חדשות בארץ

"נתניהו איבד את זה. לא הציע לי רוטציה"

לאחר הדיווח כי בפני יו"ר כחול לבן הוצעה רוטציה עם ראש הממשלה נתניהו, גנץ הודף את הדיווחים וטוען כי לא בוצעה שום התקשרות אתו. גנץ נד הקאמבק של אהוד ברק: "כחול לבן היא הסיעה הגדולה בגו, וגוש מרכז גדול, חזק ונתמך יכול לנצח. כל פיצול יפגע בסיכויים".

גנץ במסיבת העיתונאים, היום (צילום: פלאש 90)גנץ במסיבת העיתונאים, היום (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, עלה היום (רביעי) למתקפה חריפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ודחה את האפשרות להצטרפות לממשלת אחדות עם נתניהו. "נתניהו רואה סקרים וממציא שקרים", אמר גנץ במסיבת העיתונאים בהתייחסות למהלך של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ונתניהו לחוקק חוק לביטול פיזור הכנסת והליכה לממשלת אחדות.

"נתניהו שוב מוליך שולל את אזרחי ישראל", הטיח יו"ר כחול לבן. "משלא הצליח להרכיב ממשלה, הצביע באופן אישי לפיזור הכנסת והוביל את ישראל למערכת בחירות יקרה ומיותרת". גנץ הוסיף כי "בכל תקופת המשא ומתן הקואליציוני הוא לא ניהל אותו אתנו, והעדיף את ממשלת סמוטריץ' - ממשלה קטנה וסחטנית".

"המטרה שלו הייתה לקדם את פסקת ההתגברות וחוק החסינות, על מנת להימנע מעמידה לדין", האשים גנץ. "אם היה ממלכתי, ודואג למדינה ולא לאינטרס האישי שלו, הוא היה מפנה את הכיסא והולך להתעסק בענייניו המשפטיים".

"אני כאן היום - לא משתמש במתווכים, מקורבים או שמועות - ואומר בקולי: אם הייתה אופציה חוקית לביטול הבחירות, והיה ניתן להקים ממשלת אחדות ללא נתניהו, היינו שוקלים זאת ברצינות", טען. "סיעת כחול לבן הצביעה נגד פיזור הכנסת, אך כעת המציאות היא קשה אך פשוטה: ב-17 בספטמבר יתקיימו בחירות שנכפו על ידי נתניהו. אנחנו ערוכים, ואנחנו ננצח".

בהתייחס להערכות כי במסיבת העיתונאים שיקיים הערב, יודיע אהוד ברק על שיבה לזירה הפוליטית, תקף גנץ את ברק ואמר כי "כחול לבן היא הסיעה הגדולה בגו, וגוש מרכז גדול, חזק ונתמך יכול לנצח. כל פיצול יפגע בסיכויים".

 

"עושה כל מה שתלוי בי לבטל הבחירות"

הבוקר, בהמשך לדיווח בכאן 11 כי ליו"ר כחול לבן הוצע לכהן בראשות הממשלה ברוטציה עם נתניהו, כתב גנץ בחשבון הטוויטר שלו כי זהו "שקר מוחלט".

במקביל, יו"ר הכנסת אישר את הדיווח אודותיו בחדשות 12, ואמר בריאיון לכאן ב' כי הוא עושה "את כל מה שתלוי בי ואני מקווה שאמצא לא מעט אוזניים קשובות בכנסת". לדברי אדלשטיין, המהלך הזה "יכול לצאת לפועל רק אם תהיה הסכמה מאוד רחבה בכנסת של רוב סיעות הבית. אני בא בידיים נקיות ולא כשליחו של איש".

מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה למהלך לביטול הבחירות, ואמר: "אני מכבד ומעריך את יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין. היוזמה שלו מבקשת למנוע סיבוב נוסף של בחירות בישראל. יושב ראש הכנסת ביקש שניפגש בימים הקרובים - ואעשה זאת. כל השאר - ספינים". נתניהו הוסיף כי "בשום שלב לא הוצעה רוטציה (ליו"ר כחול לבן בני גנץ – א"פ). עד לרגע זה אין קשר בין הליכוד לכחול לבן ואין לי שום כוונה לוותר על שותפיי הטבעיים לממשלת הימין".

יש לציין כי לצד ההכחשות של ראש הממשלה, שורת בכירים בליכוד, אישרו את הדיווח. בריאיון שהעניקה השרה גילה גמליאל לגלי צה"ל, אמרה כי היא הבינה "שהוצעה לגנץ רוטציה על ראשות הממשלה".

תגיות:בני גנץממשלת אחדותבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה