אינו מעוניין בהסלמה צבאית, אך אם תיפתח מלחמה – היא תהיה מהירה, ולא יהיה צורך בפלישה קרקעית לשטח איראן: "אני מקווה שלא יהיה עימות צבאי, אבל אנחנו בעמדה מאוד חזקה אם משהו יקרה. אני לא מדבר על מגפיים על הקרקע. אני רק אומר שאם משהו יקרה, הוא לא יימשך זמן רב". דבריו של טראמפ באו לאחר שיום קודם לכן הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "כל מתקפה של איראן על יעדים אמריקניים תיענה בכוח רב ומכריע. באזורים מסוימים, הכרעה פירושה יהיה מחיקה".

מוקדם יותר תקף מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, את ארצות הברית, ואמר כי הצעתו של ממשל טראמפ למשא ומתן הינה "הונאה". בנאום שנשא בטהראן בפני אנשי הרשות השופטת, אמר חמינאי: "משא ומתן הוא הדרך שלהם לרמות כדי להשיג את רצונם. אם אתם מחזיקים ברובה – הם לא מעיזים להתקרב. אז הם אומרים 'הניחו את הרובה כדי שנוכל לפגוע בכם'. זו הכוונה שלהם במשא ומתן".

"ארצות הברית – המשטר האכזר ביותר שהוא המקור למלחמות ולסכסוכים – הטיחה האשמות באומה האיראנית והעליבה אותה. האומה האיראנית לא תמחל על עלבונות אלו. הסנקציות המדכאות פגעו שלא בצדק באיראנים, אבל הם לא נחלשו ויישארו חזקים", הוסיף חמינאי.

"ב- 40 השנים האחרונות, האומה האיראנית השיגה תהילה, ריבונות וכבוד במובן האמיתי של המלה", טען מנהיג הרפובליקה האסלאמית של איראן. "היא רוצה כבוד, עצמאות וקידמה. זו הסיבה שהלחצים של האויבים האכזריים אינם משפיעים על האיראנים. כאשר ארצות הברית נכשלה בהשגת מטרותיה באמצעות לחץ, הם קוראים לנו: 'בואו למשא ומתן כדי להשיג קידמה'. אנחנו אכן מתקדמים, אבל בלעדיכם. בתקופה הפהלווית [תקופת המלוכה, שקדמה למהפכה האסלאמית ב- 1979] אתם שלטתם על הכל – ואיראן נסוגה כל יום לאחור. אתם הסיבה לפיגורה אז של האומה האיראנית".

תגיות:איראןארצות הבריתמוחמד ג'וואד זריף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה