חדשות בארץ

לאחר הודעת חמאס: מהבוקר - 19 שרפות בעוטף

על רקע הודעת יחידת הפרחת הבלונים של חמאס על המשך פעילות הטרור נגד ישראל, שתי שרפות פרצו בעוטף עזה. ראש המועצה אזורית אשכול: "אי אפשר לחיות עם 20 שריפות ביום. ממשלת ישראל צריכה להתעשת על עצמה בנושא הזה ולהבין שתושבים לא צריכים לחיות ולבלות במצב שיש בלוני נפץ ותבערה שמתעופפים מעליהם"

שרפה בעוטף עזה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שרפה בעוטף עזה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לאחר אזהרות ארגון הטרור חמאס, בלון תבערה שהופרח היום (רביעי) מרצועת עזה, נחת בסמוך לאולם ספורט במועצה האזורית אשכול והוביל לשרפה, שבחסדי שמיים כובתה במהירות, לאחר שהתושבים הזעיקו את רכז הביטחון של היישוב. במקביל, בכבאות והצלה מסרו כי מערך הכיבוי פעל במהלך היום ב-19 שריפות שפרצו מהבוקר באזור העוטף. לפי ההודעה, כל השריפות כובו במהירות.

בעקבות המשך ההסלמה מצד ארגון החמאס, ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני, תקף את אוזלת ידה של הממשלה, שלא עושה די כדי לעצור את התוקפנות מצד ארגוני הטרור ברצועה: "אנחנו שקופים. בחודש האחרון אף אחד מהממשלה לא דיבר איתי", אמר. בריאיון ל-ynet, ראש המועצה קבל כי "עוטף עזה הפך להיות משהו שאפשר לא לספור אותו במדינת ישראל".

רק ביום האתמול לבדו פרצו כ-20 שרפות, כאשר מתחילת השבוע נחתו כ-40 בלוני תבערה בעוטף עזה, כאשר רובן הובילו לשרפות.

אתמול פרסמה יחידת הפרחת הבלונים של חמאס סרטון, בו הודיעו על חידוש הטרור נגד ישראל, בעקבות "אי מחויבותה של ישראל להבנות הרגיעה". לפי הודעתם, "אנו ממשיכים בשיגור בלוני התבערה לעבר השטחים הכבושים עד להסרת המצור או ליישום ההבנות. שנית, אם לא תפסיקו את ההתנכלויות נגד אחינו בגדה, נעשה מכם צחוק בכל העולם. נשרוף את שדותיכם - אתם תראו במו עיניכם ולא רק תשמעו מאתנו".

בתגובה לאיומי חמאס, אמר היום ירקוני כי "לא צריך לחשוש מהאיומים של חמאס, לא יהיה פה גיהינום", אמר, "אבל מצד שני אי אפשר לחיות עם 20 שריפות או עשר שריפות או אפילו עם שתיים. ממשלת ישראל צריכה להתעשת על עצמה בנושא הזה ולהבין שתושבים לא צריכים לישון, לחיות ולבלות במצב שיש בלוני נפץ ותבערה שמתעופפים מעליהם".

הוא הוסיף: "צה"ל לא מזניח אותנו, וזה שבונים את המכשול זה דבר גדול, ונלחמנו על זה הרבה כי זה באמת איום אסטרטגי על מדינת ישראל. מצד שני, יש את הבלונים והפיצוצים שנשמעים פה ועפים פה קסאמים, ועם הדבר הזה אנחנו לא יכולים לחיות בשקט".

"משתיקים אותנו", טען ירקוני. "מצד אחד דואגים לגדר ומצד שני נותנים לבלונים האלה להפוך לאיום עלינו. האם מדינת ישראל יכולה להרשות לעצמה דבר כזה? אני חושב שלא. אני חושב שמדינת ישראל צריכה להגיד חבר'ה עד כאן".

"אנחנו חוששים מסבב שיהיה ולא יביא תוצאות. אני קורא לרמטכ"ל ולראש הממשלה – אם אתם הולכים לסבב, והגעתם למסקנה שזאת הדרך היחידה להביא שקט לאזור הזה – אז תעשו את זה ותחשבו מה הצעד הבא אחרי ההסלמה. הסלמה לבד לא תביא שקט".

בתוך כך, ובעקבות הודעת מתאם פעולות הממשלה בשטחים על נעילת מעבר כרם שלום למעבר הדלק לרצועה, חבר הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס, חליל אל-חיה, שיגר איום לעבר ישראל כי היא העמדת ההבנות בסכנה, עשויה להוביל לפגיעה קשה בה. "המניפולציה שמשטר הכיבוש עושה כשהוא מצמצם את מרחב הדיג, ומפסיק את הזרמת הדלק לתחנת הכוח ברצועת עזה - מעמידה את ההבנות בינינו בסכנה גדולה, ועלולה ליצור השלכות הרות אסון כלפיו", אמר בריאיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "שיהאב".

אל-חיה הוסיף כי "אנו מזהירים את הכיבוש מייצוא המשברים הפנימיים שלו אל העם הפלסטיני, ומטילים את האחריות להידרדרות המצב ברצועת עזה בשל כך".

תגיות:חמאסעוטף עזהטרור הבלוניםגדי ירקוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה