חדשות בארץ

האם רוסיה אחראית לשיבושי ה- GPS בנתב"ג?

על פי הדיווח בגלי צה"ל, פעילות רוסית באזור גורמת לשיבושים בשבועות האחרונים במערכות הניווט הלווייני של מטוסים הנוחתים בנתב"ג. גורמים רוסיים הגיבו: "מדובר בפייק ניוז"

נתב"ג (צילום: פלאש 90)נתב"ג (צילום: פלאש 90)
אא

רוסיה היא העומדת מאחורי השיבושים במערכות ה- GPS של מטוסים הנוחתים בנתב"ג. כך חשף הבוקר (חמישי) אליאב בטיטו בגלי צה"ל.

על פי הדיווח, המסתמך על גורמים בישראל הבקיאים בפרטים, ההפרעות לקליטת מערכות הניווט הלווייני, המורגשות בשלושת השבועות האחרונים במטוסים העושים את דרכם לנחיתה בנתב"ג, נובעות מפעילות רוסית באזור. עוד נחשף, כי נציג ביטחוני ישראלי בכיר יצא בימים האחרונים לאירופה, על מנת להיפגש עם גורמים אמריקניים ולדון עמם בדרכים לפתור את הבעיה. בחדשות 13 דווח כי על פי ההערכות לא מדובר במתקפת סייבר מכוונת נגד ישראל, אלא בתוצר לוואי של פעילות לוחמה אלקטרונית רוסית באזור הים התיכון. בישראל לא מפנים באופן רשמי אצבע מאשימה כלפי רוסיה, ומתקיימים עמה מגעים בערוצים הדיפלומטיים בכל הנוגע לסוגיה.

התקלה עליה דיווחו טייסים רבים בתקופה האחרונה באה לידי ביטוי באובדן קליטת אות ה- GPS בכניסה למרחב האווירי באזור נתב"ג. השיבושים גורמים להופעת התראות רבות במערכות המיקום של המטוסים, עובדה המקשה על הטייסים את הליכי הכניסה לנחיתה. איגוד הטייסים הבינלאומי פרסם אתמול אזהרה, לפיה "על צוותי הטיסה להיות מודעים לסכנה האפשרית, להימנע מהסחות דעת ולתכנן חלופות בהתאם לצורך".

מרשות שדות התעופה נמסר כי "בעקבות ההפרעות בוצעו שינויים בחלק מתהליכי הכניסה לנחיתה, והוא נעשה באמצעי הבטוח והמקצועי אשר בשימוש יומי יומי בשדות תעופה בעולם (הליך ה- ILS) ובישראל בפרט. ההפרעות מורגשות רק על ידי המטוסים באוויר ולא על ידי הסנסורים בקרקע. ההשפעה משמעותית בכל הקשור בתפעול המטוס ברמת הקוקפיט, ובחלקה גם לניהול התעבורה האווירית". בהודעה הודגש כי "פקחי נמל התעופה בן גוריון מבצעים כל העת ליווי מלא של המטוסים הממריאים והנוחתים, ובשום שלב לא היה אירוע בטיחותי הנוגע להפרעת ה- GPS בהקשר דיוק הניווט ונתיבי הטיסה".

גורמים רוסיים מיהרו להכחיש ומסרו כי "מדובר בפייק ניוז. איננו יכולים להתייחס לזה ברצינות".

תגיות:רוסיהGPSנתב"ג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה