חדשות בעולם

שגריר איראן באו"ם: "כל העולם יישא בתוצאות קריסת ההסכם"

לצד החרפת ההסלמה הרטורית בין בטהראן לוושינגטון, שגריר טהראן באו"ם עולה למתקפה נגד מדינות אירופה, ומזהיר אותן כי הן עשויות לשאת באחריות לאי-שימור הסכם הגרעין. שגריר האיחוד האירופי לאו"ם: "ההסכם כבר עובד ומספק את המטרות שלו"

השגריר האיראני באו"ם (צילום: שאטרסטוק)השגריר האיראני באו"ם (צילום: שאטרסטוק)
אא

בעוד הממשל בטהראן מאוחד במיקוד האיומים על הממשל האמריקני, שגריר איראן באו"ם, מאג'ד רוואנצ'י, שיגר הערב (רביעי) איום על הקהילה הבינלאומית, והזהיר כי על העולם לסייע להצלת הסכם הגרעין: "כלל הקהילה הבינלאומית צריכה לקחת על עצמה אחריות מלאה על כל ההשלכות האפשריות לביטולה".

במהלך נאומו מעל בימת מועצת הביטחון של האו"ם, תקף את התנהלותו של ממשל טראמפ ואמר כי אין אפשרות להתייחס בכובד ראש להצעות המשא ומתן של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. השגריר טען כי אין מקום לפתוח בשיחות שלום ללא שארצות הברית תסיר את ה"סנקציות הלא חוקיות" נגד טהראן. לאחר שהחלה בשורת צעדים לצמצום התחייבויותיה בהסכם הגרעין של 2015, הודיע השגריר כי ארצו עשויה לפרוש לחלוטין מההסכם, זאת מאחר ו"איראן לבדה לא יכולה, לא מוכנה ולא תיקח על עצמה את כל העול כדי לשמר את ההסכם מ 2015".

בתגובה לדבריו של השגריר האיראני, אמרה נציבת האו"ם לענייני מדיניות, רוסמריה דיקארלו, כי "מזכ"ל האו"ם מודאג מההתפתחויות האחרונות, והוא מצטער על כך שארצות הברית החליטה באחרונה שלא לאפשר ויתורים בנוגע לסחר הנפט עם איראן". בכך, התייחס הנציבה להודעת הממשל המפסיקה את הענקת הפטור למדינות שסוחרות עם טהראן, בהן יפן.

"המזכ"ל גם מצטער על ההכרזה כי איראן עלולה להתעלם מהמגבלות על העשרת מאגרי האורניום שנקבעו תחת ההסכם מול המעצמות ה-JCPOA", אמרה דיקארלו. "מזכ"ל האו"ם מעודד את אירן להמשיך בביצוע כל התחייבויותיה בתחום הגרעיני למרות האתגרים הניצבים בפניה".

שגריר האיחוד האירופי לאו"ם אמר בתגובה: "היום אנחנו עשויים להיות בצומת קריטי לגבי עתיד הסכם הגרעין של JCPOA, אך יש לזכור כי ההסכם כבר עובד ומספק את המטרות שלו". שגריר האיחוד הבהיר את עמדת האיחוד האירופי כי אין חלופה אמינה להסכם הגרעין.

מוקדם יותר היום אמר טראמפ כי הוא אינו מעוניין בהסלמה צבאית, אך אם זו תיפתח – היא תהיה מהירה, ולא יהיה צורך בפלישה קרקעית לשטח איראן. "אני מקווה שלא יהיה עימות צבאי, אבל אנחנו בעמדה מאוד חזקה אם משהו יקרה. אני לא מדבר על מגפיים על הקרקע. אני רק אומר שאם משהו יקרה, הוא לא יימשך זמן רב", אמר בריאיון לרשת פוקס ניוז.

תגיות:איראןאו"םמועצת הביטחוןהסכם הגרעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה