חדשות בארץ

"יש אדם אחד שבסמכותו לעצור הכול, ושמו מנדלבליט"

על רקע הביקורת של בני גנץ על חזרתו של ברק לחיים הפוליטיים, הבהיר ברק כי הוא לא פוסל את מפלגת כחול לבן. ברק: "מי שיצטרך להנהיג זה מי שיביא את התוצאה הכי טובה. אני לא מוכרח להנהיג"

ברק בהודעתו, הערב (צילום: פלאש 90)ברק בהודעתו, הערב (צילום: פלאש 90)
אא

לאחר עשרות שנים בפוליטיקה, בהם הספיק לכהן כראש ממשלה הקצר ביותר בהיסטוריה הישראלית, ובהמשך אף לפרוש מהחיים הפוליטיים, הערב (רביעי), כשהוא בן 77, הודיע אהוד ברק על חזרתו לזירה והקמתה של מפלגה חדשה. בריאיון ראשון שהעניק הערב לחדשות 12, אמר ברק כי אין תרחיש שיצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו, וכי יפעל לאיחוד מחנה המרכז-שמאל.

"אני לא מציל את המחנה, אני בא לאחד את המחנה, מה שלא הצלחנו לעשות פעם קודמת", אמר ראש הממשלה לשעבר בהתייחס לסיבה להודעת החזרה שלו. "מי שיצטרך להנהיג זה מי שיביא את התוצאה הכי טובה. אני לא מוכרח להנהיג".

 יחד עם דברי השבח שחלק להתנהלותו של יו"ר כחול לבן בני גנץ בבחירות האחרונות, בהן הגיע להישג של 35 מנדטים, ברק ביקר את האופן שבו התייחס לקמפיין לכבישת ראשות הממשלה, כאשר שם דגש, לטענתו, לגודל המפלגה ולא לגודל גוש השמאל. "הקמפיין של כחול לבן נעדר מיקוד אנרגיות ורעב לנצח דבר הכרחי לניצחון בחירות", טען ברק. "אנחנו יוצאים להפסיק את הברית הבלתי קדושה בין ראש הראשות המבצעת שככל הנראה מושחת, וחבורה שרוצים לרסק את המערכת המשפט. לא ייתכן שבפעם השנייה החשוד מנסה לכפות על הרשות המחוקקת להתפזר מרצונה ואז לבטל את זה".

למרות היחסים העכורים בינו לבין גבי אשכנזי, שכיהן כרמטכ"ל בתקופת כהונתו של ברק כשר הביטחון, הבהיר ברק כי אשכנזי הינו גורם לגיטימי מבחינתו. "אני לא חוזר באמירות שלי מהעבר", אמר.

ברק תקף בחריפות את התנהגותו הכושלת, לדבריו, של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בכך שלא ממהר להעמיד לדין את נתניהו. "צריך שהציבור האזרחי יביא לכך שתתרומם תנועה שתפסיק את הקרקס הזה. יש אדם אחד שבסמכותו לעצור הכול, ושמו מנדלבליט. הוא לא עושה את זה ולנגד עינינו מתרחשת פוץ' פוליטי", אמר.

לדברי ברק, חזרתו חיונית לנוכח ההתפתחות בזירה האיראנית. "יהיה יותר טוב אם אהיה ליד השולחן, אבל לא זה העיקר", הבהיר. "ברור שלא אהיה עם נתניהו. אני חושב שמה שקורה עם כחול לבן, שאומרים שאולי יישבו אתו, זה לא תקין. אנחנו לא רוצים להחליף את נתניהו בסער או כץ. הם מתים להיפטר מנתניהו אבל אף אחד לא רוצה לנעוץ את הסכין בגב. אנחנו נמנע בזבוז אנרגיות בתוך הגוש שלנו".

בשנים 2004–2006, כאשר כיהן כחבר בממשלה, קיבל ברק כ-2 מיליון דולר מקרן וקסנר. כאשר נדרשו לעניין, סירבו הקרן וברק לתת פרטים בעניין מהות העבודה. הערב, כאשר נדרש להתייחס לכך, ברק חזר על טענתו כי הוא עסק "בייעוץ אסטרטגי במחקר". לדבריו, "בהבדל עצום מנתניהו, שם מצאו ראיות של עבירות פליליות, כאזרח על כל פרוטה שהשתכרתי שילמתי מס. קיבלתי כספים תמורת עבודתי בשורת תחומים. הכול מדווח. הכול במגירה של מבקר המדינה ויו"ר הכנסת".

תגיות:בני גנץאהוד ברקאביחי מנדלבליטבחירות 2019גבי אשכנזי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה