חדשות בארץ

סקר חדשות 13: חזרתו של אהוד ברק – ניצחון לגוש השמאל

לפי הסקר של קמיל פוקס, גוש הימין ללא מפלגתו של אביגדור ליברמן, מקבל 52 מנדטים. במקביל, מפלגתו של ברק מצליחה לשאוב מנדטים, בין השאר, להזיז קולות ימין מהליכוד ומישראל ביתנו

ברק ונתניהו ב-2013 (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)ברק ונתניהו ב-2013 (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

סקר ראשון שנערך שעות לאחר הודעתו הערב (רביעי) של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, על חזרתו לזירה הפוליטית, מלמד כי הודות לברק, גוש המרכז-שמאל מנצח את הבחירות וגורף 61 מנדטים. לפי הסקר, שנערך על ידי פרופ' קמיל פוקס, גוש הימין, ללא הצטרפותה של ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, יזכה רק ל-52 מנדטים. מפלגת הליכוד יורדת בכוחה וזוכה, למרות המיזוג עם מפלגת כולנו, ל-32 מנדטים – כאשר במקביל גם כחול לבן נחלשת ומשתווה לליכוד עם 32 מנדטים.

רשימה ערבית משותפת בראשות איימן עודה מתחזקת קמעה ל-12 מנדטים, ישראל ביתנו – 7, ש"ס – 6, יהדות התורה – 6, מפלגתו של ברק – 6, מרצ – 6, העבודה – 5, איחוד מפלגות הימין – 4, הימין החדש – 4 מנדטים.

בהמשך למהלך שמקדם הליכוד לביטול הבחירות, מתוצאות הסקר עולה כי כמחצית מהציבור (48%) תומך בביטול הבחירות והליכה לממשלה מאוחדת, זאת לעומת 35% מהציבור שמתנגדים.

מוקדם יותר היום דווח בחדשות 12 כי הסיבה להחלטה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לחתור לביטול הבחירות ולהקמת ממשלת אחדות, נובעים ככל הנראה, מסקר שהראה באופן חד משמעי כי רוב הישראלים (69%) מעוניינים בהקמת ממשלת אחדות.

לפי הדיווח, הסקר, שנערך לפני כשבועיים על ידי רפי סמית עבור הליכוד, הוא הגורם שהוביל ליצירת היוזמה לביטול הבחירות. לא זו אף זו, לפי הסקר, 78% ממצביעי הליכוד בבחירות האחרונות תמכו ביוזמה, ו-70% ממצביעי כחול לבן. רק 22% ממצביעי שתי המפלגות התנגדו לרעיון.

עם זאת, במסיבת עיתונאים שכינס בצהריים, אמר יו"ר כחול לבן בני גנץ כי אין כל סבירות שיצטרף לממשלת אחדות ברוטציה עם נתניהו. "אני כאן היום - לא משתמש במתווכים, מקורבים או שמועות - ואומר בקולי: אם הייתה אופציה חוקית לביטול הבחירות, והיה ניתן להקים ממשלת אחדות ללא נתניהו, היינו שוקלים זאת ברצינות", אמר, "סיעת כחול לבן הצביעה נגד פיזור הכנסת, אך כעת המציאות היא קשה אך פשוטה: ב-17 בספטמבר יתקיימו בחירות שנכפו על ידי נתניהו. אנחנו ערוכים, ואנחנו ננצח".

גם ראש הממשלה הכחיש את הדיווח, ואמר: "אני מכבד ומעריך את יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין. היוזמה שלו מבקשת למנוע סיבוב נוסף של בחירות בישראל. יושב ראש הכנסת ביקש שניפגש בימים הקרובים - ואעשה זאת. כל השאר - ספינים". נתניהו הוסיף כי "בשום שלב לא הוצעה רוטציה (ליו"ר כחול לבן בני גנץ – א"פ). עד לרגע זה אין קשר בין הליכוד לכחול לבן ואין לי שום כוונה לוותר על שותפיי הטבעיים לממשלת הימין".

יש לציין כי לצד ההכחשות של ראש הממשלה, שורת בכירים בליכוד, אישרו את הדיווח. בריאיון שהעניקה השרה גילה גמליאל לגלי צה"ל, אמרה כי היא הבינה "שהוצעה לגנץ רוטציה על ראשות הממשלה". לדברי גורם בכיר אחר, "יש פער עצום בין דיבורים למעשים. נמשיך לבדוק את ההיתכנות".

תגיות:אהוד ברקבחירות 2019סקר בחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה