חדשות בארץ

ברק מכנס מסיבת עיתונאים: יודיע על הקמת מפלגה חדשה

לאחר הודעתו על כוונה לשוב לזירה הפוליטית, ברק מודיע על כינס מסיבת עיתונאים בשעה 18:00. הערכות: יודיע על התמודדות במפלגה עצמאית ביחד עם האלוף במילואים גולן, ויו"ר תנועת דרכנו קובי ריכטר

ברק (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ברק (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, הודיע על כינוס מסיבת עיתונאים הערב (רביעי) בשעה 18:00. צפוי כי ברק יודיע על התמודדותו במסגרת רשימה עצמאית ביחד עם האלוף במילואים יאיר גולן.

על פי הערכות, ברק ינסה לבצע חיבורים בתוך הגוש המרכז-שמאל, כולל העבודה ומרצ. מי שעשוי להצטרף אליו, נוסף לגולן, הוא איש העסקים קובי ריכטר ופרופ' יפעת ביטון שהייתה מספר 2 במפלגת גשר בבחירות האחרונות.

בריאיון לחדשות 12 בסוף השבוע, הודיע ברק על כוונה אפשרית לשוב לזירה הפוליטית במפלגה עצמאית. ברק טען כי קיבל פניות רבות מגורמים במפלגת העבודה שדחקו בו להתמודד לתפקיד היו"ר, אך הוא, לדבריו, ביכר להתמודד באמצעות מפלגה משלו. יחד עם הודעתו, ברק לא הבהיר אם יודיע על חזרתו בימים הקרובים, אך אמר כי אם ישוב לחיים הפוליטיים, יפעל לאיחודם של מפלגות המרכז-שמאל.

"אני מדבר עם כולם, העניין הוא שאני בוחן האם אני ואנשים כמוני יכולים להביא לכך שיהיה איחוד במרכז-שמאל שימנע את מה שקרה הפעם, והכוונה שגם כחול לבן יהיו בפנים", אמר ברק. "אנרגיה עצומה התבזבזה בתוך הגוש במקום שהגוש יעלה את מדינת ישראל על המסלול, במקום שהמדינה תהיה בת ערובה של מושחתים שבראשם נתניהו".

לדעתו של ראש הממשלה לשעבר, השאלה שאמורה להעסיק את המרכז-שמאל היא "לא מי יסכים לשבת בממשלת אחדות לאומית עם נתניהו, סער או כ"ץ אלא מי יכול להוביל את הגוש לניצחון כדי שיחזיר את המדינה לדרך המלך. אני עוד לא הכרזתי שאני נכנס, הזהרנו מראש שאם לא תבינו ותפנימו שהדבר העיקרי הוא הגוש ולא המפלגה כך הבחירות ייגמרו. הדבר הזה לא הובן. אני מאחל לכחול לבן ולכל המפלגות האחרות כל טוב, אבל חייבים לשלב ידיים".

"הייתה לי יותר מהצעה אחת לעמוד בראש העבודה", אמר ברק שכיהן בעבר כיו"ר העבודה, "אבל הגעתי לכלל מסקנה שזה לא נכון לרוץ לראשות המפלגה. החלטתי שאני צריך לבחון את האפשרות להקים מפלגה שכמו שעשינו לפני 20 שנה, שאנחנו לא רוצים לבזבז גרגר של אנרגיה אחד על השני". ברק שלל בתוקף כל אפשרות של חבירה למפלגת העבודה: "אני אוהב מאוד את איציק שמולי ואת סתיו שפיר וגם את עמיר פרץ, אבל אסור לי להפנות את הזרקור יותר מדי לאחד המועמדים. אני מעריך שמי שינצח שם יהיה בשל לחיבורים".

ברק הבהיר כי במידה ויבחין כי "גוש המרכז-שמאל ירכיב בסופו של דבר את הממשלה הבאה", הוא יוכל "להמשיך בעסקי הסייבר והקנאביס" שלו, ללא שייכנס לפוליטיקה. "מתבגרים ומשתנים ומבינים שיש עוד אנשים מוכשרים שיכולים לעשות את זה", אמר.

תגיות:אהוד ברקבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה