חדשות בארץ

נדחתה בקשתה של זנדברג להפסקת המימון למכינה בעלי

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דחתה את בקשתה של יו"ר מרצ לשלול את המימון הממשלתי למכינה בעלי, זאת לאחר שרבניה התבטאו באופן שנוי-במחלוקת. זילבר: "האמירות מוגנות בחופש הביטוי, שכידוע חלה גם על ביטויים מקוממים"

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, דחתה היום (רביעי) את בקשתה של יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, להפסקת מימון המכינה הקדם-צבאית "בני דוד" שבעלי, בנימוק כי התבטאויות הרבנים הינן חוסות תחת חופש הביטוי.

כזכור, בעקבות התבטאויות שנויות-במחלוקת של רבנים במכינה, הרב אליעזר קשתיאל, הרב יגאל לוינשטיין, הרב יוסף קלנר והרב אלי סדן, פנתה זנדברג למשרד החינוך בדרישה להפסיק לאלתר את מימון המדינה למכינת עלי, זאת לנוכח "האמירות המזעזעות" של מוריה.

במכתבה, דוחה זילבר את טענותיה של זנדברג: "במסגרת זו הבאת מספר ציטוטים שונים שהתפרסמו בתקשורת, שלוקטו לכאורה מתוך הקלטות שיעורים שנאמרו במכינת עלי המהווים לדבריך חינוך "לגזענות, מיזוגניה ושנאת הזר והאחר" ו ל"חורבן הדמוקרטיה, שלטון החוק וערכי השוויון".", מצטטת זילבר.

לטענת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, בקשתה של יו"ר מרצ "נסמכת על התבטאויות שלא מן הנמנע כי חלקן, אם לא כולן, מוגנות כחלק מהזכות לחופש הביטוי, שכידוע חלה גם על ביטויים מקוממים". לדבריה, "בעבר עלו טענות ביחס להתבטאויות מקוממות של הרב יגאל לוינשטיין, והובהר על ידינו כי בנסיבות המסוימות של אותו עניין הם חוסים, ברמה המושגית, תחת ההגנה החוקתית על חופש הביטוי".

זילבר הבהירה כי ההכרזה על עצירת המימון הממשלתי למכינה, נעוצה בהכרה כי מדובר במכינה צבאית הנתמכת על ידי המדינה, ומשכך הפסקת המימון כמוה כהפסקת ההכרה בה כמכינה קדם-צבאית. בהינתן שכך, קבעה זילבר, אין זה בסמכותה להכריז על כך, כי אם בסמכות הגורמים הרלוונטיים במשרדי החינוך והביטחון, האמונים על הטיפול במכינות הקדם-הצבאיות ועל תקצובן, ואם תחליט זנדברג לפנות אליהם, "יהיה עליהם לקיים בחינה עובדתית מקיפה, של הדברים, הקשרם המלא, מקורם ונסיבות אמירתם".

בהתבטאויות, שפורסמו בחדשות 13, הובאו ציטוטים חלקיים, יש לציין, של מורים במכינת עלי. בין הציטוטים שהוצגו אז: "יש מסביבנו עמים עם בעיות גנטיות. הערבי רוצה להיות תחת הכיבוש כי יש להם בעיה גנטית".

תגיות:המכינה בעלידינה זילברתמר זנדברג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה