חדשות בארץ

ברק הודיע על קאמבק פוליטי: "נפיל את משטר נתניהו"

ראש הממשלה לשעבר הודיע רשמית על חזרתו לחיים הפוליטיים. במסיבת העיתונאים קרא לכלל חברי המרכז-שמאל להתאחד. ברק: "זה הזמן לתנועה רחבה של ישראלים, של חיבור מחדש, התעלות מעל לכל שיקול אישי כדי להציל את הבית שלנו". הליכוד: "לא מתערבים בחלוקת הקולות של השמאל"

ברק וגולן, הערב (צילום: פלאש 90)ברק וגולן, הערב (צילום: פלאש 90)
אא

במסיבת עיתונאים שקיים הערב (רביעי) ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, הודיע על חזרה לזירה הפוליטית, והקמת מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הקרובות. למפלגתו של ברק הצטרפו סגן הרמטכ"ל לשעבר אלוף במיל' יאיר גולן, בכירה לשעבר במפלגת גשר יפעת ביטון, ואלוף משנה במילואים קובי ריכטר.

"מנהיגות מוסרית נבחנת ברגעים כאלה, אזרחי ישראל יזכרו שאיש מחברי הקואליציה או מאנשי הליכוד לא העז לעצור את ההידרדרות המטורללת שאליה מוביל אותנו נתניהו, איש איש מהם נושא באחריות. זה לא הזמן לפסיביות ולפחד, לדיבור עמום", אמר ברק.

"זה לא הזמן להיות על הגדר", אמר ראש הממשלה לשעבר. "את שלטון נתניהו עם המשיחים הקיצוניים וההנהגה המושחתת שלו, את המשטר הזה יש להפיל, לא להציל. עתיד המפעל הציוני כולו מונח על הכף, אנחנו צריכים להיכנס לזירה, לדבר חד וברור, להיאבק בנחישות ולנצח".

 

"נתניהו הגיע לסוף דרכו. יודעים זאת גם טובי מקורביו"

ברק הוסיף: "נתניהו ויו"ר הכנסת עושים שימוש ציני בטיעונים ממלכתיים לכאורה, שבועות בודדים אחרי שפיזרו את הכנסת בניגוד לרצון חבריה - כדי למנוע מנשיא המדינה להעביר את המנדט לאחר שנתניהו נכשל. אנחנו לא עיוורים, מערכת הבחירות האחרונה הוקדמה אך ורק כדי לשבש את הליכי המשפט של נתניהו בהאשמות של שוחד, מרמה והפרת האמונים, והיא הוקדמה משום שהמבצע לחילוצו של החשוד באמצעות פסקת ההתגברות נכשל.

ברק במסיבת העיתונאים, הערב (צילום: פלאש 90)

"חומרת הנסיבות הביאה אותנו לרגע שבו אין מנוס מקבלת אחריות וקבלת החלטות מיידית", אמר ברק. "אני מכיר את נתניהו יותר מ-50 שנה. ראיתי אותו ברגעים יפים ויפים פחות. ברגעים מרגשים וכואבים. הייתי יריב פוליטי שלו, הבסתי אותו בבחירות - ושנים מאוחר יותר התגייסתי לשרת כשר הביטחון בממשלתו. נתניהו הגיע לסוף דרכו. יודעים זאת גם טובי מקורביו. גם חבריו לסיעה ולממשלה. רובם, כמה חבל, אחוזי שיתוק ופחד".

"כמפקדך לשעבר אני אומר לך", פנה ברק לראש הממשלה בנימין נתניהו, "אסור לך להמשיך ולאחוז בהגה השלטון. גם לטובתך שלך, גם לטובת המדינה וכל מה שתרמת לה לאורך חייך. זמנך כמנהיג פוליטי תם. ההיאחזות בקרנות המזבח יכולה להיגמר רע.

"על מנת להחזיר את התקווה ואת ישראל האהובה שלנו למסלול, החלטנו להקים בימים הקרובים מסגרת פוליטית מתאימה ונגייס בימים הקרובים את האמיצים שמבינים את המשימה ויחד נפעל לסיום משטר נתניהו", הוסיף. "זה יהיה מהלך של איחוד כוחות. חיבורים, התגייסות, אומץ ונחישות. ביבי, זה הזמן והרגע האחרון שלך ללכת הביתה מרצונך. אני מבקש להזהיר אותך - אל תנסה לגרור מדינה שלמה לכאוס כדי לחלץ עצמך מהכלא.

ברק וגולן במסיבת העיתונאים (צילום: פלאש 90)

"אתה תיתקל במיליוני ישראלים שהמדינה, לדעתם, היא שלהם ולא נכס פרטי שלך. אתה תיתקל בישראלים שלא מוכנים לשחק את המשחק הזה של שנאה, פירוד והסתה. אתה תיתקל במיליוני ישראלים שמתנערים מן הייאוש, זורקים הצידה את התבוסתנות, מרימים מחדש את הראש ומתגייסים לא עבור אדם מסוים, אלא עבור עתיד המדינה ועתיד ילדיהם כי אי אפשר אחרת".

 

הליכוד: "לא מתערבים בחלוקת המנדטים של השמאל"

לאחר הביקורת שמתח, מוקדם יותר היום, יו"ר כחול לבן בני גנץ על שיבתו של ברק לחיים הפוליטיים כי היא עשויה לפגוע בסיכויים להחליף את נתניהו, ברק השיב: "לכם בכחול לבן, אחיי לנשק, אני אומר: היריבות שלנו היא עם נתניהו ודרכו. יש מאות אלפים של מצביעים הגונים, טובים, ישרים, אמיצים ופטריוטים ממש כמונו בליכוד, בכולנו, בבית היהודי, בימין החדש, בישראל ביתנו ואפילו במפלגות החרדיות. אנשים שמבינים שנחצו במדינת ישראל בשנה האחרונה כל הקווים האדומים.

"אני קורא מכאן כמי ששירת את מדינת ישראל לאורך מרבית שנות חייו, לצו 8 לכל מי שהמדינה הזאת יקרה לו - לצאת מהמחנאות ומהמלכודת שטמן לנו נתניהו. אני קורא מכאן לתנועה רחבה של ישראלים, של חיבור מחדש, התעלות מעל לכל שיקול אישי כדי להציל את הבית שלנו. זו העת לחיבורים, להתגייסות מלאה וללא תנאי. זה הזמן לנצח כי אין לנו את הפריבילגיה להפסיד".

לאחר שסיים את נאומו, הציג ברק את מספר 2 של מפלגתו, האלוף (במיל') יאיר גולן. "אני ניצב כאן כי אני חייב", אמר גולן, "אני לוקח על עצמי מסע קשה, אך עם זאת אני חש חובה עמוקה לצאת אליו. המסע הזה הוא לתיקון החברה הישראלית, להחזיר שפיות לעם ישראל - כפי שהשפיות הזו מגיעה לו".

"אנחנו צריכים להחליף חרדה ויוהרה אישית בביטחון עצמי וגאווה לאומית, זה היעד אליו אנו חותרים", הוסיף גולן. "אנו נשבעים לעשות את זה ביושר דרך ובאומץ לב, זו דרכנו. בעזרת ה' ואנשים טובים, לשם נוביל וכך נצליח".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה: "אנחנו לא מתערבים באיך השמאל מחלק את המנדטים שלו בין אהוד ברק לבין לפיד וגנץ".

(עודכן: 18:45)

תגיות:אהוד ברקבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה